Dames, tijd geleden. Afgelopen week eindelijk gehoord dat ik erdoor ben. Ik ben officieel 'goedgekeurd''(haha) en kan via de kliniek verder. Waarschijnlijk gaat het nog wel even duren en ik hoop nog drie keer te kunnen proberen met mijn eigen donor. Dat is nog steeds wat wat ik het liefste wil. Maar ik moet ook zo reeel zijn om te zeggen dat we misschien geen match zijn en/of dat IUI of IVF beter voor mij gaat werken. Gelukkig zijn deze opties nu voor mij beschikbaar, dat waren ze met mijn donor niet. Stress heeft de laatste tijd wel een beetje zijn tol geeist, met operatie, einde schooljaar. Nu dus erg moe en sinds gisteren een beetje ziekjes. Koetjekuuk, ik zou zelf erg voorzichtig zijn om een relatie te beginnen met je donor. Zou het evt kunnen zijn dat hij daar misschien op uit was? Wat mij betreft blijft een donor een donor, niets meer niets minder. In mijn ogen kan dat alleen maar problemen gaan opleveren. Tamio, spannend! Wat heerlijk dat je deze maand kan gaan beginnen. Nou maar hopen dat het snel raak is. Mar, niets forceren, je weet zelf wel wanneer je er aan toe bent. Ik ga lekker mijn bed in. Truste allemaal.
hoi meiden ik ben erachter gekomen dat donor niet helemaal eerlijk is geweest en dingen heeft verzwegen (in alleenstaande moeders kletsen hier verder het hele verhaal) contact dus ook verbroken. in het kort gaat het om leugens over dat zijn ex dood zou zijn, dat zijn zoontje bij ouders en deels bij hem woont etc. blijkt dat deze nog leeft, zoontje in pleeggezien woont hij vermoedelijk syndroom van asperger heeft en zo zijn er nog meer dingetjes. vooraf heb ik die dingen helaas niet kunnen achterhalen met zoeken en informatie. maar goed ik weet het nu, heb contact verbroken en ga gewoon verder. komt wel goed. xon... fijn dat je goedgekeurd bent tamio... leuk dat je kunt beginnen succes
Xon: Fijn dat je een volgende stap kan gaan nemen. Jammer dat je het hoofdstuk met je eigen donor dan moet afsluiten maar hopelijk brengt de volgende stap snel resultaat! Koetje: Best heftig vind ik hoor. Asperger is toch erfelijk? Ik hoop dat je verder onbezorgd kan genieten van je zwangerschap. Mar: Ik ken je niet maar heb zo het idee dat jij het erg moeilijk vind om beslissingen te nemen. Hoe lang ben je nu al serieus bezig met het idee om bam moeder te worden? Ik vraag me af of jij niet van iemand een zetje in je rug moet krijgen om het ooit aan te durven. Je kunt ook eeuwig blijven twijfelen en je hebt ook nog tijd nodig om je donor te leren kennen. Ik weet het niet hoor, ik bekijk het maar even van een andere kant.
Oh ik bedenk me net dat het zinnetje 'je hebt ook nog tijd nodig om je donor te leren kennen naar Mar als een steek onder water over kan komen naar Koetje. Maar dat is niet zo bedoeld, mijn reactie naar Mar staat compleet los van Koetje.
snap ik hoor Tamio... zit niet over mij joh... komt goed. Snap ook al te goed dat mensen kunnen vinden dat het bij mij te snel is gegaan... want ging ook snel, maar niet ondoordacht dat is wellicht ook het verschil. maar wel lief dat je er aan denkt
Hallo dames! Xon, wat fijn dat je bent 'goedgekeurd'! Nu heb je in ieder geval iets achter de hand als het in de komende 3x niet gaat lukken met je 'eigen' donor (maar ik hoop natuurlijk voor je dat het wel gaat lukken!). KoetjeKuuk, wat ontzettend vervelend van die donor! Onbegrijpelijk vind ik het. Ik hoop gewoon dat alles goed is met je baby en dat jij van je zwangerschap blijft genieten! Tamio, je hebt wel beetje gelijk.. Ik heb alles uitgezocht en gedaan, maar dat perfectionisme in mij houdt mij tegen. En de angst om een donor te gaan zoeken. Ik leg mijzelf ook een soort van tijdsdruk op en dat benauwd mij. Er is ook altijd nog wel iets wat ik van mijzelf moet doen voordat ik 'er' aan ga beginnen (nieuw huis, check). Nu heb ik bijv. gesolliciteerd voor een andere baan (betaald veel beter dan waar ik nu zit). Ik weet dat er altijd wel een reden is om er nu niet aan te beginnen, maar ik moet nu even de rust en moed vinden om er voor te gaan. Want die kinderwens is sterker dan ooit. Misschien dat die sterke gevoelens mij ook een beetje overrompelen... Komt allemaal wel goed. Ben wel heel blij voor jou dat je deze maand kunt gaan beginnen Tamio!
Tjemig Koetjekuuk, wat heftig zeg!!! Een doodgewaande ex (is het wel zijn ex, en niet nog zijn vrouw/ vriendin?) die nog blijkt te leven en een zoontje met asperger! Poeheeee! Heb je wel testen van hem gezien voordat je begon? Ik vind het super van je dat je er zo relaxed mee omgaat, en ik hoop echt dat je geen problemen gaat krijgen met deze donor in de toekomst. Koetjekuuk, ik wil je natuurlijk op geen enkele manier pijn doen of afvallen, maar hieruit blijkt toch maar weer hoe kwetsbaar je bent als donorzoekende en wat voor ongelovelijk rare, engerds er rond lopen die hun zaad vrijwillig verspreiden. Tamio, ik snap je reactie op Mar. Sommige mensen hebben ook een schop onder hun kont nodig, maar toch in zo een geval als dit vind ik dat je er echt helemaal achter moet staan en niet meer moet twijfelen. Het is niet een brood wat je, als het na twee dagen oud is, in de vuilnisbak gooit, het is iets waar veel mensen met zijn tweeen al lang overna denken, laat staan als je alleen bent. En Mar, als je elke keer uitwegen zoekt, ben je er misschien toch nog niet helemaal aan toe. Ik herken dat namelijk. Ik heb bv maar 1 slaapkamer, dus ik dacht ik moet eerst verhuizen, ik heb me een slag in de rondte gezocht en niets kunnen vinden. Nu heb ik me ingeschreven bij de woningbouw en maak ik vooralsnog 7% kans op een huis. Duurt nog jaren voordat ik in aanmerking ga komen. Dus wanneer er een kindje komt zal dat de eerste jaren bij mij op de slaapkamer liggen. Dat zal voor én nadelen hebben. Het is natuurlijk niet te vergelijken maar ik ben in Kenia op vakantie geweest en daar leven de masai op hetzelfde oppervlakte als mijn slaapkamer met 6 personen en nog twee kalfjes in een hoekje, hahaha. Dus alles is vrij relatief. Wat ik wel heel belangrijk vond is het halen van mijn rijbewijs, wat ik nog niet had (nooit nodig gehad), en dat heb ik idd binnen een half jaar gehaald. Weet je als je er nog niet aan toe bent, zijn er altijd wel dingen die je kunt verzinnen om het niet te doen, als je er wel aan toe bent is er voor al die dingen altijd wel een oplossing! Neem je tijd, en wie weet kom je juist wel tot de conclusie dat dit voor jou toch niet de manier is (dat kan natuurlijk ook). Mijn kinderwens was er al voordat ik 30 werd (nu ben ik 37), maar op dat moment had ik nooit kunnen beslissen voor wat ik nu doe, daar was ik helemaal toen nog helemaal niet aan toe in mijn hoofd. In ieder geval hoop ik dat je er uit komt, wat je keus ook gaat worden. Tamio, heb je al een datum? spannend he? Nou heel verhaal geworden. Fijne zonnige dag allemaal.
Xon: Ik hoop voor jou dat binnen die 3 pogingen er een wonder gebeurd. Tegelijkertijd is het wel fijn om te weten dat je anders verder kunt daar. Kop op meis, komt vast goed. Ik blijf voor je duimen. Koetje: Tjee, wat een verhaal meis, dat is ook niet niks allemaal. Je komt heel sterk over, maar het zal vast van binnen wel een hoop met je doen. Tenminste ik kan me niet voorstellen, dat het je niet raakt. Maar jij komt er sowieso al. Je hebt al een prachtkindje en dit wordt vast ook een mooi wonder. Wel knap dat je het contact hebt verbroken. Tamio: Ik ga duimen dat je snel kunt beginnen. Mar: Ik ben ook een perfectionist,besluitloos en dergelijke. Er is altijd een maar... (Maar ik ben nog nooit zo zeker geweest over dit, wel nadat ik veel voors en tegens op een rij had gezet) Wat ik je al eerder zei, volg in ieder geval je gevoel. Op een dag neem je de stap. Maar wat ik je al eerder aangaf, wat mijn ervaring was, is dat er bij mij een hoop tijd tussen zat. In ieder geval ruim een jaar, van zoeken, leren kennen, en uiteindelijk echt er mee aan de slag. En een te klein huis, nieuwe baan e.d., er zijn/komen altijd beren op de weg. Maar wat als je bij die nieuwe baan, na een jaar geen vast contract krijgt. En ook al heb je een vast contract (die ik ook los laat nu) ben je ook niet zeker van e.e.a. Wel ietwat zekerder. Je kunt ook als je wel een kindje hebt, er ineens iets met jou gebeuren (dit is een heftig voorbeeld) maar het is wel zo. Het leven geeft niet zoveel zekerheden, het is soms net zo veranderlijk als het weer. Ik ben ook van mening dat er geen ideale situatie bestaat waarin je een kind verwekt. Tuurlijk vader/moeder/kind is goed, maar hoe vaak gaan stellen niet uit elkaar tegenwoordig, hebben ouders veel ruzie, verliest een van de ouders een baan, overlijdt een ouder, nou ja, dat soort dingen. Niemand heeft garanties in en op het leven. Klinkt vaag zo, volgens mij, maar ik bedoel het goed. Ik heb die knoop ook niet zomaar doorgehakt en heel soms heb ik ook twijfels, maar mijn kinderwens is na 2 miskramen enorm versterkt. Dat is wat ik graag wil. Een prachtig gezond kindje en samen een gezinnetje vormen. Maar blijf je gevoel volgen.
hoi meiden bedankt voor jullie reacties inderdaad blijkt hieruit ook dat je zeker kwetsbaar bent, want ook ik heb vooraf zijn naam op google gezocht, heb gezondsheidspapieren gezien (HIV, soa's etc) maar hieruit bleek niets geks. pas doen er een mailtje werd rondgestuurd op de site waar ik toen een oproepje had geplaatst en dit wel erg leek om omschrijving van mijn donor had ik zoiets van he?!?!?! dus mail terug en het was idd dezelfde. Er zijn er dus meerdere met mij waarbij hij donor is geweest en iedereen vertrouwde hem gewoon en dacht dat het prima zat. Naar mij is hij steeds heel netjes gebleven en niets gebeurd. ik hoor momenteel een hoop verhalen maar weet niet wat er allemaal echt van waar is, maar ben er iig klaar mee. Asperger KAN inderdaad erfelijk zijn voor zover ik begreep, ,maar dit hoeft niet. Ik wil me er daarom nu niet direct te veel mee bezig houden al speelt het in mijn achterhoofd wel mee hoor. Kindje is gewoon welkom !! Dus ja tuurlijk doet het wel even iets met je, maar ik ga niet bij de pakken neerzitten en geniet gewoon van de zwangerschap en alles wat er komt.
Musicalfan, dat is niet vaag hoor, een duidelijk verhaal. Ik ben het helemaal met je eens. Mogen krijg ik een echo om in te schatten wanneer ik m'n ovulatie zal hebben.
Dames, jullie hebben allemaal gelijk. Ik kan alleen niets aan dat gevoel doen. Ik ben hier al ruim 1 jaar mee bezig, dus ik heb alle voors en tegens al afgewogen, financien bekeken etc etc. Ik heb al gevraagd of mijn zusje voogd zou willen zijn, mocht er iets met mij gebeuren, dus daar ligt het niet aan. Ik wacht nu iig het intakegesprek met de kliniek af (ben wrs in sept/okt aan de beurt) en dan hoop ik ook voor mijzelf te weten of ik inderdaad via een kliniek wil of dat ik zelf op zoek ga naar een donor. Maar ik vind jullie allemaal heel stoer, dat jullie er al mee bezig zijn! X
@ koetje Dus ja tuurlijk doet het wel even iets met je, maar ik ga niet bij de pakken neerzitten en geniet gewoon van de zwangerschap en alles wat er komt Je bent een topper! Komt vast goed allemaal en inderdaad kindje is erg welkom. @Tamio: Thanks en succes morgen met de echo @ Mar, het komt zoals het komt. Blijf je gevoel volgen. Jij bent ook stoer, alleen al voor het feit dat je er voor wilt gaan. Je angsten overwin je wel. Misschien duurt het even wat langer. Liefs
Gisteren de echo gehad. Baarmoederslijmvlies was nog dun, dat was ook nog te verwachten. Nu ga ik met ovutesten mijn eisprong bijhouden en als ik een posititive test heb krijg ik de dag erna een IUI. Mar, jij bent de enige die echt weet wanneer je er klaar voor bent.
Koetjekuuk ik neem aan dat dit jouw donor is! Walgelijk! Minstens 22 kinderen in de afgelopen anderhalf jaar verwekt. BAM-ers die zich zorgen maakten over de gezondheidsproblemen van hun kindjes en er op die manier achter kwamen. Grrrrrrrr, wat een ongelovelijke debielen lopen er toch rond.
dat gaat inderdaad om mijn donor te belachelijk allemaal nog een artikel over hem in AD zelf stond groot artikel met foto dus meiden ... wil je als bam een donor...... kijk uit en ga zeker niet met hem in contact !!