BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Gradaties dat is het woord die ik net zocht. Haha. Kon er niet opkomen.
    Fijn om iemand tegen te komen die het begrijpt.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, ik ga lekker op vakantie naar Zuid-Frankrijk! Heb het echt nodig na al die langr werkdagen en de onregelmatigheid. Kan niet wachten. Nou vooruit nog 4 weken dan, haha.

Ik denk dat iedereen op een andere leeftijd een sterke kinderwens krijgt. De een weet het al op jonge leeftijd, de ander pas later bijv. door carrieremogelijkheden. Het maakt ook allemaal niet uit. We hebben allemaal één grote wens en dat is moeder worden! En ik gun het ons allemaal! 

3. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dames, het was ook zeker niet bedoeld als aanval, alleen een interessevraagje. Je moet je ook vooral niet het gevoel hebben dat je jezelf moet verdedigen.
    Ik heb ook altijd van jongs af aan een grote kinderwens gehad.
    Voor mijn 30ste was ik er zelf nog echt niet aan toe om als alleenstaande voor een kind te gaan. En net toen ik erover na ging denken, kwam er twee keer aan toe een relatie op de proppen waar mogelijk ook een kindje uit zou kunnen komen.
    Helaas heeft dat niet zo mogen zijn.
    Maar ben er wel over uit dat ik liever in een relatie een kindje had gekregen, en dat ik als er een kindje is er ook van uit ga dat ik niet alleen zal blijven, maar wel weer een relatie krijg.
    Afijn, iedereen is anders en ieder doet het op zijn eigen manier.
    Maar nogmaals het was niet vervelend bedoelt.
    En misschien nog een hart onder de riem, ik ken een aantal chronisch zieke mensen die gewoon een relatie hebben, dus het hoeft geen belemmering te zijn.
    Succes dames, dat we maar allemaal snel zwanger mogen zijn!

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar proost ik op, hihi!

5. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Het kwam bij mij ook niet over als een "aanval" hoor:D
    Probeerde het gewoon zo goed mogelijk te verwoorden en uit te leggen hoe ik op zo'n jonge leeftijd al tot deze beslissing ben gekomen.

Ik ken een aantal chronisch zieke mensen die gewoon een relatie hebben, dus het hoeft geen belemmering te zijn.

Het is zeker niet moeilijk om als chronisch zieke een relatie te krijgen.
    Ik heb ook 2 jaar samen gewoond waarvan 5 jaar een relatie.

Gelukkig zijn we hier allemaal maar voor 1 ding en dat is onze wens in vervulling laten gaan.:D

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mn computer is weer kapot:( Dus ik kom even snel mijn nieuws brengen.
    Ik heb vanmorgen getest en de test was positief!! Ik heb ook al wat kwaaltjes zoals misselijkheid, pijnlijke borsten en veel plassen. Ik zal een andere keer weer bijlezen. Bam welkom alvast.

7. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Super Tamio! Gefeliciteerd.

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Tamio! Ben superblij voor je. Geniet van je zwangerschap!

Mar

9. Tamio

Tamio Niet meer actief

Zo ik heb weer even bij gelezen.

Mar wat leuk dat je de stap genomen hebt en dat je binnenkort een intake gesprek hebt! Het idee van een onbekende donor stond mij in het begin ook tegen maar in de loop der tijd is dat minder geworden. Uiteindelijk vond ik het toch de beste manier.

Bam succes, ik hoop dat je door het toelatingsgesprek heen komt. Ook ik ken je verlangen om jong moeder te zijn. Toen ik van mijn eerste zwanger werd was ik 25 en nu ben ik 29. Ik heb ook altijd de angst gehad dat als ik te lang zou wachten dat het dan niet meer zou lukken (mijn oma en moeder zijn vroeg in de overgang geraakt). Ook heb ik niet zo het verlangen naar een partner.
    Ik zit ook in de Wajong maar werk wel 2 dagen. Eerst had ik voor mezelf de voorwaarde gesteld dat ik voordat ik alleen voor een tweede zou gaan ik uit de Wajong zou moeten zijn. Maar dat heb ik gaanderweg toch weer laten vallen. Ik ga nu eerst voor een tweede en dan ga ik na een tijdje meer werken.

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Wauw, Tamio, wat een goed nieuws. Van harte gefeliciteerd! Echt super.

idd: allen willen we alleen maar een prachtig gezond kindje, en dat is iedereen van harte gegund.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He dames,

Wat een stilte op het forum! Ik ben vandaag gebeld door KID Adam en ik mag 10 oktober voor een intakegesprek komen. Ik vind het ontzettend spannend! Hopelijk word ik 'goedgekeurd'. Gelukkig ga ik eerst nog op vakantie, dus kan ik even aan het idee wennen en mijn ouders gaan voorbereiden op het nieuws....

X

12. Kazz

Kazz Lid

22 jun 2011
    5
    0
    0
    Sow daar ben ik ook weer eens een keertje. Het was even stil van mij kant. Ik ben nog aan het inlezen wat er de afgelopen weken is geschreven.

Ik heb ondertussen de intake gehad en het psychologische gesprek. Wel raar hoor, aangezien ik ook psychologe ben. Maar goed geen bezwaar.
    De 2e arts heeft wel bezwaar tegen mijn BAM plannen omdat ik drager ben van het BRCA1gen. Gen wat borst en eierstokkanker veroorzaakt. Ze wil haar bezwaren bespreken in het team. Ik snap het niet maar goed, dat gesprek ga ik de volgende keer wel aan met haar.
    Ben nu de stukken aan het lezen over de deense vruchtbaarheidskliniek en de mogelijkhied van de kliniek van GG. Maar ik heb tot nu toe niemand gevonden die voor mij wil doneren omdat ik niet mag doneren. Wel lastig allemaal hoor.

Maar eens goed lezen en over nadenken.

En nu nog een complicerende factor.......heb ondertussen een leuke man ontmoet. Tja en hoe ga je dan verder met je BAMplannen in het achterhoofd?

Nog meer stof om over nadenken......

13. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
  14. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi duivinnetje

heb op je andere topic onderstaande stukje geplaatst want ik ben dus 1 van de zwangeren van hem

hier een moeder die dus WEL zwanger is van hem.
    heb al zoontje, en zwanger van nr 2 nu 16 weken
    kwam achter het hele verhaal toen ik ruim 8 weken was namelijk.

afijn, dat ik zwanger ben vind ik fijn, kans op asperger bij kind is 4-10% en is dus aanwezig, maar gelukkig niet wezenlijk heel erg groot. Maar wat hij gedaan heeft kan idd echt niet.

hij woont wel bij mij in de buurt, maar niets meer van hem vernomen. echter verwacht nog wel wat tzt aangezien ik vandaag alberto hier heb gehad voor intervieuw.

ook ik was geschockt hoor toen ik alles hoorde, maar heb het inmiddels naast me neer gelegd. ben er niet zo erg mee bezig meer en kindje is zooo welkom. heb dus geen contact meer, maar wilde als waarschuwing en om hem mogelijk meer te stoppen wel meewerken aan undercover vandaar.

jij ook succes met alles

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Duivinnetje, wat moet jij geschrokken zijn zeg!

Kleinvisje, volgens mij was je hier al eerder onder een andere naam of niet?

Mar

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi mar

ja heb mijn naam veranderd oa vanwege de d.o.n.o.r.

hoe is het met iedereen??

hier op zich alles goed. alleen beetje sip. dacht leuke jongen te hebben ontmoet... maar denk dat hij het toch niet aandurft, houd zich al even stil.
    verder voel ik me goed en de buik groeit lekker haha.
    met mijn zoontje gaat alles zijn gangetje ook.

Alleen balen is dat ik in WW terecht ben gekomen en nu dus op zoek moet / ben naar werk maar in deze tijd en zwanger valt dat helaas niet mee.

17. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ Mar: Spannend meis, nog een weekje en dan intake. Komt vast goed. Heb je lekkere vakantie gehad? En heb je je ouders al op de hoogte gesteld?

@ Duivinnetje: Tja, het is jammer dat een donor zo te werk gaat. Je moet sowieso erg oppassen voor je in zee gaat met een donor. Het is altijd een vertrouwenskwestie. En je vertrouwen kan flink beschadigd worden helaas.

@ Kleinvisje: Wat ontzettend rot dat je in de ww terecht bent gekomen. En zeker nu je zwanger bent is een baan vinden extra lastig denk ik. Maar het komt vast goed. Wel fijn om te horen dat zw schap goed verloopt.

Hoe is het met de andere meiden?

Hier: Ga ik straks weer terug aan de pil, hoe moeilijk ik het ook vind. In Januari heb ik afspraak bij nieuw ziekenhuis die mij wellicht gaan helpen met deze wens. Het ziekenhuis waar ik zat werkt niet met donoren. Dus bij mij helaas nog even geduld, maar tis voor het goede doel!

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Musicalfan! Fijn om weer iets van je te horen. Helaas iets minder goed nieuws dus. Ik hoop echt voor je het nieuwe ziekenhuis je wens in vervulling kan helpen gaan!

Inderdaad maandag mijn intakegesprek. Vind het best spannend. Maar goed, ik heb nou niet het idee dat ik mij er echt op kan voorbereiden. Ik zal gewoon mijzelf zijn en als dat niet genoeg is.... Mijn vakantie was heerlijk! Lekker een weekje naar de zon en bijkomen. Mijn ouders heb ik nog niet van mijn intakegesprek verteld. Ten eerste was mijn oma ook mee, dus ik had niet echt een één op één moment met mijn ouders en ten tweede kwam mijn moeder weer met een heel tactische opmerking, waaruit ik opmaak dat ze een 'traditioneel' gezin toch wel nodig vind voor een kind. De moed zakte mij toen weer in de schoenen... Heb nu besloten te wachten tot de uitslag van mijn intakegesprek. Kortom, ik zie er gewoon heel erg tegenop om het er met hun over te hebben. One step at the time, zullen we maar zeggen...

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mar30, als ik jou was zou ik niet te veel piekeren over wat anderen vinden over hoe een gezin er uit zou moeten zien. je kan wachten tot je een ons weegt op de perfecte man, maar perfecte mensen bestaan helaas niet. en als je dan een leuke zou vinden, is dat geen garantie op geluk.

als je straks mama bent van het mooiste kleinkind van de wereld, zul je zien dat ze er heel anders tegenaan kijken hoor!

grijp je kansen en ga ervoor! heel veel geluk!

(ps: ik wens natuurlijk IEDEREEN die hoopt op een kindje dat het snel zal lukken!!)

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ach lieve Mar

Wat moeilijk zeg lijkt me dat. Ik sluit me aan bij wat Loopy zegt.
    Succes Maandag en gewoon jezelf blijven. Dan komt het vast goed.

Loopy leuk om weer even van je te horen. Hoe is het met jou en Rens. Hij wordt groot zeg. Het gaat allemaal zo snel. Geef hem maar een knuffel van mij

Deel Deze Pagina