BAM- Bewust Alleenstaande Moeders 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mar30, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Het is wel heel stil hier.

Alles goed met iedereen?

@Mar, heb jij al ideeen wanneer je wil gaan starten?

@ big wish, hoe is het met jou? al een hele tijd niets van je gehoord?

@Tamio en kleinvisje, jullie zijn alweer een eindje op weg, alles goed met jullie?

Hier een psychologisch onderzoek gehad vanwege beleid ziekenhuis. Gesprek ging goed, maar ik hoor pas in maart hoe het heeft uitgepakt. Dan gaat het ziekenhuis me verder helpen. Maar dan moeten de psychologen me wel hebben "goedgekeurd".
    Ergens voelt het best krom, dat ik helemaal wordt gescreend, terwijl "iedereen" zomaar kinderen kan krijgen. Die hebben er vast lang niet zo over nagedacht als een bammer!
    Maar ja, beleid is beleid, en is ergens ook wel goed dat het gedaan wordt, maar toch lijkt het alsof mijn wens nu in hun handen ligt. Als zij nee zeggen heb ik pech! Wat een macht zeg! Maar ik blijf er in geloven.

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

@musicalfan; spannend he. en idd ook wel krom gevoel. Hoop gewoon op een JA voor jou ook en dat je dit jaar nog zwanger bent !!!
    hier alles goed. 33 weken nu dus nog paar weekjes
    begin wel meer rugpijn etc te krijgen nu etc maar ach
    komt goed

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dat lijkt me idd erg frustrerend musicalfan. En dat het ook zo lang moet duren :x. Bij het Geertgen ging het heel makkelijk, kreeg meteen aan het einde van het gesprek al te horen dat ze me aannamen. Ik hoop maar dat je in maart dan snel kan beginnen en dat je snel zwanger bent.

Hier gaat het ook goed. Kleinvisje, bij jou komt het echt al dichtbij!
    Ik ben nog druk over de naam aan het denken. Eigenlijk had ik al een naam maar ben een beetje aan het twijfelen gebracht nu. Bij Manon was het makkelijk, ik wist toen al jaren dat als ik een dochter kreeg ik haar zo wilde noemen. Nu vind ik het toch best moeilijk om alleen die beslissing te maken. Het is toch niet niks, meisje moet het d'r hele leven mee doen. Dus ik ga het gewoon ook aan jullie vragen wat jullie ervan vinden. Wat vinden jullie van de naam Lien?

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hé Musicalfan (en anderen),

Vond het ook al zo rustig op het forum, maar heb zelf ook niet zo veel te vertellen. Ben nog druk aan het lijnen (inmiddels 16 kilo afgevallen jaja) en ga eind vd maand bellen met de kliniek voor een 2e gesprek, het zogeheten donorgesprek. Dan gaan we bespreken hoe of wat. Het zal na dit gesprek nog 8-12 weken duren voor een donormatch. Denk dus in april/mei te gaan beginnen. Tot die tijd lijnen we lekker door haha.

Musicalfan, ik vond het ook zo vreemd om gescreend te worden, terwijl iedere gek (bij wijze van) zwanger kan worden. Maar goed, zoals je zelf al zegt, het is nu eenmaal zo. Ik ga heel hard voor je duimen dat je in maart positief bericht krijgt (wat duurt dat lang trouwens!?!).

Kleinsvisje, voor jou gaat het nu echt opschieten he? Ben heel benieuwd!

Tamio, een naam kiezen lijkt mij ook zo moeilijk! Ik vind Lien een leuke naam! Het is niet het type naam dat ik zou kiezen, maar leuk vind ik 'm wel!

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @ klein visje, vervelend dat je die klachten nu zo krijgt, ook al weet je dat het erbij kan horen, liever heb je ze niet natuurlijk! Nog eventjes. Zo spannend die laatste weken.

@ Tamio, ik ga ervan uit dat het wel goed zit met dat gesprek. Het zou wel een enorme domper zijn als dat niet zo zou zijn, maar ik laat het los. ik kan er toch niets aan veranderen. Wat ze wel zeiden aan de telefoon dat ze de onderzoeken niet in de weg willen zitten, daar zijn ze niet op uit. En ook zeiden ze dat ik er goed over na had gedacht e.d.
    Ik vind namen heel persoonlijk. Wat de een leuk vind, vind de ander niks. Ik vind Lien wel een leuke naam, maar zou zelf die naam niet uitkiezen.Volg je gevoel en je hart. Dat is wel lastig als je alleen bent, al ben ik vrij zeker van de namen die ik aan een kindje wil geven als het ooit zover mag zijn.

@ Mar, wauw, al zoveel afgevallen! RESPECT hoor! Echt zo knap. En spannend dan weer een nieuw gesprek. Bij geertgen heb je meerdere gesprekken begrijp ik??? Ook uit een ander forum had ik dat idee al. Ik kreeg maar 1 gesprek gelukkig.
    Maar ik heb ook een eigen donor, dus matchen hoeft niet!

6. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoi Dames,

Ik heb inderdaad al een tijd niks meer van me laten horen.
    Ik ben in oktober na de workshop alleen met kinderwens geweest.
    Eind van de dag kwam ik tot de conclusie dat ik misschien toch eerst een relatie zou moeten proberen, om te kijken of dat misschien hetgene is wat ik mis.
    Ben ook een hele tijd niet met het moeder willen worden bezig geweest, maar echt op zoek gaan naar een leuke jongen deed ik ook niet merkte ik op een gegeven moment.

Op 19 December ben ik de trotse tante geworden van een neefje, en hoewel het mij meeviel hoe ik me voelde toen ik hem voor het eerst zag. Begon het toch later weer te kriebelen. En sinds ik vorige week een paar uur voor hem heb mogen zorgen. Heb hem in bad gedaan, gemasseerd, met hem gewandeld en flesje gegeven. (mijn zus heeft keizersnee gehad) werden de kriebels alleen maar erger en merk ik toch ook wel dat ik het moeilijk vind.

Ga nu toch weer heel hard sparen (oa voor een auto) en weer na gaan denken hoe ik het zou willen gaan doen met een donor. Dat is mijn grootste twijfel.

Mocht ik iemand tegenkomen dan sta ik natuurlijk open voor een relatie......

@mar. Wat goed van je zoveel afgevallen. Ik ben ook in 2 jaar tijd 20 kilo afgevallen:) Voelt goed he?

@Tamio, wat leuk een meisje. Schiet al best op, al over de helft. Vind persoonlijk de naam Lien niet leuk, maar het belangrijkste is dat jij hem leuk vind.

@Loopy, wat een leuk nieuws. Ik ga heel hard duimen dat het mag lukken.

@Kleinvisje, Het gaat echt opschieten voor je. Nog maar 6 weekjes. Spannend.

@musicalfan, Wat een spannende tijd word het voor jou. En inderdaad is het wel dubbel het screenen, maar snap het ook wel. Ik ben er zeker van dat je een accoord krijgt. Ga voor je duimen.

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Musicalfan, ik zit niet bij Geertgen hoor! Ik zit bij KID A'dam. Eerste gesprek was voor 'goedkeuring' en dit 2e gesprek is meer om uit te leggen hoe of wat. Na dat gesprek moet ik bloed laten prikken en naar hun toe sturen. Daarna beginnen ze met het zoeken van een donor. Daar staat 8-12 weken voor.
    Dit 2e gesprek is dus eigenlijk het startsein!
    Ben blij dat ik al zoveel ben afgevallen, maar er mag nog wel wat af! Ik hoop dat ook op de max. 12 weken, zodat ik nog extra tijd heb voor wat kilootjes! Ik ben er klaar voor om te beginnen, maar wil mijn lichaam in best mogelijke conditie brengen.

BigWish, ik snap jou ook wel hoor. Je wil toch het liefst een kindje met een partner. Ik heb dat uiteindelijk losgelaten. Een kind sluit een partner voor de toekomst niet uit! Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Die kriebels had ik ook na de geboorte van mijn neefje en nichtje. Zulke mooie mensjes! Ben er super trots op!

X

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hi meiden!

Dat is een tijd geleden, he?

Nou inmiddels is mmiiiir alweer een tijdje mama!!
    Fee is een TOPkind en we zitten samen in een prima ritme.

Ik vind het geen enkel probleem om alles alleen te doen: heb tenminste geen ruzie over wie haar mag vasthouden en ook hoef ik me niet te ergeren als ik wèl wakker wordt, 's nachts, en manlief doorslaapt...

Allemaal voordelen dus!

Ik zie een aantal bekende en een aantal nieuwe gezichten...

Ook zwangeren, leuk hoor!!

Mar: goed dat je aan het afvallen bent. Zo raak je sneller zwanger en bovendien heb je meer kans op een voorspoedige zwangerschap, allemaal voordelen.

Big Wish: ik herken je twijfels. Op een dag neem je gewoon een besluit, wedden? Dat je nu nog twijfelt en het niet helemaal weet hoort erbij hoor, niet over één nacht ijs gaan!

Tamio: naam kiezen vond ik écht heel erg moeilijk! Ik kreeg er alleen maar meer opties bij. Je hoort vaak over zwangere vrouwen en kuren, bij mij viel het wel mee. Ik kreeg het alleen erg op mijn heupen toen het over de naam ging... Succes!!!

kleinvisje: lekker zwanger jij? Al met verlof? Bijna?

En... groot nieuws... loopy gaat voor een broertje of zusje..!!!!
    Leuk leuk leuk!!!

Ga hier weer eens vaker kijken. Toch wel leuk om ervaringen uit te wisselen misschien. Ik ben overigens ook lid geworden van de BAM - club, maar daar gebeurt niet zo veel....

Groetjes, meiden!!

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Mmiiir,

Daar ben je weer! Ik had je al een krabbel gestuurd om je te feliciteren, maar die heb je misschien niet gezien.

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je kleine meid het zo goed doet. Leuk om te horen dat het je allemaal goed afgaat als BAM!

X

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hi Mar,

Hahah zie het nu pas, bedankt voor de felicitaties hahha!

11. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Tis hier erg stil.

@ big wish, ik zou je alleen maar kunnen zeggen dat je hierin je gevoel moet volgen. Doe wat voor jou goed voelt. En geniet lekker van je neefje. Altijd leuk weer zo'n kleintje.

@Klein visje en tamio, hoe is het met jullie?

@Loopy, alles goed? En met Rens ook? Heeft hij later wel zijn
    wantjes aangetrokken;)

@Miiir, wat fijn dat alles zo goed gaat. Geniet van je prachtige wondertje.

Hier binnenkort weer een operatie voor de endometriose en wellicht daarna met wat hulp verder, want zo lijkt het ook niet te lukken.

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He allemaal,

Vorige week dinsdag mij 'uitleg gesprek' gehad bij de kliniek. Het wordt nu toch allemaal wel echt!
    Morgen bloed laten prikken en als de kliniek de uitslag binnen heeft, gaat men op zoek naar en donor. Dat proces zal tussen de 8-10 weken duren en dan gaat het beginnen!

Ik moet binnenkort beginnnen met temperaturen en ik mag ook gaan beginnen met het slikken van foliumzuur.
    Spannend allemaal!

Nog even flink gaan sporten en nog wat kilo's eraf, en dan ben ik er helemaal klaar voor!

X

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @Mar.. spannend hoor meis, nu wordt het echt! Ik hoop dat ze snel een match voor je vinden en je dan kunt starten. Heb je al een beetje zicht op je cyclus, of had je je daar helemaal nog niet mee beziggehouden? En heb je al ovutestjes in huis? In ieder geval gaat je droom nu meer vorm krijgen. Hopelijk wordt deze ook snel vervuld. xx

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    He musicalfan,

Heb mijn cyclus al helemaal in beeld. Heb de afgelopen 4 maanden al ovulatietesten gedaan, dus weet nu hoe het gaat en hoe mijn cyclus verloopt.

Vandaag bloedtest gedaan en eind vd week misschien al de uitslag, anders maandag. Volgende week gaat de uitslag naar de kliniek en dan is het aftellen...

Wanneer is jouw operatie?

X

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hee, er wordt weer gekletst!

Mar: spannend hoor! Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten.
    Wel goed dat je nog even wat gaat afvallen, daarmee verhoog je de kans op een gezonde zwangerschap aanzienlijk!!

Musicalfan: is de operatie al ingepland?

Fee wordt vandaag alweer 4 maanden... Pff wat gaat dat snel...!!
    En ze is leuk hoor! Voor wie haar wil zien, zie mijn foto- album

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @mar, dat is wel fijn dat je al wat zicht hebt op je cyclus. En ben benieuwd naar de bloeduitslagen. Hoop dat ze goed zullen zijn.

@Miiir.... ik zie geen foto-album. Ben zo benieuwd naar Fee.

Ik weet nog niet wanneer de operatie zal plaatsvinden. Wachttijd van 2 maanden en cyclusgebonden, dus afwachten.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zie ook geen fotoalbum?

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... is alleen voor "vrienden" dus als je me effe uitnodigt dan komt het goed!

Ik was gisteravond beetje ziekig... Dat was de eerste keer dat ik een "andere ouder" miste... Wilde vroeg naar bed, maar dat heeft weinig zin omdat Fee nog een late avondvoeding krijgt.

Ik werk op maandag, dan is mijn moeder bij Fee. Die had haar pas heel laat een voeding gegeven waardoor ze pas laat honger kreeg en bovendien had ze haar laat in de middag nog lang laten slapen...

Tja dan zit je dus toch van half zes tot zeven, helemaal niet fit, met een vrolijke baby te kijken die nog niet echt honger heeft en wil spelen...

Ik heb haar uiteindelijk na een halve voeding, om half zeven op bed gelegd en ben zelf op de bank in slaap gevallen. Gelukkig was het na een powernap een stuk beter, vandaag nergens meer last van...!

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo girls ik kom even zwaaien. nog geen nieuws hoor, denk dat ik eerst weer een bende kilootjes moet gaan kwijtraken voor het lukt.

wat is Feetje een leuke naam :)

musicalfan, ik hoop dat dit jouw jaar is meis, je wacht al zo lang! *knuf*

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mmiiiiir, wat fijn dat het zo goed gaat.
    Musicalfan, ik hoop dat je snel geopereerd kan worden.
    Mar, wat spannend, het komt echt dichtbij nu.
    Loopy, succes met afvallen.

Hier gaat het prima. Vandaag heb ik een groeiecho gehad en de baby is qua grootte precies gemiddeld. Als ze zo door gaat wordt ze ongeveer 7 pond, een kilo minder dan mijn oudste! Ook nog een keer bevestigd gezien dat ze echt een meid is.

Deel Deze Pagina