He meiden, Vandaag dag 15. Vanochtend getest en positief! Zenuwen gierden door mijn lijf. Meteen met de kliniek gebeld en om 16.45 mocht ik komen. Hele dag in spanning en het liep ook nog eens 25 min. uit! Uiteindelijk is alles goed gegaan. Vond het toch wel pijnlijk hoor, maar gelukkig is het zo gebeurd. Morgen om 14.15 en dat vind ik wel een betere tijd. Nu maar duimen!
Spannend Mar! Ik ga voor je duimen. Musicalfan, het schiet hier idd al op. Ik heb erg veel voorweeen en ze is al volledig ingedaald. Ik heb het idee dat ze niet meer zo erg lang op zich zal laten wachten, maar eigenlijk zegt dat ook weer helemaal niks. Ik hoop dat je na je gesprek eind april snel kan beginnen! Mmiiiir, ik heb de foto's ook bekeken, Fee is een schatje!
@mar: Wat goed meis! Alleen snap ik het niet, je schrijft dat je naar de kliniek ging en vandaag weer?? Je doet toch IUI? Of insemineren ze meerdere keren. Of doen ze eerst echo's waarop ze zien of je daarwerkelijk een goede eisprong hebt en dan pas inseminatie. Sorry hoor voor al mijn vragen, maar ben beetje nieuwsgierig! @Tamio, spannend dus. Ik duim voor je dat alles goed zal verlopen.
Musicalfan, ik doe geen IUI, maar KID. Ze insemineren dan de 2 dagen waarop je positief test. Vandaag dus dag 2 en het zit er op voor deze maand. Natuurlijk hoop ik dat ik niet meer hoef, maar dat is niet reeel. Nu 2 weken wachten voor ik kan testen. Ben kapot, denk vd spanning. Vanavond lekker op tijd naar bed. Morgen een babyshower voor mijn nicht! X
Hoi Mar Ik ga voor je duimen. Oke, maar ik dacht dat Kid via een kliniek hetzelfde was als IUI. Opgewerkt zaad inbrengen met een slangetje zeg maar. Kan me voorstellen dat je kapot bent. De eerste keer dat ik insemineerde, was ik dat ook. Laten we het hopen. Het is idd niet reeel om te denken dat het in 1 keer raak zal zijn, maar het kan wel. Bij mij was dat wel zo, alleen ging dat mis. Laten we het hopen. Veel plezier bij de babyshower. Liefs
Nee ze noemen het intercervicale inseminatie. Er wordt dmv een rietje zaad in een cupje gedaan en dit cupje wordt tegen de baarmoedermond geplaatst. Het zit tussen KID en IUI in denk ik? Babyshower was gezellig! Hebben jullie gezellige paasdagen gehad? X
Hoor hier nog niet echt thuis, maar ben er over aan het nadenken om over jaar of 3/4 (begin als het goed is in september met een opleiding) alleen voor een 2e te gaan. Zit hele internet af te zoeken op zoek naar forums van BA mama's, maar vind enkel NL sites (en aangezien ik uit België kom...) Vind er geen, maar zag wel dat hier op zp een forum is voor BAM's, dus lees wel graag (als dat mag) mee. Zodat ik een beter beeld krijg van hoe en wat, vooral praktisch dan. Is niet een beslissing die je zomaar neemt, en als ik het effectief ga doen, dan wil ik daar (zo ver als dat al mogelijk is) zo goed mogelijk voorbereid aan beginnen. Ben momenteel 22 (bijna 23) jaar, en zoals je ziet in m'n banner heb ik een zoontje van bijna 2. Hij komt uit een relatie van 4 jaar met de papa, maar die liep vorige zomer op de klippen. En besef nu dat ik beter nooit een kind met hem had gekregen, en vind het vreselijk om voor m'n eigen kind te moeten vechten, ook al heeft ie het veel beter bij mij dan hij ooit bij z'n papa zal krijgen. Klinkt misschien vreemd, maar zo is het wel... M'n ex zou eerder proberen om mijn zoontje vaker bij hem te krijgen, om mij een hak te zetten ipv omdat hij er echt voor wil zorgen. Nu doe ik in principe ook alles alleen, dus zie weinig problemen moest ik effectief alles alleen doen bij een 2e. Mijn zoontje is tegen dan jaar of 6/7 en dus een pak zelfstandiger, wat het (naar mijn mening op dit moment) wel wat makkelijker maakt. Minder zwaar dan moest ik bv. nu zwanger worden. Mag ik hier beetje met jullie mee kletsen?
@meisje, welkom hier, tuurlijk mag je hier mee(kijken,lezen en kletsen,schrijven). Wat naar dat het contact met de vader van je zoontje dan minder soepel lijkt te verlopen. Dat vechten is allesbehalve fijn. Geniet van je zoontje, en wellicht is er over een aantal jaar idd een plekje voor een tweede kindje.
@mar, oke, thanks voor de uitleg. Fijn dat de babyshower leuk is geweest. Hier gezellige paasdagen gehad.
Welkom, meisje. Kind wat ben je jong, voel me een oma vergeleken met jou. Knap hoor, dat je het nu alleen doet met je zoontje! Fee en ik hebben de paas met haar opa, oma, tantes en neven doorgebracht. (je gelooft het misschien niet maar... Ja... Beide zussen zijn ook single. Één met kinderwens maar geen kinderen, gaat er ook niet meer van komen aangezien ze bijna 41 is. Ander is gescheiden en heeft twee zoons van 7 en 9. We grappen vaak: wat hebben onze ouders verkeerd gedaan...?!). We hebben een huisje gehuurd in België. Was heel gezellig, maar ik ben na een paar dagen altijd weer blij dat ik niet met ze hoef samen te leven hahah. Iedereen heeft toch zo zijn of haar hebbelijkheden. Fee kan omrollen: van rug naar buik en terug. Knap hè? Ook heeft ze voor het eerst een stukje banaan gegeten, ongepureerd. Oh het wordt écht al een klein mensje, dat kleine baby'tje is er helemaal af! Komende maandag is ze alweer een half jaar oud! Mar: ik duim voor je, meid? Hoe gaat het? Hoe voel je je? Tamio, Loopy, hoe is het met jullie? Ik nog een maand wachten en dan heb ik een afspraak in de kliniek...
He mmiiiir, gezellig zo'n paasweekend! Ik moet zeggen dat het lichamelijk meer met mij doet dan verwacht. Ik heb een ontzettend opgeblazen gevoel en gisteren voor het eerst weer een spijkerbroek aan (en knopen dicht) daarvoor ging dat echt niet! Morgen is het precies een week geleden, dus over een week mag ik gaan testen, spannend! Wat gaat het snel zeg, Feetje alweer bijna een half jaar! Time flies... Spannend volgende maand naar de kliniek! X
Meisje welkom hier! Miiirrr, spannend volgende maand. Je hebt nog twee cryos's over schreef je. Ik duim voor je dat er 1 blijft plakken! (weet niet hoe groot die kans is?) Maar zo niet, ga je dan weer opnieuw voor IVF? Mar, moeilijk he dat wachten. Je voelt van alles in je lijf maar van een evenutele zwangerschap kan dat nog niet zijn. Ik duim voor een positieve test. Hier, Ik ben al 5 weken snotverkouden. Ik wordt er echt niet goed van. Vanmorgen zelfs een behoorlijke bloedneus, hele stolsels kwamen er uit. Ik heb nog nooit eerder een bloedneus gehad dus toch maar even de huisarts gebeld en vanmiddag een afspraak gemaakt. Lijkt me echt vervelend om snotverkouden te liggen bevallen straks
He Tamio, balen zeg die verkoudheid! Hoop dat je e snel weer beter voelt en goed je bevalling in kunt gaan. Ik weet ook dat mijn symptomen nog niet van een eventuele zwangerschap kunnen zijn, maar ja, ze zijn er wel. En ik voel me gewoon niet mijzelf. Maar over een week weet ik het pas. En mocht het niet zo zijn, dan zie ik deze keer als een generale, hihi. X
Is het zo erg? En maakt niet uit op welke leeftijd je het alleen doet, als je er klaar voor bent, dan kan je alles!
Dankje! Over die bloedneuzen: dat had ik ook tijdens zwangerschap. Echt MEGA grote klonters dat ik dacht dat ik dood aan't bloeden was of zo, kwam precies geen eind aan. Vroeg me af van waar dat allemaal kon komen
Ik heb een antibiotica kuur gekregen. Slijmvliezen en holtes zijn ontstoken en krijgen geen kans om te genezen. Meisje. de huisarts zei idd dat door de zwangerschap de slijmvliezen wat dikker worden, vandaar dat je die bloedneuzen had, als je al gevoelig bent voor bloedneuzen. Ik ben erg gevoelig voor luchtweginfecties. Nog even een reactie op je eerste post. Wat goed dat je zo ver vooruit kijkt en nu al gaat kijken voor over een paar jaar.
Hopelijk is het met de ab dan opgelost! Heb het maar 1x echt zo fel gehad eigenlijk. Gelukkig En over vooruit kijken: had vroeger wel altijd al gezegd dat als ik tegen m'n 30 geen geschikte partner had om kinderen mee te krijgen, dat ik het dan sowieso alleen zou doen, kinderwens is echt veel te groot om gewoon kinderloos te blijven. Wens om jong mama te worden was ook heel groot, dat ben ik nu. Had liever volgend jaar of zo nummer 2 al gehad, maar kan deze keer echt beter even denken aan diploma. Want met 2 kindjes is dat helemaal niet meer te doen, nog voltijds gaan studeren. Heb al 1 kans laten gaan wegens te grote kinderwens dat zullen we maar geen 2x doen hé.
Heel goed hoor meisje dat je nu voor jezelf (en de toekomst van je kind(eren) gaat! Hier de dagen aan het tellen. Wordt nu wel spannend hoor! Morgen heb ik een vrijgezellenfeestje, super veel zin in! En zondag werken. Jullie nog leuke dingen gepland voor het weekend? X