BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo reaven,

Ik ben ook een BAM mam, nu bijna 14 maanden. Ik vond het heel zwaar het eerste jaar om het alleen te doen. Maar ik heb een rotjaar gehad, het één en ander meegemaakt en een postnatale depressie gehad.

Op dit moment voel ik me weer helemaal oppietoppie en kan ik met de dag meer van mijn dochter genieten! Ze zet sinds een week haar losse stapjes, kletst over van alles en nog wat en zoekt mij erg op. Ze wil me graag knuffelen. MMMMM..... zo lekker. Heeft ze nooit gehad maar sinds 2 weken heeft ze dit dus. Ik krijg veel hulp van mijn ouders, zij passen 2 dagen in de week op en ze gaat 2 dagen in de week naar de kinderopvang, en dit is het helemaal. :) IK werk 4 dagen, maar hier om de hoek doet dat ik heel goed te doen. Weinig overwerk.

Hoe bevalt jou het alleenstaande moederschap?

Kari

2. reaven

reaven Lid

2 jan 2009
    11
    0
    0
    Het gaat mij heel goed af, gelukkig was mijn hormoonhuishouding niet van slag als bij jouw maar ik was er wel bang voor.
    Want in mijn zwangerschap was ik een periode erg down en was bang dat ik een postnatale depressie zou krijgen maar gelukkig niet.

Vond het niet leuk om zo down te zijn tijdens de zwangerschap want ik wilde zo graag eenkindje en was zo'n dubbel gevoel toen ik zo down was en niet kon genieten van me zwangerschap.
    Maar denk dat het kwam omdat ik best wel zwaar werk heb en dat was me gewoon te veel want toen ik eenmaal was gestopt met werken toen kon ik helemaal genieten.
    Mensen zeggen wel eens van jeetje het zal wel zwaar zijn maar ik vind het niet zwaar de eerste maanden want dan kan ze nog niet veel. Ik vind het nu veel zwaarder worden nu ze kruipt en staat en loopt aan de bank.
    Ze begint ook los te staan, en zo gaat ze lopen en dan moet je helemaal overal opletten. VInd dat veel zwaarder hehe

Vooral vrouwen die net moeder zijn gworden zeggen dat ze vaak aan me denken en hoe zwaar ik het wel moet hebben omdat zij dat ook hebben. Dan zeg ik altijd ja maar ik heb geen man waar ik ook nog voor moet zijn.

Als ik een keer geen zin heb om het huishouden te doen dan doe ik het niet en als ik geen zin heb om te koken omdat ik al een drukke dag heb gehad dan doe ik dat niet. Ik hoef niet te koken vooreen man of het huis netjes te houden. Als ik naar bed wil om 8 uur in de avond dan doe ik dat ik hoef niet bij een man te blijven zitten omdat hij ook wat aan zijn vrouw wil hebben als ie uit zijn werk komt (wat logisch is)
    Ik kan gwoon slapen in bed en hoef geen vrouw te zijn voorme man in ben :p
    Dus ik hoef alleenmaar rekening te houden met me dochter en dat is best wel lekker.

Ik benoem het tuurlijk wel zwart/wit. Weet ook dat dit niet het geval is bij velen en dat velen zullen zeggen nou als ik geen zin heb om te koken dan kookt ie maar lekker zelf. Maar wat ik net benoem is de reactie die ikgeef aanmijn vriendinnen en die zitten wel in zo'n gezinssituatie.

Dus ik ga lekker met me dochter en tuurlijk heb ik momente dat ik denk van pffffffffff . Ze slaapt de laatste 2 maanden best wel rot in de nacht, ze heeft nooit dooorgeslapen ze kwam altijd nog minstens 2 x per nacht voor een flesje. Maar nu wil ze er ook vaak uit en is dan helemaal wakker en huilt mega veel dan. En dat is niet zo leuk, maar verder is ze een makkelijke baby (bijna dreumes)

Lekker lang verhaal haha ik kan wel door blijven typen en vertellen over me dochter maar laat ik dat maat niet doen haha

groetjes dani

3. reaven

reaven Lid

2 jan 2009
    11
    0
    0
    Zijn hier trouwens bammers die zwanger zijn geworden van een sperma donor?

Ik was daar ook mee bezig maar ben niet zo zwanger gworden, :oops: Durf het hier wel te vertellen want merk dat jullie wel ruimdenkend zijn.

Maar ik was dus bezig via een donor in de kliniek in leiden, ik was al zover dat ik dus geinsimineerd kon worden in april 2007. ik had van die vruchtbaarheids testen gedaan en ik bleek dus in april net voor bij mijn vruchtbaarste dag te zijn.
    Ik balen want ik moest een hele maand wachten. Een week later kwam ik in contact met me ex en ja je raad het al sex met je ex is toch erg leuk. En ik dacht nou dit is de laatste x want ik kan niet aan sex doen als ik bezig ben met testen en insimineren. Iknog lekker feesten met koningendag was zelf dronken! Want ik dacht ik was niet vruchtbaar en had dus ook niets gebruikt :oops: :oops:

op 2 mei vond ik het wel erg lang duren voordat ik ongesteld werd en ik begon te denken, het zal toch niet.
    Maar het zal dus wel ik was zwanger! Vond het eerst niet leuk want ja dit was niet de bedoeling ik wilde het op de verantwoordelijke manier en niet op deze manier. Maar het leuk vinden kwam heeeel snel. Ja en dan aan de kliniek doorgeven dat ik dus al zwanger was nou het schaamrood stond op me wangen. Verder weet iedereen het wel in mijn omgeving hoe het is gegaan.
    Ja en ben vrienden kwijtgeraakt omdat ze dachten dat ik me ex er in had geluist en bla bla. Ik heb hem wel verteld dat ik zwanger was en we hebben beide besloten dat hij er verder niets mee temaken gaat krijgen.

Begrijp die zogenaamde vriendenniet hoor want als ik een jongen er in wilde luizen dan wil je er toch wat aan over houden bv allementatie of zo. En dat heb ik niet want ik wil dat hij er verder niets mee te makn gaat hebben. Maar jah sommige mensen

groetjes dani

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi reaven welkom hier!
    ik heb het afgelopen jaar geprobeerd via kunstmatige zelf-inseminatie zwanger te worden. het lukte 1 keer maar dat mondde uit in een vroege miskraam.
    nu is mijn contract verlopen en denk er aan een donor te zoeken die het op de natuurlijke manier wil proberen. dan heb ik er ook nog lol aan hahahaah. mijn minnaar wil het helaas niet. da's jammer want hij honkeponkt heerlijk

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik breek even in want ik hoor hier eigenlijk niet, maar lees soms even mee. Dat komt omdat een aantal jaar terug ik had besloten dat ik eventueel ook een BAMmer wilde worden, dus het blijft me interesseren. Had zo'n K#t relatie achter de rug en hoefde geen man of relatie meer, had er echt weerstand tegen en besloot bewust een tijd alleen te zijn, maar wel een kinderwens. Dat zelfs met mijn familie besproken dat ik mezelf een jaar wilde geven om alles zo op orde te krijgen financieel ed, maar er ook over te lezen en voor te bereiden, dat wanneer ik een jaar later een kind wilde krijgen ik dat zonder relatie zou kunnen. Had de opvang met mijn zus al geregeld (die was helemaal enthousiast) en toen... werd ik heel onverwacht verliefd... en probeer het dus nu niet meer alleen. (heb wel weer andere "problemen" qua vruchtbaarheid)
    Wilde even zeggen dat ik jullie hartstikke stoer/dapper vind. Leuk om zo af en toe mee te lezen omdat ik daar eerst zo bewust mee bezig was. Ik wens voor degene die zwanger willen worden een heel vruchtbaar 2009 toe!

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

dames willen jullie mijn berichtje in de louge even lezen met de titel wat moet ik nu.
    en willen jullie daar even een reactie bij plaatsen.
    alvat bedankt.

XXX Gusam

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ga zo even lezen gusam!

ik krijg er in maart een nichtje bij en daar ben ik een deken voor aan het maken met een klassiek patroon:
    hij is bijna af!

hier is de foto in het groot:
    http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2a768wl&s=5

8. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Leuk Loopy :D

9. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    @ Bamjolan:
    Hoe gaat het met je? Ik hoop dat het goed gaat. En dat je kleine man nog (rustig) zit.

Ook even een algemeen vraagje:
    Hoelang heeft het bij jullie geduurd voor jullie je donor hadden gevonden.
    Met name voor degene die het via een site hebben gedaan.

Groetjes

10. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Lieve dames ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben.. Ik kan het gewoon niet geloven en het is zo vroeg dat ik het nog niemand kan vertellen! Met een digitale test dus geen twijfel over mogelijk.. Ik zit te shaken als een rietje.. Maar ben zo waanzinnig blij!

11. natjes

natjes Niet meer actief

kom ik heel even om het hoekje gluren hoe het met jou gaat... kan ik jou gewoon feliciteren! Meid wat gaaf voor je!

12. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Thanks natjes je bent de eerste! Ik loop hier te ijsberen ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet! Wat een geweldige start van 2009, net toen ik het even niet meer zag zitten allemaal..

13. natjes

natjes Niet meer actief

Ken dat gevoel ja! Had ik bij de vorige keer ook.. was helemaal hyper! haha

Hoever zou je nu zijn?

14. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Precies 4 weken.. Ik ga nog een test halen vanmiddag ik heb gewoon meer bevestiging nodig..!

15. natjes

natjes Niet meer actief

haha meid..als die digitale zegt zwanger ben je gewoon zwanger hoor! (hoor mij die toen over 15 testen ofzo gepiepeld had..jahahaha :) )

16. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

En nu ga ik werken.. Alsof daar wat van terecht komt haha :D

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    whaaaa gefeliciteerd! leuk zeg!

18. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Sjors, gefeliciteerd meid! En dat heen en weer lopen dat ken ik, haha. Heb ik ook gedaan. Heel apart gevoel en je wl het ook gewoon nog niet geloven!

Heeeeeel leuk voor je meid! Geniet van deze dag en probeer het maar lekekr voor je te houden.... Heel moeilijk! Succes!

Kari

19. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hey Sjors wat geweldig nieuws! Helemaal te gek om op mijn werk te zitten en dan te lezen dat je zwanger bent! Wanneer zou je uitgerekend zijn? Ergens oktober ofzo? Wat een heerlijk gevoel he. Ik sprong de hele tijd de kamer op en neer hihi. Kan je het aan niemand vertellen?

Geniet ervan meid
    Liefs Ylona

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sjors gefeliciteerd!

Met mij gaat alles goed hoor, bijna 30 weken (maandag) en vanavond een pretecho!

Ik had mijn donor via een site gevonden, duurde zo'n 2mnd denk ik...weet t niet meer precies.

Deel Deze Pagina