Zo afgelopen dinsdag mijn pretecho gehad. Was echt superleuk! Alleen lag het mannetje iedere x verstopt achter zijn benen en armen. HIj wilde zichzelf niet echt prijsgeven. Ik heb 2 mooie foto's van zijn gezichtje gekregen. Hij lag in de onmogelijkste houdingen! Ik heb 1 foto die is zo lachen, hij ligt dan met zijn hoofsd naar de camera te kijken en dan zijn benen gestrekt over zijn hoofd heen. Een echte acrobaat dus! Ik heb er een film van 37 min bij gekregen. Het was wel erg lachen hoor want ik kwam aan en ik bleek daar geen afspraak te hebben? IK zei nou ik weet het wel zeker. Ik mocht dus toch wel op de bank komen liggen. Nou belde de vrouw later terug en zei dat ik in Hoofddorp een afspraak had staan en niet in Amersfoort oeps..........zwangerschapsdementie? Ik ben die vrouw echt dankbaar dat ik wel terecht kon anders waren mijn zus, zwager en kids voor niks gekomen! Gisteren had ik een rotdag in het ziekenhuis! Ik heb een suikerwatertest gehad en het blijkt dat ik zwangerschapssuiker heb. Gelijk naar de dietist en vandaag naar de diabetisch verpleegkundige. Want vanaf vandaag moet ik 4x per dag prikken. Ik blijk ook een blaasontsteking te hebben. Was echt niet lekker dat suikerwater gatsiedarrie en dan 6 keer bloedprikken. Mijn armen zijn bont en blauw! Nou een beetje een baalbericht maar dat is niet anders! Hoe is het met de rest? Liefs Ylona
wat leuk zeg je pretecho! kon je nu goed zien dat je een zoon krijgt? ik wacht nog rustig af. voel nog niks
Hey Loopy, Ik heb heel duidelijk kunnen zien dat ik een zoon ga krijgen. Hij lag er helemaal voor. Alleen toen we te lang aan het kijken waren deed hij zijn hand tussen zijn benen haha.! Ga nu zo naar de diabetisch verpleegkundige om alle informatie te krijgen! Ik duim nog voor je Loopy! Liefs Ylona
Ylona, Leuk zeg die pretecho Balen zeg dat je nu suiker hebt. Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Groetjes
dames ik heb vandaag getest, zie mijn album. @hoe is het nu verder met iedereen. @ilona wilde je ook weten wat het werd?, jammer dat je zw suiker hebt. XXX Gusam
Gusam, Wow wat super. Al worden het wel spannende weken of alles ook goed zal gaan. Ik zal voor je duimen en aan je denken. Ben heel blij voor je
Hey Ylona balen dat je suiker hebt joh, 4x per dag prikken lijkt me geen pretje! Gelukkig is met je kleintje alles goed! Yes Gusam gefeliciteerd! Wat gaaf Nog even en iedereen in dit topic is zwanger, gaat de goeie kant op!
Pfff, wat blijf je toch nadenken als je iets graag wil. Ik heb op dit moment besloten om de plannen iets te wijzigen. Ga natuurlijk nog steeds proberen een groter huis te krijgen en veel sparen, maar ik ga toch in de loop van het jaar rustig aan op zoek naar een donor. Mijn idee is om januari 2010 te gaan proberen zwanger te worden, of ik nu een huis heb of niet. De kans is toch niet groot dat ik gelijk zwanger word, en dan nog heb ik nog wel even de tijd. We zijn dan toch weer een jaar verder en word de kans op een huis ook aanzienlijker. Hoor graag reacties van jullie, tips enzo zijn ook welkom. Groetjes
heee gusam wat top dat je meteen weer zwanger bent! ik hoop je gauw te volgen, ik ga deze cyclus weer ovu-testen kopen.
Gusam van harte zeg! Wat fijn dat je gelijk weer zwanger bent! Loopy bij jou was het dus niet raak? OP naar de volgende ronde en ik ga weer hard voor je duimen. Hier is de babykamer bijna klaar! Moet alleen nog gordijnen hebben! We zijn wel creatief op de vierkante meter geweest. Het is een klein maar fijn kamertje! Loop de hele tijd binnen om even te kijken. Kan niet wachten tot mijn mannetje er is. En ik weet bijna wel zeker dat hij in April geboren gaat worden. Met zwangerschapssuiker halen ze baby vaak in week 38 of 39. Liefs Ylona
Loopy, Wel jammer dat het niet gelukt is deze maand. Op naar een volgende poging. Ylona, Oeh, leuk zeg. Wil je ook foto's laten zien, (of hou je die liever voor jezelf?) ben wel erg benieuwd. Groetjes
Loopy balen meid, op naar de volgende ronde.. Ylona wat leuk dat je al een kamertje hebt, nou wordt het toch wel echt he? En in april al, dat schiet op! Het gaat onwijs hard! Ik zou graag van jullie horen hoe jullie het financieel doen/gaan doen. Ik denk dat ik het met 3 dagen werken wel ga redden met al die toeslagen, maar ik hoor graag ervaringen van andere bammers..
Hallo Sjors82, Ik werk 4 dagen en met de toeslagen van de belasting kan ik "ruim" leven. Ik kan af en toe lekker uit eten gaan, 2x per jaar op vakantie. Af en toe mezelf trakteren op een saunaatje. Heerlijk. Maar ben geen kroegtijger en ik ga nooit uit. Ik had het ook uitgerekend als ik dagen zou gaan werken maar dat wordt financieel wel wat krap. Het zou op zich kunnen maar dan kan ik geen leuke dingen meer doen. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar mijn ouders en 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Als ik 1 dag minder zou gaan werken, zou ze 1 dag extra naar de opvang moeten en dat scheelt financieel zoveel geld! Dus laat ik het maar lekker zo. Ik werk sinds 3 maanden 5 minuutjes fietsen van mijn werk dus is het zo prima te combineren. Succes met je keuze. Liefs Kari
Bedankt voor je reactie Kari! Mag ik vragen hoeveel jouw eigen bijdrage aan de kinderopvang is? Want dat vind ik nog een beetje verwarrend, ik las dat ze tot 6,10 euro per uur vergoeden, dus dat zou dan betekenen dat je niets meer hoeft bij te betalen als jouw opvang dat bedrag kost of goedkoper. Je moet het dan alleen zelf betalen als het eroverheen gaat. Klopt dit?
Hoi Ylona, *Ik krijg zorgtoeslag, niet veel, maar 14 euro per maand. Ligt aan je inkomen. *kinderbijslag *kindertoeslag *kinderkorting *alleenstaande oudertoeslag *kinderopvangtoeslag Dan heb je volgens mij ook nog iets van combinatiekorting. Deze heb ik vorig jaar bewust niet ingevuld, en dat ga ik deze maand doen, kijken hoeveel centjes ik dan krijg van de belasting, over een heel jaar! Huursubsidie kun je ook nog aanvragen, maar ik krijg dat niet, verdien ik teveel voor.
Hoi Sjors, Ik moet een klein beetje bijbetalen. Ik moet Eur 507 per maand aan de kinderopvang betalen. DIt is voor 2 dagen in de week. Ik krijg hiervoor Eur 460 terug van de belastingdienst. Dit is dan dus de kinderopvangtoeslag. Goed geregeld hoor!
Top Kari, we worden heel wat wijzer van je Krijg je al die toeslagen per maand? Ik weet dat kinderbijslag per kwartaal is, maar hoe zit het met de rest?
Ja verder alles per maand. Wat dat betreft heeft de nederlandse regering dat wel goed voor BAM-mams geregeld! Ik ben alleen en moet het alleen rooien maar ik geloof best dat er gezinnen zijn met 2 inkomens die het slechter hebben dan ik! Straks komt mijn pa en dan gaan we even de nieuwe aangiftes doen. Ik heb sinds november een nieuwe baan namelijk. Als ik nog een nieuwe toeslag tegenkom of als ik er 1 vergeten ben laat ik het jullie weten goed? Liefs Kari