Top Kari Trouwens, volgens mij lees ik dat de kindertoeslag de kinderkorting vervangt, en die wordt weer vervangen door het kindgebonden budget. Om het nog ff makkelijker te maken!
Klopt, kindgebondenbudget. Het bedrag is precies hetzelfde als wat de kindertoeslag was: Eur 84,- per maand. Ik krijg trouwens bijna 1000 euro terug over 2008! En omdat ik in mijn nieuwe baan iets minder verdien, krijg ik dit via de belasting weer gecompenseerd. Kan echt niet beter. Leve de belastingdienst!
Hoi Sjors, Ik las dat je een koophuis hebt. Zag ik het ook goed in het filmpje van netwerk dat het een eengezinswoning is? Mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt en wat je verdient? (als je het niet wilt zeggen begrijp ik dat uiteraard) Aangezien het niet echt op wil schieten met een grotere huurwoning voor mij, heb ik ook gekeken naar koop. Ik verdien best aardig, maar heb bij verschillende banken gekeken en kan niet echt veel lenen. Ook vraag ik me af hoe je het straks gaat doen, als je minder wilt gaan werken (zou ik ook willen) de hypotheek blijft toch hetzelfde. Groetjes Katinka
Hoi Katinka! Ik heb inderdaad een koophuis, maar dat is niet het huis wat je in Netwerk zag. Dat is namelijk het huis van mijn broer, ik heb zelf een appartement maar hier is het nogal gehorig vandaar dat ik het programma liever bij hem op wou nemen. Mijn appartement staat trouwens wel te koop, en ik ga wel een eengezinswoning kopen, wat overeen zal komen met het huis van mijn broer, dit zal rond de 225.000 euro worden. Ik mag zelf ook niet veel lenen, maar ik heb het geluk dat ik een erfenis heb gekregen.. Anders had ik ook geen eengezinswoning kunnen kopen! Maar een appartement is wel zonder dat extra geld gelukt, deze kostte, mag je best weten, 155.500 euro. het is 100 m2 dus ook niet te klein in principe, maar ik wil nu graag een tuin voor mijn kindje. Ik dacht net als jij dat er weinig mogelijk was, maar ik zou gewoon eens met een onafhankelijke hypotheekadiveur gaan praten, dan weet je precies wat je mogelijkheden zijn. Misschien heb je ook ouders die een deel borg voor je kunnen staan? Daar merken jullie verder niets van, maar dan zijn je mogelijkheden wel wat breder. Ik heb ook geen topbaan en ik kan toch 24 uur werken, maar dat dankzij alle toeslagen die we krijgen! Wat dat betreft sta je er als alleenstaande ouder echt niet zo slecht voor! Succes, en als je meer wilt weten hoor ik het wel
Hallo dames, Ik heb geen slechte baan (Eur 2000,- bruto voor 32u p/w werken) maar ik kan helaas geen eengezinswoning met een tuintje kopen... Ik ben wel op zoek naar een eengezinswoning met een tuin, maar dan via de woningbouw. Ik denk dat ik alleen nog zo'n 6 jaar moet wachten eer ik er eentje heb.... Ik heb nu geen verkeerd huisje hoor, ik heb een beneden-en bovenverdieping met slaapkamers in een rustige buurt, maar met een balkon. Ik werk 4 dagen, en dat blijf ik doen wil ik "normaal" kunnen leven. Dat is voor mij ook belangrijk. 3 dagen werken zou ik financieel niet redden. Ook met de toeslagen van de belastingdienst niet. Alhoewel, misschien wel maar dan zou ik ieder dubbeltje om moeten draaien.
6 jaar wachten Dat is echt lang, dat is echt om niet vrolijk van te worden. Ik heb zelf nu een appartement met 1 slaapkamer. Wel een tuin, maar het is binnen gewoon te klein, en ja, je wilt toch een eigen kamertje voor je kindje. Ik sta nu 3 en een kwart jaar ingeschreven. En eindig verschillend. Hoogste was 38 (uiteindelijk 34ste) en laagste 92 (uiteindelijk 84ste) Nu zijn ze wel een hele nieuwe wijk aan het bouwen in het dorp, maar daar staan/komen vooral dure koopwoningen. Wat opzich wel weer voor doorstroming zorgt. Ik heb geen auto, en werk ik het dorp. Mijn ouders wonen hier ook en zou mijn kindje naar mijn moeder brengen, evt gecombineerd met kdv (waar ik zelf ook werk). Dus ik wil eigenlijk wel in het dorp blijven wonen. Is gewoon het makkelijkst. Ik moet denk ik gewoon nog maar even geduld hebben. En eventueel in de loop van het jaar toch maar eens kijken bij een hypotheekadviseur.
Kari, nu begin ik toch aan mezelf te twijfelen of ik dan wel 3 dagen kan werken! :s Ik verdien dan 1600 bruto! Ik heb wel uitgebreide berekeningen gemaakt die zeggen dat het kan, maar ik wil natuurlijk ook niet elk dubbeltje om hoeven draaien! Maar misschien hebben wij wel hele andere levensstijlen, ik weet het niet? Ik zou ook graag ervaringen van Bamjolan horen aangezien ik weet dat zij volgens mij 20 uur werkt en de 3e is onderweg dus ze doet het toch aardig!
ik verdien niet zo veel en heb nu een tweekamerappartement met grote tuin. die heb ik te koop staan, ik wil een goedkoper appartement zonder tuin. ik ga liever met mijn kind naar een speeltuintje en geld overhouden voor andere zaken dan me scheel betalen aan een huis met tuin. Bovendien, kinderen gaan pas alleen buiten spelen als ze 5+ zijn, dus over 6 jaar kijk ik wel weer eens
Ik heb een appartementje gekocht in amsterdam waar ik eerst blijf wonen. Ik heb 1 slaapkamer maar heb een wandje geplaatst waardoor de baby toch zijn eigen kamer heeft. UIteindelijk wil ik wel ergens anders gaan wonen maar nu woon ik hier nog fijn! Ik ga 32 uur werken en weet nog niet wat ik bruto dan verdien maar nu verdien ik 2250 bruto voor 36 uur. Ik denk dat ik het dan wel zou moeten redden. Wat denken jullie? Ik wil tot 2010 wel 1 dag ouderschapsverlof opnemen. Ik moet binnenkort maar eens contact opnemen met personeelszaken om alles uit te zoeken. Liefs Ylona
ik ga eerst maar es proberen om weer zwanger te raken hihi ik heb goede hoop, mijn donor is een hele leuke man en hij heeft al hele leuke en gezonde kinderen
Hallo Loopy, weet je hoe zwaar het is voor alleenstaande moeders om je eigen dochter van 11 kg een paar keer per dag, dag in, dag uit, de trap op te moeten slepen..... En er weer vanaf maar zelfs dat is zwaar Ik loop nu al 2 maanden bij de fysio vanwege een blokkade in mijn nek. Ik ben al die trappen zat en ik zou erg graag op de begane grond willen wonen. P.s. Ik heb geen lift. En tuurlijk als ze straks trap loopt wordt dit ook minder. Maar ik schijt ervan (sorry) dat ik nooit even de kinderwagen en de boodcshappen mee vanuit de auto mee naar binnen te nemen. Het is echt een gedoe met zo'n kleine. Oh en Sjors, wat zijn jouw plannen qua kinderopvang of ouderopvang. Dan kan ik het een beetje met mijn situatie vergelijken. Liefs Kari
ja dat sjouwen is zwaar, maar ik heb nu een tuin en kan er niks mee doen omdat ik nooit thuis ben. en daar betaal ik me dan scheel aan. zo zonde! ik was wel van plan een appartement met lift te zoeken!
We zijn lekker actief dames, heerlijk! Kari, ik heb helaas geen ouders in de buurt (die wonen in Griekenland) dus mijn kindje zal 3 dagen naar de opvang gaan. Vandaar ook eigenlijk dat ik niet 4 dagen wil werken, ik vind 4 dagen opvang eigenlijk te veel. Zoals ik het nu berekend heb zal ik 70 euro zelf moeten betalen aan de opvang, dus dat valt erg mee!
mijn ouders werken allemaal fulltime. als ik een kindje krijg in dit huis dan moet het 4 dagen naar de opvamg/gastgezin/creche. ik hoop een goedkoper huis te vinden als dit is verkocht en dan wil ik zeker nog een dag minder te gaan werken
Kari, ik zal je vanavond even mijn verwachte inkomsten en uitgaven via een PB sturen, dan kan je me daar je mening over geven als je wil! Jij hebt toch praktijkervaring!
Ik verdien ook goed bijna 2100 bruto pm. voor 38 uur werken. Betaal nu 323 euro aan huur, dus das echt goedkoop. Helaas leent mijn slaapkamer zich er niet voor om een muur te plaatsen. Hij is maar 9m2. Koopappartementen zijn er helaas niet hier in het dorp. En ja als ik verder weg ga wonen, heb ik ook een auto nodig, en dat is niet op te brengen als ik ook wil sparen voor de kleine straks. eengezinswoningen zijn hier ook niet te koop onder de 260.000. Ik heb nu ook een 'advertentie' gezet op de woningruiler.nl Acht de kans heel klein dat iemand van een eengezinswoning naar een appartement wil, maar je weet maar nooit. Dus eigenlijk word het gewoon een huurwoning, en maar hopen dat er veel leeg komen.