BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Gusam,
    Jeetje zeg dat is niet fijn. Hoop dat het nu beter blijft gaan.

Verder gaat het goed met je?

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi dames, ik heb gisteren goed nieuws gekregen: mijn dna-onderzoeken zijn afgerond en er is helemaal niks gevonden!

@gusam: sterkte meis, hopelijk neemt de misselijkheid snel af. krijg je nu pilletjes ofzo?

@bamjolan: de laatste loodjes... gaat het wel goed allemaal?

aan de andere dames: hoe is het met jullie allemaal?

3. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hey Loopy,

wat een goed nieuws zeg. Fijn dat er niks aan de hand is, maarja zwanger ben je ook nog steeds niet.

Hier alles goed hoor. Lekker verkouden, maarja dat is half nederland.

Groetjes

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik heb nu zetpillen en nu gaat het weer wat beter ik heb goed aan kunnen sterken in het ziekenhuis.
    en nog even een nieuwtje, ik heb vanmorgen het hartje gehoord met de angelsound, een paar dagen geleden hoorde ik hem nog niet.

XXX Gusam

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat heerlijk Gusam!
    Ik hoorde t hartje ook vanaf week 9.
    Ik heb er toen veel aan gehad met die bloedingen.
    Morgen 37 weken! Meldplicht he hahahaha
    Gisteravond ctg gehad in t ziekenhuis ivm vermoedelijk gebroken vliezen maar het was loos alarm, wel sinds gister veel harde buiken.

6. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Wat fijn gusam.
    wanneer heb je afspraak verloskundige?

7. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik loop nu bij de gyn, ik heb daar 13 maart weer een afspraak dan ben ik bijna 11 wk.
    vandaag een echo gehad zie album.

@bam-jolan spannend voor je, ik zal voor je duimen, ben blij voor je dat de beeb tot 37 wk is blijven zitten.

XXX Gusam

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi meiden, mijn donor is gsteren geweest en komt morgenochtend ook nog een keer. ben heel benieuwd.

@ylona: hoe is het, kun je je voeten nog zien?
    @bamjolan: laatste loodjes, gaat het nog? helpen de grote zussen je een beetje mee?
    @gusam: wat een mooie echofoto! super zeg!

aan alle meiden die nog niet zwanger zijn zoals ik: wat duurt het wachten lang he :(

ps: een aantal van jullie heb in in mijn msn-lijst, maar mijn msn geeft zoveel storing dat ik hem maar niet meer gebruik. je kan me wel toevoegen als rijkje@yahoo.com dan kan ik weer es met iedereen kletsen :)

9. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hallo Allemaal

Ik hoop dat ik mijn verhaal hier mag opschrijven, aangezien ik nog niet bezig ben om via een donor in verwachting te raken. Bovendien weet ik niet of ik juist zit, maar vond alleen hier het stukje over Bam.
    Allereerst wil ik zeggen dat ik een beetje heb zitten lezen op dit forum en dat het zoveel warmte en liefde uitstraalt.
    Naar elkaar toe. Een fijn forum waar iedereen zich welkom zou voelen.
    Ik schrijf me niet graag in voor forums, maar hier ben ik dan toch overstag gegaan. Gewoon omdat het goed voelt.
    Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Femke en ik ben 26 jaar.
    Ik heb eigenlijk nog nooit een relatie gehad en heb daar ook geen behoefte aan. Wel heb ik steeds sterker het gevoel dat ik graag een kindje zou willen.
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf met baby’s en geniet daar erg van.
    Sinds mijn zus twee kinderen heeft en ik daar trotse tante van mag zijn en alles van heel dichtbij mee mag maken is dat gevoel steeds sterker geworden. Ik wil dat ook. Heel graag.
    Ik wil geen partner zoeken, omdat ik graag een kind wil, want zo werkt dat niet.
    Ik zou openstaan voor een relatie als er iemand op mijn pad komt, maar dat is tot nog toe dus niet gebeurd.
    Iedereen om me heen gaat trouwen of is in verwachting of heeft inmiddels een kind.
    Eigenlijk heb ik altijd al geroepen dat ik het later wel alleen zou doen. Dat ik een Bom moeder zou worden (nu dus Bam)
    Nu heb ik het er van de week heel serieus over gehad met mijn moeder en mijn zus. Wat ik uiteindelijk zei was dat ik het toch wel doe als ik het echt per se wil en dat dan niemand mij kan tegenhouden
    Maar begrijp me niet verkeerd. Het was met beide een fijn gesprek. We zijn met zijn viertjes (ouders en zus) erg hecht. Altijd geweest.
    En ze zouden me dan geheel steunen en helpen waar nodig. Daar kan ik van op aan.
    Het probleem is alleen dat ik niet algeheel gezond ben. Ik heb de ziekte ME, en een ernstig b12 tekort waardoor ik de komende jaren mezelf injecteer dmv injecties. Ook mijn moeder en zus kampen met gezondheidsproblemen. (wat dat betreft zijn we een kwakkelfamilie helaas, maar we blijven altijd vrolijk, opgewekt, blij en positief).
    Doordat ik dit heb ben ik maar in staat om maximaal 3 dagen te werken. Ik zou zoveel meer willen en heb dat ook geprobeerd, maar drie dagen red ik net aan.
    Ik ben me er dus terdege van bewust dat ik als ik straks dus bam wil zijn, ik dat wel goed moet beseffen. Kan ik dat allemaal aan. Maar als ik mijn zus zo zie met twee kinderen dan denk ik dat ik dat ook wel kan. Alleen heeft zij dus wel een man.
    Het is zo moeilijk. Want hoe ga ik dat financieel aanpakken en dergelijke.
    Hoe doe je dat met kinderopvang? Kinderopvang is best duur en dat kan ik dan w.s niet eens betalen.
    Als ik er zeker van ben dat ik het financieel zou kunnen, zou ik er meteen voor gaan. Maar waar moet ik dan allemaal precies op letten?
    En hoe kom ik aan een goede donor? Op de site van Bam staan wel donoren aangeboden, maar hebben jullie daar evaring mee of hoe kwamen jullie anders aan jullie donor?
    Graag zou ik van jullie tips en ideeen horen.
    Mijn kinderwens is zo groot, al vanaf jong af aan geweest, dat ik daarom daar dus nu ook zo mee bezig ben. Ik ben nog wel jong, daarom wil ik ook eerst alles heel goed op een rijtje zetten, voordat ik überhaupt zo’n stap maak. Want dit is natuurlijk niet zomaar iets. Ooit hoop ik zo’n mooi wondertje te mogen krijgen, maar wil alles gewoon heel goed geregeld hebben. En ik zeg ook niet dat ik nu meteen de stap maak, maar het houdt me wel erg bezig.
    Hoop dat ik reacties krijg van jullie op dit forum. En kunnen jullie me misschien jullie ervaringen vertellen.
    Sorry dat mijn verhaal zo lang is geworden.

Groetjes Femke

10. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Femke,

Welkom bij de Bammers!

Ik had gisteravond al een heel verhaal naar je geschreven, maar hoe ik het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar ik was mijn hele verhaal kwijt.
    Nu nog maar een keertje dan.

Ik herken je verhaal zeker! Ik had ook al heel vroeg een kinderwens, en ik wist al dat ik het met/of zonder partner sowieso wilde. Ik was alleen niet zo jong meer.
    Ik was 35 toen ik zwanger werd. Achteraf denk je; was ik er maar eerder aan begonnen. Maar ik heb denk ik toch nog gewacht tot ik een partner tegenkwam. Niet dus.....

Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze om dit te doen. Mijn dochter is het mooiste wat mij is overkomen. Ik word zelfs emotioneel als ik aan vroeger denk, aan de periode dat ze er nog niet was.....

Ik denk, dat als je zo'n ontzettend sterke kinderwen hebt, zoals jij, je het gewoon moet doen. Je geeft aan dat je familieband heel sterk is. Dat heb ik ook. Mijn ouders passen 2 dagen in de week op. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar de opvang. Ik werk dus 4 dagen. Best pittig, maar wellicht ga ik volgend jaar 3.5 dag werken.

Als je kijkt op www.toeslagen.nl (belastingdienst) kun je uitrekenen hoeveel toeslagen je krijgt. Het is niet mis hoor. Ik krijg op 50 euro na alles vergoed voor het kinderdagverblijf. Maak je daar dus maar geen zorgen over. Voor het geld hoef je het niet te laten.

Voor wat betreft je ziekte.... Je lijkt me een sterke vrouw. En als denkt dat je het kan dan zal dat ook echt wel lukken.
    Ik ga niet ontkennen dat alleenstaande mama zijn niet zwaar is, ik zou liegen als ik zei dat het niet zo was. Maar als je familie achter je staat en je wil het graag, dan zou ik er voor gaan.

Volgens mij kun je via internet een donor vinden. Ikzelf heb gekozen voor een bekende donor.
    Je zou je ook in kunnen schrijven bij Medisch Centrum Kinderwens. De wachtlijst is hier niet zo lang en de gynaecoloog insemineert je dan met sperma wat 5 jaar voor jou weggezet wordt. Er worden testen gedaan om te kijken of je vruchtbaar bent. Je betaalt hier eenmalig 500 euro voor. Dit is incl. de onderzoeken en het sperma. Je kunt binnen 5 jaar dan eventueel een 2e kindje krijgen. Dit is dan natuurlijk van dezelfde donor.
    Je kunt de site op internet vinden.

Nou meid, heel veel succes met je keuze. Ik hoop dat je snel uitkomt.
    Houd ons op de hoogte.

Liefs Kari

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    *breekt even in*

De info over het MCK is niet juist Kari.
    Voor alleenstaande moet je sowieso uit de buurt komen (bepaald postcode gebied)
    De inschrijfkosten zijn 1000 euro.
    Ze houden het zaad echt geen 5 jaar voor je vast.
    Die 1000 euro is inschrijfgeld voor 5 jaar.
    Het is absoluut niet gezegd dat een 2e kindje van een zelfde donor zou zijn.
    Ze proberen dat, maar op is op!
    Voor alleenstaanden is het niet heel makkelijk meer om bij het MCK aan de slag te kunnen.

Iedereen veel succes met zwanger worden!

*breekt weer uit*

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ha allemaal!

Femke welkom!
    Ik heb mijn donor toendertijd gevonden via internet.
    Ik had vanaf mijn 14e ook al een kinderwens, en op mijn 18e ervoor gegaan.
    Ik voel mezelf niet prettig in een relatie.
    Ben nu 26 en zwanger mijn 3e kindje, allemaal van dezelfde donor.

Loopy ja hoor de meiden helpen gelukkig wel mee haha ze vinden het ook heel spannend worden!
    Morgen 38 weken, vind het echt spannend!

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oja nog even voor Femke!
    Ik krijg de kinderopvang van de belasting en ik werkte 20 uur in de week.
    Momenteel zit ik thuis ivm beëindiging contract.
    Na mn verlof wil ik wel weer gaan werken natuurlijk maar maximaal 28 uur!
    Omdat ik er ook graag voor mijn kindjes wil zijn!

14. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Dreamer,

Ik breek ook even in dan.

Dit klopte in ieder geval wel in 2006.
    Ik ben namelijk begonnen in dit centrum, alleen na 5 maanden heb ik toch zelf voor een donor gekozen.

Ik weet natuurlijk niet hoe de de voorwaarden nu zijn, maar in 2006 kon ik me op de voorwaarden die ik noemde meegaan in dit traject.

Ik zou zelfs nu nog van het donorsperma gebruik kunnen maken. Het contract heb ik namelijk nog en hier staat in dat dit sperma 5 jaar voor mij vastgezet is. Of dit duurder is geworden weet ik natuurlijk niet.

Gr. Kari

15. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames,

Hebben jullie gisteravond toevallig nog naar Rondom Tien gekeken? Dat ging ovre spermadonoren. Heel interessant. Wellicht is de aflevering nog te zien via "uitzending gemist".

Kari

16. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoi Femke,
    Welkom.
    Ook ik herken je verhaal helemaal. Ik ben 28. Ik wil ook al zolang ik me het kan herinneren niks liever dan kinderen. Ik werk ook (sinds mei vorig jaar) op een babygroep op een kdv. Daarvoor werkte ik op een peutergroep, maar mijn hart ligt toch echt bij de baby's. Had eigenlijk ook beetje gehoopt (ivm geen man) dat mijn verlangen zou verminderen, maar dit is niet gebeurt, het is eigenlijk nog groter geworden. Ik heb ook nog nooit een relatie gehad. En zie het ook niet snel gebeuren.
    Ik heb begin dit jaar de knoop doorgehakt om niet langer meer te gaan wachten op de ware. Ik ben nu heel hard aan het sparen en ook aan het proberen een groter huis te krijgen, heb nu 2 kamer appartement (huur) en geen mogelijkheid om er een kindje te krijgen.

En idd als het goed voelt voor jou en de band heel sterk is zou ik er ook voor gaan. Je krijgt idd veel vergoedingen en je kan het zo duur maken als je zelf wilt kwa kleding en voeding.
    Ik ga de donor via internet proberen te vinden. Via de site bam-mam.nl wil ik het gaan proberen.

Als je vragen hebt stel ze gerust.

Groetjes

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    welkom femke, ben je al een beetje wijzer?
    ik heb mijn donor ook via internet. ik ben afgegaan op mijn buikgevoel had hiervoor een vaste donor (een goede vriend) maar na een jaar was het helaas maar 1 keer gelukt en dat was al snel een miskraam. Ik heb ook met een andere potentiele donor geprekken gevoerd, maar bij hem was het buikgevoel niet goed, dus heb ik hem dat gewoon verteld en ben verder gaan zoeken!

Ladies, ik weet niet goed of ik een ei heb gehad deze maand. Heb 1 ovutest gedaan maar toen had ik pas nog geplast. Mijn temperatuur is erg vlak, maar ik bedacht me dat ik de thermometer al sinds september 2007 gebruik dus de batterijen zullen wel op zijn (jaja dom he). Mijn donor is geweest op dag 12 en dag 14 dus we moeten het er maar mee doen

18. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    spannend loopy,
    ik zal nog meer voor je duimen dan anders

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb net een mega-vette streep op mijn ovutest.
    dus misschien heb ik wel gewoon een laat ei! mijn donor komt straks om kart over 5 nog even een bliksembezoekje brengen :D

20. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Spannend Loopy,

Dit moet jou ronde zijn hoor! Mijn duimen gaan overuren draaien!

Hier gaat het wel zijn gangetje. Mijn suikers zijn wat meer onder controle maar voel de kleine heel weinig en dat vind ik wel griezelig. Het ziekenhuis zegt dat ik zo vaak bellen mag als ik wil maar voel me dan wel een beetje een zeur. Maar goed liever 1x teveel bellen dan te weinig!

Liefs Ylona

Deel Deze Pagina