Lieve allemaal Allereerst heel erg bedankt voor alle fijne, lieve reacties. Dat doet me ontzettend goed. Gisteravond een gesprek gehad met mijn ouders. Maar het is zo moeilijk. Zij zullen me wel steunen als ik ervoor zou gaan, maar ergens vinden ze het ook niet zo verstandig. Qua financien, maar ook qua gezondheid. Ze weten hoe groot de wens is en het is en blijft uiteindelijk mijn keus. Dat zeggen zij. Ik was erg emotioneel en kon nauwelijks mijn tranen binnenhouden. Ik weet het zelf gewoon niet. Ik zou alles eerst duidelijk moeten berekenen of ik dat aankan, maar mijn moeder maakt zich ook zorgen over mijn gezondheid. Maar feit is ook dat ik door allerlei problemen (cystes, eierstok e.d.) en door b12 tekort ook nog eens kans heb dat ik verminderd vruchtbaar zou zijn. En dan moet ik juist opschieten vertelde ik hun gisteren. Mijn moeder zei wel dat als ik dit echt zou willen dat ze het verstandig zou vinden als ik eerst met mijn huisarts zou gaan praten. Niet dat hij het uit mijn hoofd zou moeten praten, maar juist ter ondersteuning. Ik zal er heel goed over na denken en maak deze stap heus niet van de een op de andere dag. Maar ik wordt wel ouder. Mijn vader heeft er iets meer moeite toch wel mee, dan ik dacht. Maar ook hij zal me steunen als ik wel zou doorzetten. Tuurlijk ben ik nog jong, maar juist door al mijn problemen rondom cystes ed wil ik niet te lang wachten. Maar ik ga er eerst heel goed over nadenken, want ik riep altijd al dat ik Bom moeder wilde worden, nu dus bam, maar nu sinds mijn neefje en nichtje er zijn heb ik veel sterker die gevoelens dat ik een kindje wil en heb ik het nu officieel op tafel gelegd bij mijn ouders en zus. Voorheen zei ik het weleens, maar toen was de wens er wel, maar niet zo sterk als nu. Ik heb Rondom 10 gezien en vond het wel heel pittig die reacties van die psycholoog. Wat vonden jullie daarvan? Uiteindelijk kwam het erop neer dat ze vond dat je de context moest zoeken (dus de partner) om daar dus uiteindelijk een gezin mee te stichten. Tuurlijk is het voor een kind goed om een vader en een moeder te hebben en zich te kunnen identificeren met de vader. Maar misschien heeft de psych makkelijk praten, als ze zelf al kinderen heeft en niet in zo'n positie zitten zoals ons. Bovendien ben ik van mening dat een kind in een veilige, vertrouwde leefomgeving moet opgroeien en met veel liefde van de mensen die buiten de moeder om daarbij horen. Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf geadopteerd ben en ook niet weet wie mijn biologische ouders zijn aangezien ik een vondelingetje was, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld dat ik wilde weten wie mijn ouders zijn. Ook heb ik niets gemist. Mijn zus heeft dat ook. Misschien scheelt het dat we in een zeer warm en liedevol gezin terecht zijn gekomen. Dit zijn voor mij mijn ouders en niemand anders. De biologische moeder is voor mij alleen maar de persoon die mij op de wereld heeft gezet en that's it. Het scheelt wel dat ik pas 9 weken oud was toen ik hier kwam, maar toch. Niet iedereen zal zo denken als ik en ik kan niet van tevoren weten of mijn kind ook zo zou denken Kari: Allereerst wil ik je bedanken voor de lieve manier waarop je schrijft. Zo ontzettend lief. Medisch centrum kinderwens ligt toevallig wel in mijn potcodegebied maar is pas vanaf je 30e en bovendien meer voor stellen. Fijn om te horen dat je dochter het mooiste is wat je is overkomen. Dat geloof ik graag als ik zie hoe mijn petekinderen mijn leven verrijkt hebben. Ik zeg weleens tegen mijn zus: hoe moet het dan wel niet voelen als het echt je eigen kindje is, aangezien ik zo ontzettend veel van haar kindjes hou. Misschien een te directe en te prive gestelde vraag, en ik respecteer het als je daar geen antwoordt op wilt geven, maar zou je in de toekomst nog een tweede kindje willen proberen te krijgen? Dreamer83, bedankt voor je informatie Bamjolan: Voor jou heb ik niets meer dan respect. Straks 3 kinderen opvoeden in je eentje is beslist niet makkelijk. Maar je bent ook zeker een sterke persoonlijkheid en zal misschien ook wel hulp krijgen van e.e.a. Wel fijn dat je kinderen allemaal van dezelfde donor zijn. Jij kunt nu dus ieder moment bevallen van je 3e kindje. Spannend hoor! Heel veel succes met de laatste loodjes. Ik zal aan je denken. Big wish: Ik vind het zo fijn om herkenbare verhalen te lezen. Maar het lijkt me zo vreselijk eng om via de site bam mam een donor te vinden. Hoe weet je dat alles goed zal verlopen en dat die betreffende persoon werkelijk getest is op allerlei ziektes e.d. heel veel succes met het vinden van een donor. Ylona: Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de baby in je buik. En hoop echt dat je gebeld hebt, want inderdaad liever een keer te veel, dan te weinig. Hoeveel weken ben je eigenlijk? Loopy: Ik werd zo ontzettend geraakt door de foto's van jouw mooie mannetje Bas. Ik weet ook eigenlijk niet de juiste woorden te vinden voor zo'n groot verlies. Dat jij een goede moeder zal zijn daar twijfel ik geen moment aan. Het lijkt me zo ontzettend frustrerend als je zo graag wilt en het zwanger raken zo lang op zich laat wachten. Dat zie ik bij mezelf ook nog wel gebeuren. Dat als ik de stap zou zetten, dat het of niet lukt of na ontzettend veel pogingen. Maar voor mij zal ik het proberen toch even op een lager pitje te zetten. Hoop wel dat ik dit forum mag blijven bezoeken, want het is fijn om te lezen hoe jullie met elkaar begaan zijn en elkaar tips en adviezen geven waar nodig. Loopy ik zal ontzettend hard voor je duimen! Groetjes Femke
hoi Femke, je bent 26 jaar en je kinderwens is niet zomaar een gril. dus als je er voor wil gaan, moet je dat denk ik gewoon doen. er zijn zat mensen die ondanks hun medische of psychische achtergrond kinderen krijgen! en als je een man zou uitzoeken om er kinderen mee te krijgen, dan heb je nog geen garantie dat hij voor altijd bij je blijft hoor! ik zou er voor gaan als je lijf dat tenminste toestaat. daarover zou ik met de gynaecoloog overleggen. je hebt ons om om hulp en raad te vragen, en er zijn volkstammen moeders die om de een of andere reden hun kinderen alleen opvoeden. ook over financiele zaken zou ik me niet te veel zorgen maken. Als je kind een veilig en warm thuis heeft met veel liefde en 3x per dag te eten krijgt, dan is daar niks mis mee. Er is nog nooit een kind ongelukkig geworden van ranja drinken ipv merkcola en speelgoed krijgt een kind echt wel genoeg, al koop je zelf niks. als je genoeg liefde in je lijf hebt voor een kind, en er zijn medisch geen redenen om kinderloos te blijven zou ik het zeker proberen!
dames weer even een berichtje van mij, ik ben weer een bam mam, voor het hele verhaal moet je even bij de okt bevalingslijst kijken of je moet even mijn berichten na zoeken. als het te moeilijk is wil ik hem wel kopeeren. verder alles goed de misselijkheid is heel veel minder geworden, ik kan nu al 4 dagen zonder de medicijnen tegen de miselijkheid. verder een vraagje ik be nu 10 weken en 2 dagen, hoeveel kans bestaat er nog dat het fout gaat? of is het nu al duidelijk dat het echt gaat komen? XXX Gusam
als je al een kloppend hartje hebt gezien, gaat het nu vast goed hoor meis... je kan uiteraard na de nekplooimeting nog een combitest laten doen. als je 20-weken echo goed is, dan is de kans dat het foutloopt erg klein. ik ben zelf helaas een van de mensen met een slechte 20-weken echo, maar bij de meeste vrouwen gaat alles goed hoor!
Gusam: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Meestal zeggen ze dat de eerste 12 weken de meest kritische zijn. Maar het komt vast goed. Loopy, bedankt weer voor je bericht. Ik heb net wel e.e.a uit zitten rekenen qua toeslag en inderdaad dat is het waarschijnlijk niet om het voor te laten. Ik ga het straks met mijn zus bespreken en zal er echt over nadenken. Loslaten nu even, zoals mijn moeder gisteren zei kan ik toch niet. Ik hou je zeker op de hoogte van wat ik uiteindelijk zal besluiten.
Lieve Gusam, Ik heb je verhaal gelezen en je hebt een goede keuze gemaakt. Snap dat je niet trots bent omdat je hebt gekeken, maar je gevoel heeft gelijk gehad. Het was nu gewoon genoeg geweest. Ik weet zeker dat je het gaat redden. Sterkte met alles FIjn dat je zwangerschap wel goed gaat
Hoi Musicalfan, Ik snap je vragen, wat ik van de anderen hoor is dat er vaak mannen zijn die op alles getest worden en hier dan ook bewijs van kunnen laten zien. DIt kun je als eis stellen. Ik heb dit ook van de andere meiden gehoord. Wat ik nu doe is weleens een kijkje nemen op de site gewoon om te kijken naar de oproepjes. Kijken wat me aanspreekt, ook bij vrouwen die een oproep plaatsen. Maar als het voor jou niet goed voelt moet je het ook niet doen. Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt.
Buikfoto staat in mijn album Loopy. Ik kan mijn voeten nog zien hhahaha al heb ik geen enkels meer! Liefs Ylona
goedemorgen allemaal, Volgens mij wordt ik snel weer van de troon afgestoten want ik denk dat de menstruatie zich alweer aandient. Nu al drie dagen bruinverlies. Alle ingen die ik voelde ..tja... misschien toch een teken dat ik er teveel meebezig ben. Tenminste dat zeggen anderen mij Ik heb geprobeerd dus ook even niet hier op de site te komen maar dat haalt niks uit. Lol. In ieder geval ben ik blij dat we de stap hebben gezet om niet te wachten tot ed donorbank weer open mag en nu een donor hebben gevonden en dit goed klikt! Ik vond de zelfinseminatie ook veel prettiger dan in het ziekenhuis. Hopelijk werpt dat binnenkort zijn vruchten af. Ook de donor is super! Na mijn jankbui even de moed weer zoeken om de volgende ronde in te gaan. Hoe gaat het bij jullie? ps: mijn banner klopt ook niet na wat onregelamtigheid in mijn cyclussen lol Groetjes
oh klote he daan, ik had dat in december... dagen overtijd en toch niet zwanger. maar misschien lukt het volgende maand! ik ga voor je duimen en zal vananvond een kaarsje branden
Hoi lieve dames, Ik ben hier een tijdje niet geweest, maar ik zie dat ik een gehoop gemist heb! Femke, welkom! Ik herken me deels in jouw verhaal, en ik heb nu al respect voor je. Je komt over als een heel verstandig iemand, die niet zomaar iets doet. Ook ik heb hier lang over nagedacht, maar ik ben erachter gekomen dat je je hart moet volgen. Je kan alle voors en tegens wel op een rijtje gaan zetten, maar je hebt dit gevoel nu eenmaal en dat zal je nooit meer loslaten als je er niets mee doet, is mijn ervaring. Ook ik twijfelde, en twijfel nu nog steeds, of ik het wel kan. Maar ik ga er gewoon 200% voor en dan weet ik dat het goed komt. Ik ben dan wel gezond, maar ik heb geen ouders om mij heen die zouden kunnen helpen, die wonen in het buitenland. Ze staan overigens wel helemaal achter mij beslissing, en dat geeft ook enorm veel kracht. Femke ik zou zeggen, jouw gezondheid is natuurlijk het belangrijkste maar als jouw lichaam dit aankan, moet je aan de rest niet denken en er gewoon voor gaan. Want ik weet zeker dat ook jij het kan. Ik heb de uitzending van Rondom 10 ook gekeken en ik vond het ook behoorlijk pittig maar wel interessant. Die psycholoog herkende ik van Netwerk waar ik zelf in gezeten heb. Ik vond die professor nog veel erger! En die ene donor, was het Ivo? Die schetst ook een behoorlijk verkeerd beeld, door te zeggen dat hij die kinderen ook als experimenten ziet voor zijn studie. Jeetje dat is wel fout. Maar het gaat om jouw persoonlijke situatie, mijn omgeving weet hoe het bij mij zit en ze steunen me, en daar gaat het om. Dus als jij het financieel en met je gezondheid red, dan staat niets je meer in de weg Femke. Het is in ieder geval niet iets waar je niet over nagedacht hebt, en het belangrijkste is dat jouw kindje genoeg liefde zal ontvangen, en dat zit bij jou wel snor! Succes met je keuze, en voor vragen kan je hier altijd terecht, voel je thuis! Liefs, Sjors
Hey loopy! Nou nog niet echt, al heb ik mijn spijkerbroeken wel aan de kant gelegd want die zitten voor geen meter meer! Het buikje kan mij niet snel genoeg komen haha! Ik heb trouwens een 2e echo gehad met nekplooimeting, en alles was goed! Volgens mij had ik jullie daar nog niet van op de hoogte gebracht Hoe is het met jou, en de rest?
bij mij zag je met 16 weken pas wat, maar ik had natuurlijk al een vette pens van mezelf LOL ik heb weinig nieuws, moet nog een week wachten
Ja ik heb ook al een buikje van mezelf hoor en ik kan hem natuurlijk nu gewoon laten hangen maar dan is het vet en niet het kind hihi
thanks lief van je! Op naar de volgende ronde dan maar! De donor al laten weten dat het helaas niet gelukt is. Nu ei weer opsporen! Hoe gaat het bij jullie? Groetjes
Hoi Sjors, Bedankt voor je lieve woorden. Ik probeer een beetje afstand te nemen van dit forum, omdat ik er zoveel mee bezig was, maar na vorige week een lang maar zeer prettig gesprek gehad te hebben met mijn moeder heb ik besloten er toch nog een jaartje mee te wachten. Toch zal ik dit forum wel zo af en toe blijven bezoeken. Maar eerst ga ik hard aan mezelf werken.Over twee weken heb ik een afspraak bij een osteopaat staan (toevallig iemand hier ervaring daarmee?) In de hoop dat ik me zoveel mogelijk wat beter kan gaan voelen qua gezondheid, zodat ik straks echt alles heb geprobeerd in de hoop er echt ontzettend goed voor mijn kindje te kunnen zijn. Bovendien moet ik sowieso wachten aangezien ik nog een operatie zal ondergaan begin volgend jaar aan mijn arm. (littekencorrigerend) En dat zorgt ervoor dat ik een week of 8 niet mag tillen en dergelijke. Dus dat schiet allemaal niet zo op. Bovendien zwanger en narcose gaat ook niet op anders zou ik er sowieso nu wel mee kunnen beginnen. Maar ook dan eerst naar de huisarts ivm veel problemen rondom menstruatie, problemen eileiders, cystes en dergelijke, zodat huisarts mij daarin kan begeleiden en ondersteunen. Ik zal zeker nog op dit forum komen, want ik haal heel veel kracht en steun en informatie vandaan. En zal het zeker ook gebruiken en iedereen op de hoogte houden als ik de stap definitief ga zetten. Maar inderdaad duurt waarschijnlijk dan nog wel een jaar. Ik ben sowieso erg besluitloos, maar dat ik dit wil, dat weet ik 100% zeker, alleen is nu niet echt de juiste tijd. Gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Wat fijn om te horen dat de 2e echo goed was en de nekplooimeting. Ik hoop dat je buik snel gaat groeien. Kan me dat wel voorstellen dat je zoiets hebt van dat je dit zo snel mogelijk wilt zien. Daan, ik hoop ook dat alles bij jouw snel zal lukken. Snap het heel goed, dat als je er aan begint je ook zo graag wilt dat het lukt. Zeker als je menstruatie eerst uitblijft en dan toch komt. Is zo'n grote domper. Ik kan alleen daar nog niet over meepraten, kan me er alleen een voorstelling van maken. Maar geef de moed niet op! Groetjes Femke
Daan, ook ik ben een keer 16 dagen over tijd geweest zonder resultaat, dus ik weet hoe frustrerend het is! Maar wat mensen tegen mij zeiden was waar: als je er niet meer mee bezig bent dan gaat het gewoon lukken. Dus leef lekker je leven, en voor je het weet is het raak Dat geld ook voor jou natuurlijk loopy Femke, goed van je dat je eerst je gezondheid op orde gaat brengen. Hopelijk komt het allemaal goed, en veel sterkte met de operatie. Voor je het weet is het jouw tijd, een jaar is snel voorbij
@musicalfan, dank je! Moedig van je trouwens om nu toch te besluiten om nog even te wachten ook al is je wens zo groot. In ieder geval hoop ik dat als je straks gaat beginnen, het spoedig voor je zal verlopen. Mocht je vragen hebben over het donorschap en/of het vinden van een donor dan ben ik altijd bereid om mee te denken. Ik heb in de fagelopen jaren al heel wat informatie hierover opgezocht en ervaring mee opgedaan @Sjors ja, ik begrijp soms niet hoe we ons lichaam toch kunnen beinvloeden. Dit zal zeker mede komen door er zoveel mee bezig te zijn. Ik ga in ieder geval echt mijn best doen om er deze ronde minder mee bezig te zijn. Tips daarvoor zijn van Harte welkom. Vandaag opende ik een boek met daarin van die spreuken. Je kon dan een vraag stellen. Ik stelde een vraag over zwangerschap en de zin die er stond was: Wees geduldig! Ook hiervoor zijn alle tips welkom hahahhaha Groetjes Daan