BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hey ladies wat zijn jullie stil? Geen nieuws te melden?
    Met mij gaat het goed, heb alvast wat spullen aangeschaft en in elkaar gezet. Het begint er nu echt op de lijken allemaal :D Laat me weten hoe het met jullie gaat!
    -X-

2. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    Hallo Ladies,

Die chinese kalender maar niet te serieus nemen dus lol.
    @Gusam, wat is white spot?

Verder alles goed met jullie? Jullie zijn al aardig ver zeg spannend.

Ik heb inmiddels de eerste echo gehad en een hartje horen en zien kloppen. Wat een spanning zeg. Ik stond gewoon helemaal te trillen. Kwam ook omdat ik wat bruinverlies had en zo bang was. Maar bij de echo was alles goed. Nu ben ik nog zo onzeker. Grrrr Hoop dat die onzekerheid snel wat minder zal worden. Herkennen jullie dat trouwens>?'

Liefs

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

@daan32 ik heb ook geen idee wat een white spot is maar schijnt wel vaker voor te komen.
    meestal is er ook niet aan de hand en kan het bij de 20 wk alweer weg zijn zo niet dan gaan ze extra kijken naar de kleine.
    maar wat het precies is geen idee, op internet is er ook niet veel over te vinden.

XXX Gusam

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo allemaal, bij mij is niks nieuws te melden.
    Hoe is het met de babies Kyano en Mika? en Hoe is het met de buikjes van de zwangeren?

5. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hier gaat alles goed. Mika heeft wat mindere dagen gehad vanwege erge krampjes.Ik ben overgestapt op flesvoeding omdat er niet meer genoeg in de borstvoeding zat maar Mika heeft daar dus erg last van gehad. Sinds gisteravond gaat het weer een stuk beter en heeft hij ook goed geslapen. Hij komt om de 4 uur en ook in de nacht dus ik mag niet klagen. Verder had hij erg ontstoken oogjes maar ook dat gaat een stuk beter. Mika ligt nu lekker te slapen!!! Straks gaan we even lekker wandelen ook al is het niet echt zonnig. Even lekker het park in en uitwaaien...heerlijk!!! HOe is het verder met jullie allemaal????

Liefs Ylona en Mika

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

ylona veel plezier in het park, fijn dat het nu weer wat betergaat met mika. geniet ervan.

Ik ben vandaag op de helft beland, 20 weekjes alweer, dinsdag de 20 weken echo vind ik wel spannend.
    vandaag word het kamertje geschildert, en donderdag komt het laminaat er in.
    nog 20 weekjes te gaan.

hoe is het met de andere meiden??

XXX Gusam

7. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoe is het met iedereen?

8. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Jeetje wat is het hier stil niet normaal!
    Met mij gaat het goed, vandaag weer een mijlpaal: 30 weken bereikt! Ik ben blij dat de warmte een beetje over is, want daar had ik wel last van. Verder gaat het supergoed, ik voel hem heel vaak bewegen! Het enige is dat hij nu nog in stuit ligt, met zijn voeten naar beneden.. Maargoed, we hebben nog even om te draaien..
    What's up with ya'll?
    Let's keep the BAMMERS topic alive! ;)

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo allemaal, hoe is het met iedereen? Gusam en Sjors gaan alweer bijna bevallen... Mika en Kyano zijn al grote knullen aan het worden... wat gaat de tijd hard! En hoe is het met Bigwish, Lucky en Musicalfan? Is er al mooi nieuws? En Daan32, hoe is het met je zwangerschap? En hoe is het met je tuttebelletje Kari?

sorry dat ik er zo lang niet was. kwam onder andere door de veranderingen bij de zwangerschapspagina enzo. de site is in vergelijking met 2 jaar geleden gewoon minder leuk (sorry!) Lekkere discussies hebben we niet meer in de lounge dus vandaar dat ik niet zo vaak meer kom.

Op babygebied heb ik geen nieuws. Na mijn vroege miskraam van mei alweer een nette cyclus achter de rug en ik zit nu op dag 11. Mijn donor gaat zaterdag op vakantie, misschien komt hij vrijdag nog, maar dat is dus best vroeg aangezien mijn ei meestal op dag 15 is.

Er zijn twee dames die voor mij hebben gependeld dat ik zwanger zal raken in augustus. Maar dan is mijn donor op vakantie. Dus ik ben benieuwd met wie ik vreemd zal gaan HAHAHAHAHAHAHA

ps: met de lijn gaat het goed. ik ben al 7 kilo kwijt

10. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Fijn dat er weer meiden meekletsen, vond het ook wel heel erg stil:p

Super dat het zo goed gaat met je Sjors. Ik hoop voor je dat hij nog gaat draaien. Die warmte is ook niks.

Wow al 7 kilo, geweldig Loopy. Toppie.
    Ben benieuwd op de pendel uit gaat komen.

Hier alles goed. Worden veel baby's geboren in mijn omgeving, merk wel dat ik dat soms lastig vindt, en mijn gevoel van dat wil ik ook wat sterker naar boven komt. Gelukkig heb ik afleiding van het miniaturenhuis, waar ik nu druk mee bezig ben. Volgende week is mijn vakantie voorbij en mag ik heerlijk weer werken. Zorgen voor de kindjes:)
    Eigenlijk hoop ik dat ik gewoon snel de ware tegenkom, want dat kan nog sneller gaan dan een groter huis krijgen.

Groetjes

11. TKL

TKL Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben ook een alleenstaande moeder van 26 jaar en heb een ventje van bijna 3... ik wil nu graag nog een kindje en heb daarvoor een vriend gevonden die me wilt helpen hihih spannend he???

MIjn spiraaltje is er vrijdag pas uitgegaan hoor dus moet nog wachten op mijn cyclus enzow...

Succes jullie allemaal..

12. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Welkom Dijkim,

Spannend zeg. Ik zal voor je duimen.

13. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Sorry dat ik ook zo'n tijd niks heb laten horen. Mijn laatste keer op het forum was in Mei. Had a eerder geprobeerd er te komen, maar dat ging niet meer door de veranderingen op de site. Kon zelfs niet meer inloggen en moest vanmorgen nieuw wachtwoord aanmaken.
    Heel vreemd!
    Maar ook had ik wat afstand genomen (al staat deze site hoog in mijn favorieten:), omdat ik mijn wens nu toch nog niet kan verwezelijken) en ik toch wat moeite daarmee heb.
    Ik heb een hele tijd niet goed in mijn vel gezeten en heb daarvoor therapie. Nu begin ik weer goed op te knappen en hopelijk blijft dat zo. Al zijn er prive nog wel veel zorgen. Dat is ook een reden waarom ik snel deze wens in vervulling wil laten gaan. Ik heb contact met een donor, die tevens dicht bij mij in de buurt woont en we zullen een keer afspreken. Maar heeft iemand nog belangrijke tips van wat ik zal moeten vragen? Ook heb ik zeer binnenkort een afspraak met ouders (lesbisch koppel) die ook via donor twee prachtige kindjes hebben gekregen. Dat gesprek zal eerst moeten plaatsvinden voordat ik met de donor om de tafel ga. Zij vonden het wel erg fijn dat ik hun in vertrouwen heb genomen om hun verhaal straks te horen. Ze zeiden zelf ook dat ze niet over een nacht ijs zijn gegaan.
    Hoe doen jullie dat eigenlijk? ZI in je eigen huis (donor dus langs laten komen) of juist ergens anders. Ik zou het prettiger vinden om het bij de huisarts te doen. Of is dat raar?:(
    Ik zou namelijk niet willen dat de donor weet waar ik woon. Zou veel te bang zijn dat ie dan alsnog aanspraak zou willen maken op het kind of mij zou lastigvallen. zie je dat bedoel ik nou, heb daar totaal geen hoogte van. Sorry hoor.
    En donorcontracten halen jullie die van internet of regelen jullie dat echt door middel van een advocaat.
    Die laatste heeft namelijk mijn voorkeur.
    Forum is inderdaad wat stil en ook ik ben daar dus niet vaak meer te vinden, omdat ik in Februari ofzo hoop dat ik kan gaan beginnen en tot die tijd moet ik proberen het een beetje los te laten.
    Maar ben wel zo ontzettend blij dat dit forum bestaat, omdat jullie allemaal stuk voor stuk kanjers zijn en dat ik hier zeker steun en begrip kan vinden en hoop dat ook voor jullie te kunnen betekenen.

Loopy: Echt goed dat je de Kilo's zo kwijtraakt? Sonja Bakkeren of iets anders? En alleen doen zolang het voor jezelf goed voelt, oke!

Sjors en Gusam nog een paar weekjes. Spannend hoor. Hou ons op de hoogte.

Big Wish, jij bent volgens mij een beetje net als ik. We willen het heel graag nu, maar het kan gewoon nu nog even niet. En inderdaad met een partner zou het ineens heel snel kunnen gaan.

(overigens heb ik me hier al zo op vastgepind, ik sta wel open voor een relatie als iemand nu op mijn pad komt, maar heb dit nu al zo in mijn hoofd dat ik het graag op deze manier waar wil maken)
    Daar stuit ik nog weleens op onbegrip van de weinig mensen die dit weten en dan zeker vriendinnen van mijn leeftijd, die zeggen dan, ja maar je bent nog zo jong (bijna 27), zou je niet eerst toch die partner zoeken blablabla, maar ze staan wel achter mijn besluit.
    Die partner heb ik nooit gevonden, geen relaties gehad, dus waarom zou die nu wel ineens op mijn pad komen. Tuurlijk kan altijd, maar toen ik 22,23,24 e.d. was dacht ik dat ook steeds. En wat ik al eerder schreef, mijn kinderwens is zoveel malen groter dan mijn partnerwens.

Iedereen in ieder geval een fijne vakantie (als jullie op vakantie gaan of vrij hebben)

Excuses voor dit hele lange bericht!

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi meiden, op de een of andere manier krijg ik geen mailtje meer als er nieuwe berichten zijn... vanaf morgen ben ik een weekje weg en daarna kom ik weer af en toe mee kletsen hoor!

kussies van loopy :D

15. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi musicalfan, fijn dat je er weer bent! Leuk om te lezen dat je contact hebt met een donor!
    Tja, tips.. Persoonlijk vind ik dat er toch vooral een klik moet zijn en vertrouwen. Daarnaast is het natuurlijk wel belangrijk dat je weet of hij gezond is! De mijne had toen zelfs testuitslagen meegenomen, daar had ik niet om gevraagd maar het was toch fijn om dat in te zien!
    Ik heb de ZI wel gewoon in mijn eigen huis gedaan. Ik heb wel mijn huisarts op de hoogte gebracht van mijn plannen, maar ik heb haar niet gevraagd om dat voor mij te doen. Ik voelde me daar niet prettig bij. Maar als jij dat wel hebt moet je dat gewoon vragen, daar is niks raars aan!
    Dat je niet wil dat de donor weet waar je woont, vind ik persoonlijk wat ver gaan. Je wilt toch een soort band met hem opbouwen, of niet? Gaat het jouw echt om het insemineren? Ik hou namelijk contact met mijn donor, want ik wil ook dat mijn kindje weet wie hij is. Maar misschien is dat bij jou anders?
    Een donorcontract hebben wij wel samen naar gekeken, maar we kwamen tot de conclusie dat het niet nodig is. Het heeft juridisch geen waarde, en dat had het voor ons ook niet. Wij vertrouwen elkaar en zitten op 1 lijn. Wel hebben mijn ouders hem ook ontmoet zodat ik daar niet alleen in stond, en mijn ouders hadden ook een goed gevoel bij hem en hij bij hun. Dus daar voelde ik me wel heel goed bij.
    Je bent zelf ook een kanjer en je kan hier zeker steun vinden, daar zijn we voor!
    Ik hoop dat het allemaal mee gaat zitten voor je en dat je binnekort ook kan beginnen. Dat geldt natuulijk ook voor Big wish. Julie zijn in ieder geval hele verstandige meiden die niet zomaar ergens aan beginnen!
    En die partner, tja dat zou natuurlijk nog steeds het droomscenario zijn, als het toch nog op die manier mocht gebeuren zou dat geweldig zijn. En ik denk dat als je die juiste persoon tegenkomt dat je het niet meer op deze manier wil doen hoor, maar dat is mijn gevoel.
    Ik herken mezelf ook in je laatste stukje. Ik was ook 26 toen ik eraan begon en toen zeiden mensen je bent nog zo jong, zou je niet even wachen. Maar als ze merken met hoeveel passie ik over deze wens praat, staan ze helemaal achter me en begrijpen ze het. Ook ik had de hoop nog een partner te vinden toen ik jonger was, maar die is nu gewoon helemaal vervlogen.
    Meid, bljif hier gewoon lekker meekletsen en vraag wat je wil vragen. Ik duim dat het voor jullie snel zover mag zijn!

Dijkim, welkom! Leuk weer eentje erbij :) Klets lekker mee, hou ons op de hoogte! Is je zoontje ook van een donor?

Loopy, fijne vakantie!

Met mij gaat het goed, gisteren weer controle gehad, vorige week lag mijn ventje nog in stuit maar hij is gedraaid! Goed nieuws dus, ik riep wel dat ik 'liever' een keizersnee wou, maar het is toch beter als het op de natuurlijke manier kan. Ik moet nog 2 weken werken en dan eindelijk met verlof, dan hoef ik begin januari pas weer te werken. Ik kan niet wachten! Ik schijt wel in mijn broek voor de bevalling hoor, maar dat terzijde.. ;)

Wow dit was ook wel een lang bericht, maargoed dat is goed voor dit topic :)

Liefs!

16. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Hoi Allemaal

Sjors bedankt voor je bericht. Inderdaad is het wat overtrokken om de donor niet te laten weten waar ik woon. Daar ben ik ook wel uit, en ik wil ook een band opbouwen, maar hoe vaak zie jij bijv dat je contact gaat hebben met de donor. Wat hij nu doet (hij heeft dit 1 keer eerder gedaan) is dat hij jaarlijks contact heeft via de mail. En dat is wel weer heel weinig, maar hij vind dat kennelijk prima. Ik wil ook dat mijn kindje weet wie de vader is en daar staat hij dus gelukkig ook voor open. Eerst heb ik 24 aug een afspraak met de ervaren ouders en daarna wil ik met hem afspreken.
    Ik blijf het allemaal wel heel moeilijk vinden, ondanks dat ik dit heel graag wil. Maar misschien zie ik af en toe teveel beren op de weg. Maar ja dat is gewoon iets van mij.

Sjors ga lekker genieten van je verlof, enne, tja die bevalling, niet teveel aan denken! (makkelijk gezegd natuurlijk), maarre je kunt het. Je bent zo'n sterk persoon!
    En dan lekker genieten straks van je kindje.

Loopy hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad?
    Enne, hoe gaat het met de kilo's?

Verder is het hier wel erg stil, maar ja, dat komt vast door de vakantietijd!

Groetjes

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn 'vakantie' was enorm zwaar maar een geweldige ervaring. ik ben als vrijwilliger met een grote groep zwaar geestelijk gehandicapten mee op kamp geweest. het was ook wel wennen, had nog nooit volwassen mensen gewassen en verschoond, maar daar stapte ik gelukkig snel overheen.

ook wel confronterend om te zien wat voor leven me bespaard is gebleven eerlijk gezegd. heb een ruime dag nodig gehad om bij te slapen na afloop :)

18. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoi Loopy
    Lijkt me idd erg zwaar, maar ook erg mooie ervaring.
    Hoe gaat het met je pogingen zwanger te worden?

Je bent echt goed bezig zeg, al 10 kilo. Super.

Sjors, idd ik denk ook dat als je de ware tegenkomt dat je het dan niet meer op deze manier wilt doen.
    Helaas niks gewonnen in staatsloterij vanavond, dus zal nog even hier moeten blijven wonen:p Die vila moet nog maar even wachten.

Wat super dat hij gedraaid is zeg. En die bevalling... Je wilt toch in het ziekenhuis bevallen, dus hulp is er zeker als het nodig is. Leuk zat het niet zijn, maar je krijgt er zoiets moois voor terug:)
    Is je kamertje al helemaal klaar?

Gusam, hoe gaat het met jou?

19. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Jammer dat er nog geen vorderingen zijn Big Wish, maar hou vol, jouw tijd komt ook..
    Loopy wat een bijzondere vakantie. Heel knap dat je dat hebt gedaan, ik zou dat niet kunnen ik bewonder je ervoor!
    Musicalfan bedankt voor je lieve woorden :)

Ja, kamertje is klaar, check mijn album maar :D

20. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Wow wat is het kamertje leuk geworden zeg. Vooral dat lakentje, zo schattig

Deel Deze Pagina