BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

Nog een weekendje en dan ga ik testen.
    maar je kunt toch 4 dagen voor je nod testen?
    en heeft dat nut?

XXX Gusam

2. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    ooh, ok dan kan jij straks heerlijk voltijd van je kindje genieten. :D

Ik heb de eerste vier jaar ook lekker voor mijn zoon gezorgd. Nu zou ik er toch niet meer voor kiezen om thuis te blijven. Ik heb de afgelopen jaren keihard gestudeerd en vind het "zonde" om dat niet in te zetten. Bovendien zou ik niet weten hoe ik rond zou moeten komen. Maar ja aan de andere kant is het ook maar net wat je gewend bent hoor, want ik heb ook van een lager inkomen geleefd en minder gelukkig was ik echt niet. ;)

3. luckie

luckie Actief lid

Ik werk momenteel als project coordinator, IT projecten.
    Ik zit gemiddeld 3h in de wagen, wat me verplicht werk dichter bij huis te zoeken. Lijkt me echt zonde om 3h van mijn meisje/zoontje haar dag te moeten missen, ook qua opvang zal alles dan beter geregeld kunnen worden. Momenteel zou het dus niet echt te combineren zijn :(

4. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Ja dat zou echt zonde zijn inderdaad. Goed dat je daar ook over nagedacht hebt. Volgens mij is er best wat werk te vinden in jouw branche dus ik hoop dat je snel slaagt. Want ik kan me zo voorstellen dat je t liefst zo snel mogelijk zou willen beginnen als je die keuze eenmaal gemaakt hebt.

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik werk nu 40 uur en als ik een kindje krijg zal ik toch 32 uur moeten blijven werken om mijn huis te kunnen betalen.

ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moest halen maar het lijkt me wel heeeeerlijk om full time moeder te zijn. dus Gusam, als je tips hebt zijn ze welkom! (behalve bijstand natuurlijk want ik weiger om mijn hand op te houden)

6. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Luckie, welkom hier!

@jammer babywens, dat het niet gelukt is
    @Gusam en Salsera, heeeeeeeel spannend!
    @Loopy, leuk dat je er weer bent!

Met Lily alles ok, die heeft haar voetjes gevonden en dat is heel interessant! :) Haar tenen vindt ze ook lekker want die eet ze bijna op. :( Haha.

Ik werk in de logistiek. 4 dagen in de week. Ik ben 3 weken geleden begonnen maar het valt me vies tegen. Ik heb vorige week aan mijn baas gevraagd of ik minder kan werken, en dit kan gelukkig. Welliswaar in een andere functie (sales) maar ik ga het maar gewoon voor 3 maanden proberen, ik mis Lily echt heel erg. Dit betekent dat ik de ene week 4 dagen werk en de andere week 3. Ik ga er wel op achteruit maar ik wil kijken of ik het zo ga redden. De belastingdienst doet ook een hoop voor alleenstaande moeders, want ik heb het echt niet slecht. Momenteel, met 4 dagen werken, ontvang ik ca. 750 euro van de belastingdienst (incl kinderopvangtoeslag 2 dagen in de week) dus das niet mis. (ex kinderbijslag) Dames kijk maar even op www.toeslagen.nl. Daardoor kan ik minder werken. Maar ik juich nog niet te hard, want als het goed is zou ik dan in april nog meer moeten krijgen als ik minder ga werken maar dat moet ik dus nog even uitrekenen.

7. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    ok, het is inderdaad een kwestie van goed rekenen en puzzelen en weten waar je wat kan "halen". ;)

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

dames heeft het zin om morgen al te testen?
    ik zit morgen 4 dagen voor mijn nod?

XXX Gusam

9. Goeie vraag...ik heb het wel al gedaan...
    Maar de volgende keer probeer ik echt te wachten..LOL
    Spannend hoor...

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

het stomme is alle klachten zijn weg behalve de moeheid is er nog heel erg.
    en heeft het wel zin om te testen morgen?

XXX Gusam

11. Persoonlijk zou ik het niet doen...
    Denk niet het veel zin heeft...weet niet hoe gevoelig die testen zijn.

12. Gusam

Gusam Niet meer actief

salsera waneer ga jij testen?

ik wou morgen doen maar ik denk dat het niet veel zin heeft.
    ik denk namelijk dat vandaag pas mijn innesteling is geweest, ivm steekjes links onder.

XXX Gusam

13. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    hi,
    ik wacht om teleurstelling te verminderen even tot na vrijdag. ik voel vandaag ook heel wat steekjes en gezeur onderin. Maar kan twee dingen zijn: aankondiging van ongi of zwangerschapssymptoom.

ik wacht het gewoon lekker af. ik hou ook mn temp strak in de gaten de komende tijd. als die flink gaat kelderen geef ik de hoop een klein beetje op.

14. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ gusam: en? heb je nog getest? Verder nog nieuwe kwaaltjes?

groetjes

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

heb nog wel een aantal kwaaltjes, maar nog niet getest dat ga ik vrijdag doen.

XXXX Gusam

16. Succes Gusam.

Dames...het wordt even stil van mijn kant.
    Mijn donor is ziek geworden dus we slaan deze ronde sowieso over. :(
    Het doet me erg veel pijn om er continu mee bezig te zijn en urenlang op dit prikbord rond hangen voelt nu even niet lekker.
    Ik kom zo af en toe wel even kijken hoe het met jullie gaat hoor. ;)
    Ben maar niet bang...ik blijf met jullie meeleven.

17. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    hoi Babywens, ook al zo vroeg op! Wat vervelend voor je. Ik zit soms ook even in een dip en dan is het idd erg moeilijk om er zo mee bezig te zijn. Ik wens je veel sterkte toe...

liefs salsera

18. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Babywens,

Ik geloof dat ik best wel een beetje snap wat je bedoelt. Het is ook heel erg zwaar. :cry: Altijd passen en meten, mijn donor zat soms in het buitenland voor zijn werk, was dan altijd stress. En zeker als je dan toch weer ongesteld wordt als je denkt goed "geschoten" te hebben... Maar geef niet op meis, het komt ECHT allemaal goed. Ik geloofde dat ook niet toen ze dat hier tegen mij gingen vertellen, ik dacht zelfs dat ik nooit meer zwanger zou worden. Maar het komt echt goed.

Veel sterkte,

Kari

19. Gusam

Gusam Niet meer actief

Babywens veel sterkte ik herken het wel allemaal.

XXX Gusam

20. Dankjulliewel allemaal...Ik probeer ook positief te blijven maar uitgerekend vandaag ga ik mijn vruchtbare periode in en dan krijg ik de avond van te voren te horen dat we moeten overslaan. Ik snap ook wel dat hij er niks aan kan doen maar ik zit echt in een dip vandaag en jank de ogen zowat uit mijn hoofd. :(
    Anyway...morgen zal het hopelijk wel weer wat beter gaan.

Deel Deze Pagina