Hallo Eve, Ik snap helemaal wat je bedoelt, denk ik! Ik had het ook liever met een partner gedaan, maar de "ware" nog niet tegengekomen en de biologische klok tikte door... Vandaar de keuze om dan alleen moeder te worden. Wel spannend hoor dames, ook het "alleen" zwanger worden is niet makkelijk in je uppie, zeker als het wat langer op zich laat wachten. Deze periode moet je ook alleen door en dat is niet altijd makkelijk. Ik leef dan ook helemaal met jullie mee! Liefs Liefs
Meiden ik breek ff in, ik wil jullie alle succes van de wereld wensen en ik hoop dat jullie dromen snel uit mogen komen! Liefs Dais.. xxx
Hai dames, Hier ook een (O) BAM-er Ik heb deze maand mijn eerste inseminaties via een donor gehad en ook voor het eerst gebruik gemaakt van ovutests. Onwijs spannend of het nu weer zo snel gaat. Bij mijn zoon was het (10 jaar geleden) meteen raak. Maar ja, was toen nog piepjong en ben inmiddels een stukje ouder. 1 januari is mijn NOD. Ik heb wel een aantal relaties gehad in de tussentijd en ook wel eens geprobeerd nog een kindje te krijgen. Achteraf erg blij dat dat toen niet gelukt is. Als ik kijk naar het type man waarvoor ik viel is het misschien maar goed dat ik het alleen doe. hihi... Wat ik wel belangrijk vind is dat mijn kind(eren) al vrij vroeg contact hebben met de donor voor een gevoel van identiteit. Mijn donor staat er gelukkig ook positief tegenover zonder meteen een vader te willen zijn. Ik hoop dat er gauw meer dames een berichtje hier achter laten. Ik merk dat ik het wel fijn vind om te lezen dat er meer vrouwen zijn in hetzelfde schuitje: de kinderwens is groter dan de partnerwens!
Welkom hier... Ik mag woensdag of donderdag testen...LOL Woensdag zou ik volgens de telling moeten menstrueren..Hopelijk blijft dat weg...morgenavond ga ik mijn moeder vertellen dat ik een OBAM hoop te worden.
Hai Babywens, THANX! spannend he? Hoe verwacht je dat je familie reageert? Ik heb het mijn beste vriendinnen en een deel van de familie al verteld en tot nu toe erg positieve en steunende reacties gehad. Ze snappen mij zo goed e leven mee! Ik probeer zelf een beetje het taboe wat er nog een klein beetje op rust te doorbreken, maar weet eerlijkheidshalve nog niet of ik op mijn werk ook zo open zal zijn. Heb jij er al over nagedacht? Kij, family en friends is toch wat anders dan collegae en kennissen.
Mijn schoonzus en vriendin weten het al en die waren heel positief. Mijn moeder is dat ook, weet ik zeker... Mijn vader is helaas een half jaar geleden overleden. Maar hij was gek op zijn 2 kleinkinderen (van mijn broer) en vondt het juist rot dat ik geen kids had omdat mijn ex die destijds niet wilde.
ok, steun is zeker fijn als je het alleen gaat doen, toch? Ik hoop voor je dat je over 4 dagen (of eerder) goed nieuws hebt. ik duim voor je...
Zeker weten...steun is altijd welkom...van wie dan ook..het fijnste is van je eigen family natuurlijk. En dat zit wel goed. Ik laat jullie snel iets weten...
He Babywens, Wat jammer nou. Hopen dat het de volgende keer wel raak mag zijn. Bij mij rommelt het nu ook. Voel een ongi aankomen en loop wel tig keer naar het toilet, maar hoop natuurlijk dat het niet doorzet. groetjes
Ik hoop voor je dat het wegblijft hoor... Had niet gedacht dat ik er al zoveel moeite mee zou hebben, ga pas de 3e ronde in nu. Maar ja...een baby van 7 weken in de familie maakt het er niet gemakkelijker op..
Als de wens zo groot is, is het zelfs na de 1e keer al moeilijk. Heel begrijpelijk hoor. En ja als je zo'n klein wolkje ziet, wordt het verlangen idd niet minder. Voor nu is dit mijn eerste ronde, maar dat wil niet zeggen dat ik in het verleden niet vaak zat de teleurstelling heb er ervaren van weer niet zwanger zijn. BAH! gewoon niet leuk! Maar hou de goede moed erin! 2008 wordt een prachtig jaar!
Daar ga ik ook van uit hoor...Mijn donor is al op de hoogte dat hij de volgende week nog wat moet komen brengen. Zou wel een mooi kado voor mijn verjaardag zijn.... Wordt 29 januari 37.
Ik was er ook niet blij mee. Vanmorgen toch maar een test gedaan (negatief) omdat mijn menstruatie anders is en ik de symptomen niet helemaal kwijt ben die ik een dikke week geleden had. Zelf heb ik sterk het idee dat het wel tot een bevruchting is gekomen maar dat het tijdens de innesteling is fout gegaan. Ben erg gevoelig voor hormonen etc. dus vandaar dat ik dat denk.
Ja meid... maar het misgaat blijft zo gissen... Dat is alleen te achterhalen als je in het IVF/ICSI traject zit... Helaas... Er zou een test moeten bestaan dat je kan testen of er een bevruchting is geweest ja of nee... Een cyclus kan altijd wat anders verlopen en een menstruatie ook... maar het is goed dat je even voor zeker getest hebt als je menstruatie echt zo anders is nu... Weet je het in ieder geval even zeker.. Tis niet altijd even makkelijk om het alleen te moeten doen...