BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Waaauuwww! Streep is streep! Of een streep nu licht of donker is zegt volgens mij niets over of het wel of niet goed zal gaan hoor. het zegt volges mij alleen dat je HCG nog wat laag is. Komt vanzelf goed. fotoooooooo? :D

We zijn dan gewoon op dezelfde datum uitgerekend joh. cool hoor.

alvast (voorzichtig) gefeliciteerd hoor.
    Hopen dat je gauw een duidelijkere streep hebt.

2. Gusam

Gusam Niet meer actief

dat hoop ik ook ben zo bang dat het fout gaat en ik alsnog ongie word, foto kan ik nie maken heb geen camera, en is denk ik ook niet te zien met een foto het is zo al moeilijk te zien, heb ook een ovu test gedaan en die is donkerder als gisterne, maar nog niet positief. dus er is goede hoop,

XXX Gusam

3. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Gusam: nou meid, in dat geval stuur ik meteen nog een klein beetje extra HCG jouw kant op. Precies genoeg zotdat jij een dikkere streep hebt (en ik zelf ook nog genoeg over houd ;) )

hou hoop ok, want je banner zegt mij niks hoor. Wat mij betreft ben je gewoon overtijd want we hadden dezelfde cyclus deze maand.

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik ga mijn banner aanpassen en ik hoop dat ik hem dan de komende 9 maanden niet hoef te veranderen.

XXXX Gusam

5. Gusam

Gusam Niet meer actief

alleen klopt hij niet volgens mij

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

nu wel hahahah.

7. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Gusam: ben jij nou ook zo dodelijk vermoeid. Ik had dat bij mijn eerste ook, maar gek hoe snel je vergeet hoe erg het was. Begrijp me goed, ik heb het er allemaal voor over hoor. Ik heb vanmiddag nog even twee uurtjes geslapen (was eigenlijk niet genoeg) en ik ben nu al weer toe aan een volgend dutje. M'n zoontje begrijpt er niks van en zegt: maar het is nog niet gegroeid, haha zo klein, maar toch al een behoorlijke impact.

8. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik ben al een paar dagen heel vermoeid er komt bijna niets uit mijn handen zou de hele dag door kunnen slapen maar ja ik moet er iets voor over hebben.
    het is voor een goed doel.

XXX Gusam

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Gusam! Van harte gefeliciteerd meid!

Liefs Kari

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

dank jewel ben kei blij en nu hopen da het blijft zitten en het streepje duidelijker word.

xxx gusam

11. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Gusam: en meid? al een nieuwe test er tegen aan gegooid? Ik heb vanmorgen nog even een testje gedaan. had er toch nog wat van sensitest liggen en t streepje bij mij wordt steeds duidelijker. Ik doe hem straks wel even in mn album.

groetjes

12. Gusam

Gusam Niet meer actief

heb een testgedaan en nu geen streepje niet eens een dunne. ik baal hiervan

XXX Gusam

13. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0

ooh wat is dat een grote domper zeg. Heb je het met ochtendurine gedaan? Mijn test van vandaag heb ik met mijn tweede plas gedaan en ik vermoed dat die donkerder zou zijn geweest als ik het met ochtendurine had gedaan. Misschien dat je wel weer een licht streepje zou hebben met ochtendurine?

Maar wat vreemd zeg! Je bent toch altijd regelmatig zei je?

nou laat ons gauw weten als je meer duidelijkheid hebt, ok?

14. Gusam

Gusam Niet meer actief

als ik meer weet laat ik het weten, het kan zijn dat ik zwanger geweest ben en dat nu mijn ongie komt
    maar dat is allemaal gissen, ja ik heb met ochtend urine gedaan, ik weet het nu niet meer. duivels kom of test word een keer goed positief.

15. Gusam

Gusam Niet meer actief

nog steeds geen ongie te bekkennnen en ook geen positieve test.

XXXX Gusam

16. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Luckie en Loopy:

Waar zijn jullie gebleven? Hoe staat het nu met jullie?

liefs salsera

17. luckie

luckie Actief lid

Ik lees mee hoor! :p
    Heb zelf niet echt nieuws aangezien ik nog niet begonnen ben. Ben vorige week wel gaan solliciteren en de kans is reeel dat'k de functie heb! Morgen weet ik normaal gezien meer. In principe zou ik dan al kunnen starten met inseminaties :confused:

Gisteren bij grootmoeder al kleertjes gaan ophalen die nog van mij en broer zijn geweest, zo leuk! :D

18. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0

Ooo wat spannend zeg! Ik zal voor je duimen.

En wat leuk zeg die kleertjes van vroeger. Totally oldfashion natuurlijk, maar daarom juist extra leuk om je kindje in te steken.
    Hou ons op de hoogte ok?

groetjes

19. luckie

luckie Actief lid

Inderdaad heel spannend! Het lijkt nog ver weg maar het zou wel eens alle dagen zover kunnen zijn. Het begint wel heel echt te worden nu.

Is het eigenlijk aangewezen om ovulatietesten te gebruiken? Ik heb geen idee hoe die werken :oops:

20. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Ik ben absoluut een voorstander van ovulatietesten, maar de meningen hierover verschillen denk ik. Als je een vaste relatie hebt en regelmatig kan klussen dan heb je een goeie kans om op het juiste tijdstip te mikken. Maar als je het doet zoals wij het doen is het voor jou en je donor een stuk handiger en minder belastend.

Wat ik zelf nog het grootste voordeel vind is dat ik mijn cyclus heb leren kennen. Ik heb altijd geleerd dat je 14 dagen voor je volgende menstruatie je eisprong hebt. Bij een cyclus van 28 dagen zou je dan op dag 14 je eisprong hebben. Nou bij mij (en vele anderen) klopt dat niet altijd. Mijn cyclus was de afgelopen maanden 28, 28, 26 en 28 en mijn eisprong vond respectievelijk plaats op dag 17, 17, 15 en 15. Deze informatie is dus heel belangrijk als je je donor langs wilt laten komen. Zonder deze kennis zou ik gemikt hebben op dag 11, 13 en 14. En bij een ei op dag 17 kan dat dus te vroeg zijn. Ik hoop dat je dit verhaal nog kan volgen. haha En anders stuur je me even een PB dan leg ik je uit hoe, wanneer en hoe vaak ik het testen deed.

De ovutesten sporen een bepaald hormoon (LH volgens mij) op in je bloed wat een piek krijgt 24-48 uur voor je ovulatie. Heb je en positieve ovulatietest in handen dan weet je dus dat het eitje spoedig vrij zal komen. Het is dan ook belangrijk om je donor dan meteen langs te laten komen. Ik heb voor de zekerheid ook een paar keer voor de verwachte eisprong gemikt zodat er al wat zwemmers op locatie zouden zijn tijdens het moment.

verder heb ik vanaf maand 1 ook getemperatuurd. Niet iedereen heeft daar nu al zin in, maar ik vond het ideaal. Een positieve ovutest geeft namelijk alleen aan dat het eitje rijp is en op springen staat. Het geeft niet aan wanneer deze precies gesprongen is en ook niet OF het wel gesprongen is. Soms heb je een positieve test en komt het eitje om onbekende reden toch niet door. (zoiets heb ik gelezen) Met de temp methode in combinatie met d eovutesten kon ik redelijk nauwkeurig voorspellen wanneer mijn ei vrij zou komen en ik kon ook achteraf zien DAT het eitje gesprongen was. Na je ovulatie gaat je temp namelijk met minstens 0.3 graden omhoog.
    Een ander voordeel vond ik dat stel dat het nou langer duurt dan je verwacht en je naar de dokter gaat hij/zij altijd zal vragen je temperatuur voor een bepaalde periode bij te houden. Nou ik zou mijn huisarts dan meteen een hele stapel met lijsten kunnen laten zien en dat zou het hele proces alleen maar versnellen.

Nou een heel verhaal, maar ik heb hier inmiddels zoveel over gelezen en misschien heb je er wat aan.

succes

Deel Deze Pagina