BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckie

luckie Actief lid

Nuttige uitleg! Hier heb ik zeker wat aan.

Temperatuursmetingen was ik ook al van plan. Langs waar meet je die best?
    Heb je ook even een PBtje gestuurd ;)

2. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    temp meten is het meest betrouwbaar als je het rectaal (anus) doet. Ik had voor de eerste maand een digitale oorthermometer aangeschaft van 50 euro. Ik dacht dat is wel handig en dan heb ik die gelijk in huis voor als de kleine er is, maar dat is heel erg onbetrouwbaar bleek later. Als ik die methode mocht geloven had ik regelmatig last van onderkoeling (lager dan 36.0). Ook liet mijn grafiek veel pieken en dalen zien waardoor het erg lastig is om je eisprong te bepalen. De 2e maand heb ik daarom een gewone digitale thermometer gekocht voor nog geen tien euro.

het antwoord op de ovutesten zal ik in je PB beantwoorden. dat is voor anderen misschien niet zo interessant denk ik.

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

salsera ik vind dat wel interesant hoor want ik gebruik ok ovu testen en hou mijn temp niet bij.

XXX Gusam

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

hoe hou jij je temp kaartje bij?

XXX Gusam

5. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hoi, ik zal dan even het berichtje wat ik aan luckie heb gestuurd hier plakken.

6. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Gusam: dit was mijn antwoord aan Luckie:

Hi, afhankelijk van hoe lang je langste cyclus duurt heb je een bepaalde startdag voor de testen. wat dat voor jou is weet ik natuurlijk niet maar het is vrij makkelijk op te zoeken op bijv. www.sensitest.nl (ik hoop dat ik deze website mag noemen)
    de eerste maand begon ik op dag 9 van mijn cyclus met testen. Ik deed dat alleen in de avond. Het wordt namelijk afgeraden dit met ochtendurine te doen. Nou overdag ben ik aan het werk dus 's avonds vond ik handiger. Ik had er heel weinig vertrouwen is en net toen ik dacht deze dingen werken niet begon het tweede streepje duidelijker te worden. (De testen lijken op de zwangerschapstesten die ik in mijn album heb) De test is echter pas positief op het moment dat het 2e streepje even donker of donkerder is dan de controle streep. Vanaf dat moment heb je je piek en volgt je eisprong dus binnen 24 - 48 uur.

Op aanraden van mijn donor ben ik toen het streepje al iets donkerder werd twee keer per dag gaan testen. Want stel nou dat je 's ochtends al een piek hebt en je gaat pas 's avonds testen, dan kan het zijn dat je ei al heel snel volgt en je misschien te laat bent om je donor uit te nodigen.
    Dat twee keer testen deed ik dus alleen als de testen al vaag positief begonnen te worden, daarvoor heeft geen zin en is geldverspilling vind ik.
    Ik testte altijd door tot ik geen streepje meer zag of het weer lichter werd. Mijn testen waren meestal 2 dagen positief. Op beide dagen mikte ik.

Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Als het niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het wel. Kijk ook even op de website hierboven genoemd want daar vind je veel info. Ook kan je de zoekfunctie van hier gebruiken. Veel dames zijn je voorgegaan en hebben al wat kennis en ervaringen gedeeld hier.

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    welkom lucky, ik hoop dat het gauw raak is! ik gebruik ook ovutesten en hou mijn temperatuur en andere tekenenen bij op www.fertitlityfriend.com.

gusam, wanneer ga je weer testen?

salsera, hoe gaat het? mooie banner! wanneer ben je uitgerekend? ik hoop zo dat alles goed gaat!

8. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hoi Loopy, hier alles goed. Ben alleen ontiegelijk moe. Na een half uurtje arbeid (stofzuigen, afwassen of kleren strijken) kan ik wel 3 uur slapen. dat doe ik niet want ik heb nog een zoon in huis rondlopen die nu extra aandacht wilt. Hij is een beetje bang van z'n troon verstoten te worden. Dus wat extra geruststelling en aandacht kan geen kwaad. Gelukkig is hij al groot en begrijpt hij het als ik even een middagdutje nodig heb. Ik heb het er allemaal voor over hoor, dus klagen doe ik liever niet...

Ik begin langzaam te genieten en toch is het nog een beetje onwerkelijk. De inwendige "inspecties" bij elk toiletbezoek worden nu ietsjes minder en toch vind ik het erg spannend. Ik weet dat ik het niet in de hand heb, maar als ik de klok toch even twee maanden vooruit kon spoelen..... pfff

9. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik snap er niets meer van hier, nog steeds geen duiveltjes te bekennen, en als ik woensdag nog niet ongie ben ga ik testen maar ik word hier wel gek van.
    mijn moeder teste pas drie weken later positief mischien dat het bij mij ook zo is, anders van de week eff naar de HA.

XXX Gusam

10. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Gusam:
    met welk merk heb jij eigenlijk getest? Het kan natuurlijk zijn dat je met een minder betrouwbaar merk hebt getest want ik vind het toch wel erg vreemd dat je overtijd bent, terwijl je zegt heel regelmatig te zijn.

11. Gusam

Gusam Niet meer actief

ik heb getest met matcare en in de ochtend.

XXX Gusam

12. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    misschien morgenochten even die van kruidvat proberen? Die zijn redelijk betrouwbaar. Als die negatief aangeven dan ben je waarschijnlijk niet zwanger. Maar ik zeg waarschijnlijk he, want de wonderen zijn de wereld niet uit. Nog 1 vraagje. Je hebt een time out gehad. Ben je in die tijd aan de pil geweest? Dat zou dit ook kunnen verklaren. Tja ik probeer een beetje met je mee te denken want ik zou hier echt gefrustreerd van raken.

13. Gusam

Gusam Niet meer actief

nee ben al een jaar niet meer aan de pil, heb net nog een testje gedaan en weer een heeeeeeel licht streepje en ja ik word hier ook gek van, normaal ben ik altijd op tijd en nu niet.
    vrijdag weer testen. en dan zien we wel anders volgende week naar huisarts.

XXX Gusam

14. Gusam

Gusam Niet meer actief

vanacht heb ik de duivels op bezoek gekregen, dus op naar de volgende ronde. wel jammer maar ja volgende ronde beter.

XXXX Gusam

15. Jammer Gusam, maar je hebt nu wel duidelijkheid.
    Succes maar weer.

16. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    inderdaad jammer Gusam! Het zat er dik in, maar toch dat kleine beetje hoop hè? Maar zoals babywens al zegt: je weet het nu tenminste.
    Succes in de volgende ronde!~

liefs salsera

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    he wat balen :( ik ga mee duimen voor de volgende ronde! misschien zijn we dan allebei januari moeders?!

18. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben net gebeld door de genetische arts die Bas heeft onderzocht. Ze gaan nog wat meer onderzoeken doen en willen ook meer onderzoek bij mij doen. Binnenkort moet ik komen voor een echo van mijn buik, een röntgenfoto van mijn borstkas, een echo van mijn hart en een hartfilmpje. En misschien een DNA-onderzoek. Ze raadt me aan nog een paar maanden te wachten met zwanger worden tot de uitslagen er zijn.

19. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    @ Loopy, wat vind je van dat advies van de arts? Lijkt me even slikken en toch zullen ze dat niet voor niks zeggen. Is er kans dat Bas iets erfelijks had? Is er voor jou trouwens een oorzaak bekend van zijn vroeggeboorte?

20. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik heb goed nieuws ik ga volgende week op vakantie naar turkije, iemand wilde mij mee hebben dus heb ik geluk. en als ik terug kom heb ik warschijnlijk mijn eisprong of heb die al gehad, maar ja volgende ronde dan maar weer.

loopy: wat vind je ervan dat je nu even niet zwanger mag worden en doe je dat ook?
    ik hoop voor je dat er niets uit komt uit dat onderzoek(goed bedoeld hoor) ik snap als je wilt weten waaraan bas overleden is en ik hoop dat je daar ook antwoord op krijgt.
    succes.

XXX Gusam

Deel Deze Pagina