BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zit er aan te denken om van donor te switchen... naar een verwekker met een vaderrol. ik heb namelijk een goede vriend met wie ik wel eens knuffel en die ziet dat eigenlijk wel zitten. dan ben ik nog wel BAM maar met een papa die niet bij ons woont maar wel vaak langskomt.

ben benieuwd naar jullie reactie

2. Gusam

Gusam Niet meer actief

loopy als je je daar beter bij voelt moet je dat ook gewoon doen, ik ben ook van donor verandert omdat ik het met mijn vorige niet meer zag zitten.
    gewoon op je gevoel af gaan.
    succes

XXX Gusam

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo Loopy,

Ik heb dit ook gedaan, geen seconde spijt van gehad. Ik vind het ook fijn voor haar, nu en later.

Jullie moeten alleen heel veel vertrouwen in elkaar hebben. Je moet het natuurlijk niet hebben dat hij straks iedere dag op de stoep staat om zijn vaderrol op te eisen. Ik ken 2 mensen bij wie dit gebeurd is en dat is niet zo goed afgelopen. De vader heeft nu helemaal geen rol meer. Als je echt overtuigd bent van hem, zou ik het gewoon doen. Wel goed dat je je niet gek hebt laten maken toen door die blonde reus. Je kwam er toen ook op tijd achter dat dat het niet was. Ik vind het knap van je dat je dan toch weer een poging met een bekende waagt.

Succes met je keuze!

Kari

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Jeetje loopy dat is weer even de hele andere kant op! Maar als jij je daar goed bij voelt dan moet je dat gewoon doen. Ik denk alleen inderdaad dat je goeie afspraken erover moet maken, dan kan er weinig misgaan toch? Ik zou dit met mijn donor ook wel willen ik zie hem wel zitten, maar ik denk niet dat hij dat wil. In ieder geval veel succes met je keuze..

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Loopy als jij dat wilt, moet je dat lekker doen meid! :D

6. luckie

luckie Actief lid

Loopy, als jullie je daar allebei goed bij voelen, zeker doen!
    'k Zou wel aanraden allebei de tijd te nemen om dit even te laten bezinken, nee? Het gaat tenslotte toch over de papa van je kindje..
    (Wil geen demper op de vreugde leggen hoor, absoluut niet.. als jij er wil voor gaan, zeker doen! 'k Zou het alleen enorm spijtig vinden, moest je er nadien spijt van hebben ;) )

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    we hebben er gisteren al meer over gepraat. wat hij in ieder geval graag wil is dat het kindje zijn achternaam krijgt. ik vind wel dat als hij vaderlijke rechten wil, hij ook moet bijdragen aan de opvoeding. en ik wil dan eigenlijk ook dichterbij hem gaan wonen, bijvoorbeeld in rotterdam.

8. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Het kindje zijn achternaam? Vind je dat goed? En zou hij dan ook bijv. alimentatie moeten betalen? En spreek je dan een bezoekrecht af ofzo? Ik denk dat je veel dingen hebt om te regelen onderling maar als het lukt dan is het wel heel leuk dat je kindje toch een vader in zijn leven heeft, want we zijn wel bammers maar een vader is toch iets wat je een kindje eigenlijk niet wilt ontnemen.. Hou ons op de hoogte :)

Ik heb vanochtend een negatieve ovulatietest gehad, had ik ook eigenlijk wel vewacht maar ik wou het toch even proberen.. Ik ga morgen en zondag weer testen, en dan hoop ik dat we echt tot actie over kunnen gaan!

Ohja nog een vraagje, heeft iemand hier ervaring met een donorcontract? Op www.verlangennaareenkind.nl kun je voorbeelden vinden, maar ik vind het behoorlijk formeel en volgens mij is het juridisch niets waard dus wat heb je er dan aan? Ik vind het toch vooral een kwestie die je op vertrouwen moet baseren..

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb met mijn huidge donor ook een contract. het is misschien niet rechtsgeldig, maar voor ons was het wel heel duidelijk en serieus. ik heb mijn voorbeeld van www.kidkids.nl afgehaald en aangepast. ik heb een vriendin, getrouwd met een vrouw, en die heeft dit contract ook gebruikt

morgen ga ik met mijn vrijmaatje over alle zaken bomen. het weekend erna zouden we dan al onsafe kunnen klussen ;)

@ovulatietesten: misschien is het gewoon te vroeg. ik begin altijd pas op dag 10 met testen en meestal is mijn ei rond de 15e dag

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik moet weer terug naar de poli kinder geneeskunde....Denyce klaag over pijn bij het plassen....ws weer een ontsteking ::(
    Voor updates moeten jullie mn weblog maar lezen, want anders moet ik overal weer gaan pennen.

Een Donorcontract is idd niet rechtsgeldig, wel als je t laat ondertekenen door een rechter.

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    beterschap jolan! ik hoop wel dat je dochter niet hoeft te blijven :(

12. Gusam

Gusam Niet meer actief

bam jolan, beterschap.

XXX Gusam

13. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Lieve dames ik heb even jullie advies nodig! Ik heb vanochtend een vaag positief streepje op mijn ovulatietest gezien. Is het nu verstandig om mijn donor te vragen vanavond te komen, en dan bijv. maandag nog een keer? Want een vaag streepje betekent wel dat het eraan zit te komen toch? En zaadcellen kunnen wel een aantal dagen overleven! Ik hoor graag jullie advies :)

14. luckie

luckie Actief lid

Als je donor er niets mee inzit je een paar keer te helpen per maand, zou ik op zeker spelen en hem laten komen! Indien je dinsdag nog geen positieve test zou hebben, zou hij je dan ook een 3e keer willen helpen?
    Indien niet, zou ik nog even wachten tot morgen/zondag en zien wat de test dan zegt..

Ik persoonlijk heb altijd een paar dagen een licht streepje alvorens hij echt positief wordt, maar niemand is hetzelfde natuurlijk ;)

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als je donor er geen problemen mee heeft zou ik hem ook een keer of 3 laten komen! stellen die klussen proberen het ook meerdere keren te doen!

16. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik zit echt met een dilemma :S Want ik heb op internet gezocht maar iedereen zegt er weer wat anders over! Hij vind het vast geen probleem om vanavond en maandag te komen, maar ik wil hem ook niet voor niks laten komen! Ik heb inderdaad vaker gelezen luckie dat sommigen altijd een vage streep hebben. Maar gisteren heb ik ook getest en toen heb ik helemaal niets gezien!

17. luckie

luckie Actief lid

Moest je test morgenvroeg positief zijn, kan hij dan morgen nog langs komen? Ik zou precies nog een dagje wachten.. Op de dag dat je positief test, is het nog niet te laat.. maar stel dat je pas woensdag positief test, moet je donor voor de 3e keer langs komen en misschien vindt die dat toch wat veel?

Is je eisprong meestal op tijd?

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sjors, hou er altijd rekening mee dat zaad maar 48 uur leeft ;)
    Dat deed ik iig wel want als ik op dag 12 insemineerde en dag 15 had ik mn ei, werd ik gewoon ongie dus ik geloof er niet in dat zaad langer leeft dan 48 uur (bij mij dan, bij iedereen is anders).

Heb je normaal altijd donkere streepjes?
    Zoja dan nog even wachten.
    Zijn ze altijd zo licht?
    Dan zou ik de donor wel bellen!

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als het goed zaad is, op temperatuur en vers, kan het wel twee dagen overleven in je lijf, dus beter een keer teveel geschoten dan helemaal niet toch?

20. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik heb altijd gelezen dat zaad 3 dagen leeft.. Maar in ieder geval, ik verwacht maandag mijn eisprong, dus vandaag is wel 2 dagen ervoor, en ik laat hem maandag nog een keer komen voor de zekerheid. Ik heb nog nooit eerder met ovulatietesten gewerkt, dus ik kan ook niet zeggen dat ik wel eens een donker streepje heb gehad jolan. Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven zo'n ding gebruikt, en toen was er dus helemaal niets te zien. Vandaag voor de 2e keer en nu dus een vaag streepje. Ik ben liever te vroeg dan dat ik het gemist heb, maar ik heb een lieve donor dus die vind het niet erg om meerdere keren te komen :) Omdat ik nu een maand gestopt ben met de pil weet ik dus niet hoe mijn cylus is. De laatste keer was hij 25 dagen.

Deel Deze Pagina