BAM - Bewust Alleenstaande Moeders

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door loopy, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We zijn gek genoeg als vrienden uit elkaar gehad, en we hebben nu nog steeds contact, zij het sporadisch. Ik merk dat ik me steeds meer aan hem erger nu ik korter bij mijn droom kom. Lijk nu pas te beseffen wat hij me al die jaren ontnomen heeft. Maar ja, ben er ook zelf 'schuld' aan. Ik ben natuurlijk ook bij hem gebleven. Had eigenlijk meteen moeten opstappen. Maar ja, dat is achteraf gepraat.

Ik had ook liever een partner gehad, maar op het moment is mijn babywens zo ontzettend groot dat ik het op deze manier doe omdat ik (nog) geen geschikte partner gevonden heb.
    Mocht de donor (ik ken hem gelukkig al wat jaartjes) wel een soort van vader rol willen spelen dan mag hij dat van mij...graag zelfs.
    Maar ik dring hem niks op...heb hem wel gezegd dat ondanks hij enkel donor is wel alle recht heeft om 'zijn' kindje te zien wanneer hij dat wil.

Fijn dat ik er hier lekker over kan kletsen...niet iedereen in mijn omgeving vindt het geweldig wat ik doe...mijn familie en 2 vriendinnen gelukkig wel en ook mijn huisarts staat volledig achter me.

2. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    He bah Loopy, vervelend. idd dapper door naar de volgende ronde.

Ik hoop eigenlijk voor je dat het niet doorzet en dat t een ander soort bloeding was. Hoe meer anderen positieve verhalen hebben, hoe meer hoop ik heb voor mezelf. :p ;)

liefs Salsera

3. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Nou wel fijn dat je vrienden bent gebleven want je hebt neem ik aan ook mooie momenten gedeeld met hem en je had er idd zelf ook "debet" aan. Maar idd. achteraf gepraat. Het is goed als je niet te vol met verwijten zit, omdat dat je aandacht en energie alleen maar weg neemt van je doel.

Ik heb ook een (korte) relatie gehad met een man die geen kinderen meer wilde. Hij heeft er al vier rondlopen en de breuk met zijn ex waardoor hij ze minder ziet heeft er behoorlijk ingehakt. We hebben vaak overlegd maar toen hij uiteindelijk besloot om toch z'n "transport" te blokkeren, heb ik de relatie beeïdingd. Enerzijds begreep ik hem en zou het niet gezond zijn als hij alleen maar om mij z'n eigen grenzen opzij zou schuiven. Anderzijds verweet ik hem dat hij mij niet kon "bieden" waar hij zelf wel van genoot. Ok, ik had er al één rondlopen en ik daar ben ik heel erg gezegend mee, maar ik ben gewoon nog niet klaar. Ik had er soms ook moeite mee om te zien hoe hij genoot van z'n kids.
    Een paar mensen in mijn omgeving begrepen niet zo goed dat ik hem verliet en voor een kind koos dat nog niet eens bestaat. Waarom kon ik niet genieten van mijn stiefkinderen? Ik neem het ze niet kwalijk, maar een dergelijke opmerking is bijna net zo "fout" als waarom neem je geen puppie? Gelukkig begrepen de meeste mensen het wel en ze kennen me op dit gebied want ik heb mijn kinderwens nooit onder stoelen of banken geschoven.
    We hebben er wel goed over gesproken en hij steunt me in mij wens. Hij is nu nadat we al bijna 3 jaar uit elkaar zijn één van mijn beste vrienden gebleven. Hij weet ook dat ik dit nu doe met een donor. Hij is er niet wild van, puur omdat het bij hem zou passen, maar hij steunt me er wel in. Lief he?

Fijn dat je jouw donor al wat langer kent. Dat zou ik zelf ook gewild hebben. Ik heb in eerste instantie dan ook in mijn eigen vriendenkring gekeken en had een vriend zelfs zover gekregen om er serieus over na te denken. hij wilde wel, maar hij wilde helaas dan ook meer. Hij wilde het echt samen doen (als in een soort lat-stelletje) Maar zo zie ik hem totaal niet. Dus dat hield voor mij al op. En als ik heel eerlijk ben zou ik er ook wel eens moeite mee kunnen hebben als een vriend van mij (ook al zou hij de donor zijn) zich echt zou "bemoeien" met "mijn" kind. Kijk als je echt een relatie hebt en je kiest samen voor een kind, je leeft er samen naar toe en voedt het samen op (dus naast de lusten ook de lasten) dan heb ik er geen moeite mee om het uit handen te geven. Maar nu ik eenmaal besloten heb om het alleen te doen, dan doe ik het ook echt alleen.

Wel vind ik dat een eventuele verandering in gevoelens wat betreft de donor in ieder geval bespreekbaar moeten blijven. dat hebben we ook zo afgesproken., Je weet van te voren nooit hoe het is om een donorkind te hebben. Misschien gaat hij wel meer voor het kind voelen en wil hij er wel iets meer bij betrokken zijn. Wie ben ik dan om mijn kind liefde te ontzeggen. Dus er valt wel over te praten met mij hoor.

Fijn dat jij ook vind dat de donor z'n kind mag zien. Vooral voor het kind lijkt dat me zo belangrijk.

4. Pffff....ook een moeilijke situatie hoor...om die relatie te beeindigen, en dan zeker met het commentaar van de 'buitenwereld'.
    Maar ja, het is altijd gemakkelijk commentaar te geven vanaf de zijlijn.
    Zelf zou ik het fijn vinden als mijn donor zich met 'ons' kindje zou bemoeien, maar hij heeft zelf al gezegd: dat hij er ten alle tijde voor mij wil zijn als ik hem nodig mocht hebben.
    We hebben het zelfs zo geregeld dat ik de meisjesnaam uitzoek en hij de jongensnaam. Dat is ook wel bijzonder... :)
    Ik heb er absoluut geen moeite mee als hij 'zijn' kindje straks zou willen zien en zo....uiteindelijk is er toch een band ontstaan.

5. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hé wat leuk dat je donor zo betrokken is. Mijn donor leeft ook erg met me mee, maar het zal wel anders zijn als het een vriend of bekende is. Die staat nou eenmal dichter bij je.

6. Ik besef me terdege dat ik echt in mijn handjes mag knijpen met zo'n donor hoor. ;)
    Hij liep de laatste keer ook te balen dat het niet raak was...lijkt wel alsof hij het nog leuker vindt dan ik zelf. :p

7. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    haha wat zoet... :) ;) leuk hoor

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik denk dat mijn donor alleen gaat grijnzen als hij het 'echt' mag doen proberen in plaats van dat ik hem met een potje en een spuitje de badkamer induw

hahahahahahahaha - doen we niet want dan ishij geen donor meer he, maar een verwekker

wanneer zijn jullie (nieuwe) NOD's? als ik morgen ongesteld wordt is de mijne denk ik 1 februari?

en is er voor jullie gependeld?
    voor mij 1x feb:meisje en 1x juni:meisje

9. Precies...dat moeten we niet hebben he?
    De mijne zal rond mijn verjaardag liggen schat ik...29 januari...

10. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hi, ik dacht dat pendelen alleen kon als je al zwanger bent en dat ze dan het geslacht voorspellen, maar blijkbaar snap ik dan niet zo goed wat dat is. kan jij het me uitleggen?

Ik heb voor de gein wel gekeken naar de chinese conceptie en maak de komende tijd erg veel kans op een dochter. Lijkit me erg leuk na een zoon, maar een tweede jochie is net zo welkom uiteraard.

Mijn menstruatie lijkt nu even stabiel maar kan zo weer ietsjes veranderen. het was zo even uit m'n hoofd volgens mij 29-25-26-23-27-28-28
    Er vanuit gaande dat het deze periode ook 28 is, dan is mijn nod 26 januari. de vruchtbaarheidskalender van BB geeft aan dat mijn ei rond 13 januari zal komen, maar vorige maand heb ik ontdekt dat mijn ei niet op dag 14 kwam, maar op dag 16. Er zaten dus maar 12 dagen tussen ei en volgende menstruatie. Gelukkig zijn er de ovutesten want anders mik je je een ongeluk.

hahahaha, tja een man (donor) blijft een man he... ;)

11. Welke ovutesten heb je en hoe gebruik je ze? Een keer per dag of 2 keer per dag? Ik wordt er niet goed wijs uit.

12. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    Hoi ik gebruik de dipstick ovutesten van sensitest. Heel voordelig. Ik moet toegeven dat ik erg sceptisch was over de werking ervan. Maar bij mij klopte het precies en nu zal ik ze gebruiken tot ik zwanger ben. op maandagochtend was het positief, maandagavond begon m'n eisprongpijn (vreeeeeeeeeeeselijke pijn), maandagavond en dinsdagochtend opnieuw positief getest en dinsdag een temperatuurdip en extra veel eisprongpijn. Ik had mijn ei dus idd. binnen 24 uur na het doen van de test. wat ik ook winst vind van deze testen is dat ineens kan blijken dat je eisprong op een ander moment plaats kan vinden dan je altijd hebt gedacht. De tijd tussen eisprong en vlg. menstruatie is nog altijd 14 dagen.

Ik begon in eerste instantie met 1 keer per dag 's avonds testen. Puur op de gok heb ik die maandagochtend extra getest. Dat zal ik nu rond m'n verwachte ei opnieuw doen omdat mijn eisprong vrij snel begon na de test. Als ik die test pas 's avonds had gedaan waren e 12 uur verstreken na de eerste piek op de ovutest.

ik hoop dat ik het zo een beetje helder verwoord. Ik ben snipverkouden aan het worden en dan werkt mijn geest niet meer zo helder. ;)

13. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    correctie: ik bedoel de tijd tussen eisprong en volgende menstruatie is NIET altijd 14 dagen.

14. Bedankt voor je uitleg. Ik heb dezelfde testen. Ik ga morgen beginnen met testen. s'morgens en s'avonds...volgens de calculator op deze site zou ik a.s. zondag mijn ei moeten hebben.

Beterschap...

15. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    ja 2 keer is handig en zo duur zijn de testen niet (in vergelijking met anderen) Ik heb het er in ieder geval wel voor over.
    Ik doe eerst een paar dagen 1 keer per dag. en zodra de kleur heel licht begint te veranderen d.w.z. je piek zit er aan te komen, dan doe ik het twee keer per dag.

bedankt en succes ermee

O trouwens, ik zag dat jouw volgende NOD 29 januari is? Als ik me niet vergis ben jij 1e kerstdag ongi geworden. Hoe lang is jouw clcus dan?Ik dacht dat ik gemiddeld 27, 28 zag staan ofzo? Ik ben 30 december ongi geworden en als ik uitga van een cyclus van 28 dagen dan is mijn NOD 26 januari. eerder dan die van jou? :(

16. Mijn NOD was een schatting...heb het nog niet nageteld.
    Ik ben inderdaad 1e kerstdag ongesteld geworden. Mijn cyclus was 28-28-26-25 Ik weet dus niet wat ik nu moet gaan aanhouden... :(
    Allemaal ingewikkeld hoor....LOL

17. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    nou als je dan een gemiddelde van 27 dagen als cyclus neemt, dan ligt je nod rond 22 januari. dat lijkt me een heel verschil voor wat betreft het wachten en duimen draaien nietwaar? :) op de site van BB, (kom je daar wel eens?) kan je als je een beetje regelmatig menstrueert zelfs voor het komend half jaar een beetje plannen. Ik heb even snel voor je ingevuld en volgens die berekening komt je eitje rond dinsdag 8 januari. Geeft dat hoop? jouw donor zou toch een paar dagen weg zijn?

18. De site van BB ken ik volgens mij niet.
    8 januari? Hmmm...wie weet....
    Zal hem eens mailen...grin...
    Bedankt..

19. salsera78

salsera78 Actief lid

23 dec 2007
    377
    0
    0
    succes!

Deel Deze Pagina