Tja en net kwam ik terug van de wandeling en nu voel ik scherpe steken in mijn rechterkant, beetje ter hoogte van mijn lies zeg maar....pffff... Ik snap er niks meer van...
Welke ovutesten gebruik je dan? Ik had geen goede ervaringen met de testen (ovu) van Matcare. Ik gebruikte Clearblue. Waar Clearblue een dikke vette streep gaf, daar gaf Matcare een heel licht streepje.
ik heb ook matcare nu. maar FF was het er niet echt mee eens. Misschien dat ik ook een ander ga proberen
fertilityfriend, een hulpprogramma om je vruchtbare periode te ontdekken. daar hou ik mijn temperatuur bij www.fertilityfriend.com
Hoi, het zou nog kunnen ook. Ik zie dat je ook wel eens een korte cyclus hebt van 25. dan zou je dus al rond dag 9 of 10 je eisprong kunnen hebben ja. Je pijn zou ook een teken geweest kunnen zijn. Ik herken mijn eisprong heel duidelijk, maar voor iedereen is dat verschillend. Wel is het zo dat mijn "eipijn" vaak al een paar dagen van te voren begint. het rommelt dan wat en dan op de dag van mijn eisprong heb ik een climax wat pijn betreft en daarna blijft het nog een dagje beurs. Blijf maar wel nog even testen want misschien was de pijn slechts een voorbode van je ei en moet het nog komen. Maar als je ei idd al geweest is dan kan dat lichte streepje heel goed kloppen. dat streepje is bij mij alleen voor en na m'n ei lichtgekleurd. Dus of hij is al geweest of hij moet nog komen. Goed plan om volgende keer eerder te testen. Houdt altijd je kortste cyclus in gedachten en ga zoals ik al eerder zei niet uit van een gemiddelde want als je deze maand toevallig een korte cyclus hebt, loop je hem misschien mis. En dat is zonde, want elke poging is een kans. succes! O , ja temperatuur je ook? Die ovutesten geven aan dat je eispong er aan komt. Met de temp methode er naast kan je achteraf checken of er ook daadwerkelijk een eisprong plaats heeft gevonden. Ik vond het wel een heel gedoe, maar het scheelt als je je lichaam op deze manier leert kennen. En mocht het ooit zo zijn (ik klop het af ) dat je bij een arts langs moet gaan omdat het allemaal wat minder makkelijk gaat, dan heb je een kleine voorsprong omdat je alles al bij gehouden hebt. groetjes
Thanks...ik temperatuur (nog) niet... Vindt dit al ingewikkeld...LOL Wil het eerst maar even bij de testen houden denk ik. Maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel focussen want dan lukt het ook niet.
Nou, ik snap je heel goed hoor. het is al zo'n hele cirscus op deze manier. Ik moet er ook voor waken dat ik er niet tè veel mee bezig ben. (of is het al te laat hihi ) Als ik een relatie had zou ik er wel iets relaxter mee om gaan denk ik. Dan heb je het zaad zeg maar wat vaker bij de hand. Met een donor moet het allemaal veel preciezer. van spontaniteit is al helemaal geen sprake meer. Maar ja, elk voordeel heeft z;n nadeel.
Dat is denk ook ons grootste probleem. In de vruchtbare week kunnen de meeste dames erop los klussen, wij kunnen blij zijn met 1 potje. Ik zou best iemand eens willen laten pendelen, maar ik heb geen reactie gekregen op een prive bericht aan iemand van deze site. Weet niet eens meer bij wie ik het gevraagd had.
Ik ook niet echt...alhoewel ik nu ik er wat bewuster mee bezig ben vanalles voel, maar het niet kan beoordelen als zijnde iets...
Hai, ik voel idd duidelijk mijn eisprong, maar echt heel veel heb ik er niet aan. Het is natuurlijk het mooist als ik voor m'n eisprong die zwemmers naar binnen breng. Maar gelukkig voel ik het soms al wel dagen van te voren rommelen in m'n buik en op die manier kan ik het eigenlijk toch wel een beetje voorspellen. dus toch wel handig hihi Achteraf ben ik altijd blij, omdat ik dan weet dat ik een ei heb gehad. (heb in 9 jaar tijd slechts 2 keer niks gevoeld dus misschien ook geen ei) Maar op het moment dat ik het voel ben ik er echt niet zo blij mee hoor. Voor degenen die al bevallen zijn: voor mij lijken de steken die ik voel het meest op de ontsluitingsweeën. En dat is geen pretje! Voor de dames die nog niet eerder gebaard hebben kan ik het het best omschrijven als een aanval met breinaalden op je baarmoeder. klinkt luguber, maar zo voelt het bij mij. Ik heb dan ook wel een extreme reactie op m'n eisprong hoor. Vroeger voelde ik nooit wat. Pas 8 maanden na de geboorte van m'n zoon voelde ik het. En het duurde echt nog een jaar voordat ik er regelmaat in ging zien en ik door had dat hetm'n ei was.
Hi, ik heb een paar dagen terug aan wishgirl gevraagd voor me te pendelen en zij heeft gereageerd. Erg Heb je haar al geprobeerd?
pfff...al 4 dagen aan het testen, 2 keer daags maar het blijft bij een vaag streepje....ik snap er niks meer van. Moet het effe kwijt...weet ook wel dat jullie me niet kunnen verder helpen. Blijf nog maar even testen...tot woensdag en dan denk ik niet dat het nog komt, eerder dat het al geweest is.
Heel goed dat je nog even door test want de kans bestaat dat je ei nog moet komen. Kijk ieder lichaam werkt anders, maar bij mij was het zo dat een paar dagen voor de piek een lichte streep had en één dag na de piek. Twee dagen na mijn piek had ik helemaal geen 2e streepje meer. Mijn inschatting (ben natuurlijk geen expert) is dat je ei nog moet komen hoor. Maar ja, wie ben ik om dat te denken he? Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
Thanks..'technisch' gezien is maandag ook pas de 14e dag na mijn 1e dag van de nieuwe menstruatie. Ik blijf dus nog maar even hopen. Weet ook niet waarom ik jullie er mee lastig val..LOL Moest het gewoon even kwijt...
Haha, ik zie het niet als lastig vallen hoor. daar is zo'n forum toch juist voor? Ik zei al eerder: gedeelde leed is halve leed, gedeelde vreugde is dubbele vreugde. Ik weet trouwens precies hoe ik zelf ben. Ik kan nogal gaan stuiteren als ik onzeker ben en dan is het toch fijn als er "lotgenoten" zijn die dat een beetje begrijpen en de boel wat kunnen relativeren. Dus voel je vooral niet bezwaard. :-D
Zo is dat ook wel weer ja....ik heb af en toe het idee dat ik het bij mijn vriendinnen niet echt kwijt kan...ze veranderen gauw van onderwerp en zo....en dan is het hier heerlijk vertoeven hoor.