Hallo, ik ben moeder van een zoontje van 2 jaar (de vader is niet meer in beeld) en zou in de toekomst graag nog een kindje willen. Nu is mijn vraag, hoe verloopt het traject om zwanger te worden als je ervoor kiest om het alleen te doen (Bewust Alleenstaande Moeder te worden)? Moet je je ergens in schrijven? Zijn er eisen waar je aan moet voldoen? Zijn er meiden die dit traject gaan of al hebben doorlopen? Kortom ik wil er meer over weten, is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Volgens mij is er in het forum een gedeelte voor BAM moeders, durf het niet zeker te zeggen... Denk dat ze je daar beter kunnen informeren...
Ik persoonlijk zou me in een kliniek laten inschrijven ervoor maar schijnbaar duurt het hier in NL 1,5 jaar eer dat je een donor toegewezen krijgt. Of evt naar Gent gaan? Ze willen weten of je er echt wel achter staat dus gesprek met psychologe. En of je het financieel aan zult kunnen. Ik heb het traject in Brussel gelopen maar geen enkele nederlandse zorgverzekeraar heeft daar een contract mee helaas.
@ One of a kind en Natasjee, oeps had helemaal niet gezien dat daar een speciale groep voor is. Wat ik graag zou willen weten is het hele traject, dus van begin tot einde. Dus kan je je aanmelden ergens, waar zou dat kunnen, hoe lang is de wachttijd op een donor (in nedeland dus 1,5 jaar), wat zijn de kosten voor het hele traject. @ One of a Kind, Hoe ging dat dan in Gent? En is dat dan nog te betalen (misschien pb sturen). Ik heb een goede baan en heb het met mijn zoontje ook helemaal alleen gedaan.
Ik geloof dat ik onlangs een berichtje gelezen heb van een BAM moeder, ik denk dat haar naam Bamjolan was. Mss kan je haar privé eens vragen voor meer info. Ze is een ervaren moeder.
Lief Podiki dat je naar mij verwijst Fauna ik heb je berichtje ontvangen, ik zal je vandaag nog even een berichtje terug sturen! Heb nu weinig tijd om er uitgebreid op in te gaan maar dan weet je dat er een berichtje aan komt!