Word er gek van

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ankie25, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Ik ben in sept 2013 gestopt met de pil. Heb 13 jaar de diane35 geslikt. Het duurde 59 dagen voordat ik "eindelijk" mijn eerste menstruatie had. Nog nooit zo blij geweest dat alles het nog deed
    Mijn cylcus is nog steeds lang en onregelmatig. 47, 39, 35 en zit vandaag op dag 41. Heb al sinds donderdag het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Heb van die ongi krampen. Normaal veeg ik dan ook wel wat viezigheid af maar dat doe ik nu niet. Dus gister een test gedaan. Negatief. Heb afgelopen maand heel veel ovulatietesten gedaan maar als ik nu terug tel ben ik net voor de eisprong gestopt omdat ik dacht dat mijn menstruatie eerder zou komen.
    Ik wil er eigenlijk helemaal niet teveel mee bezig zijn maar word echt een beetje gek van mijn lichaam. Heb ik wel een eisprong? Waarom is mijn cyclus zo onregelmatig en lang? Zit te twijfelen om naar de dokter te gaan maar doet hij al wat? is toch vaak pas als je een jaar bezig bent?

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Liefs A

2. Leaf

Leaf Niet meer actief

Jeetje wat lang allemaal. Ik heb hier geen antwoorden op maar deel je frustratie!
    Ik ben sinds januari '14 gestopt met de pil. Ook de diana pil! Nog niet ongesteld geworden. Ik heb wel een uitstrijkje laten doen bij de HA omdat ik bloedverlies had na het klussen. Maar niets te zien.
    De huisarts zei tegen mij dat wanneer ik na een halfjaar nog niet ongesteld ben ik even langs moet komen.
    Volgens mij is het inderdaad een jaar wanneer je onregelmatig ongesteld wordt.
    Ik baal zo erg dat ik nog nooit van het begrip "ontpillen" heb gehoord toen ik met de pil begon!

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het kan idd een jaar duren voor je cyclus weer normaal is. Maak je je heel erg zorgen erom dan kan je altijd even langs de huisarts. Die kan je dan uitleg geven of doorsturen als hij/zij het nodig vind.
    Maar het is vrij normaal dat je na het jarenlang slikken van hormonen even weer lichamelijk op gang moet komen. Je lijf heeft het lang niet zelf hoeven doen en moet nu ineens in actie.

4. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Leaf
    hmm dat je niet ongesteld wordt is ook balen zeg!!
    Ik heb de diane35 gekregen omdat ik erg last had van acne. en jij?
    Ja dat ontpillen.. de een zegt dat het een fabeltje is de ander zegt dat het wel echt is. Ik heb in de nacht van oud&nieuw giga buikpijn gehad. Over de grond gekropen van de pijn. Mijn man heeft het opgezocht op internet en konden allemaal verschijnselen zijn van het ontpillen van de diane pil. Volgende dag niks meer aan de hand en 3 dagen later werd ik ongesteld. :S
    Ik ben er wel van overtuigd dat je moet ontpillen...

5. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    @panter
    bedankt voor je reactie... t is wel frustrerend :(

6. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ja ik ben ook aan de diane pil gegaan vanwege mijn huid. Hielp super goed!
    Oh wat gek dat je zoveel pijn had! Ik heb zelf nu een paar keer gehad dat ik een paar dagen ongi krampen had (1 keer ook bruinverlies) maar er komt maar niets.
    En ja ik ben er ook van overtuigd dat je moet ontpillen! Helaas.

7. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    jaa idd hielp zeker goed... maar komt bij mij nu wel wat terug.. :(
    gelukkig niet in hele erge mate zoals ik toen had.

8. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ja bij mij ook. Maar ik ben er volgens mij redelijk overheen gegroeid denk ik. Ik ben nu 23 en heb de diane pil vanaf mijn 17e geslikt. Daarvoor een jaar jasmine volgens mij.:p
    Heb jij nog bepaalde symptomen gehad met het stoppen van de pil?

9. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    jaa idd... Ik heb verder geen symptomen.. alleen dat ik dus af en toe wat buikpijn heb waar ik niet weet waar het vandaan komt..
    1x heel erg. En iets meer acne dan anders..
    Ik voel me wel prettiger dan toen ik nog aan de pil zat. En vooral in het begin had steeds het gevoel dat ik wat vergat

10. sjoekie

sjoekie Nieuw lid

Apr 29, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vanmorgen getest en ik zag toch een heellicht streepje maar toch twyfel ik nog ben net gestopt met de pil nuja laatste pil genomen op 30 januari 3 februari gewoon myn regels gekregen
    volgende maand 26/03 krampen gehad tot en met vrydag 28/03 geen bloedverlies daarna af en toe licht bloedverlies
    nu zou ik normaalwoensdag 23/04 of 25/04 mijn regels moeten gekregen hebben maar niets nu wel wat last van lichtroze bloedverlies

en nog een vraagje bestaat ontpillen eigenlijk?

11. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sjoekie
    laat even een foto zien

Ik ben er wel van overtuigd dat ontpillen bestaat. Je hebt zolang hormonen geslikt die het lichaam nu zelf weer moet aanmaken... En als ik naar mezelf kijk en ik alles nog niet op regel heb denk ik dat dat toch echt ontpillen is.

12. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Wij zijn vanaf juli 2013 bezig. Ik heb ook een onregelmatige cyclus maar meestal wel tussen de 32 en 38 dagen. Vandaag zit ik al op dag 80 en helaas nog geen positieve test in handen gehad. Dit keer maar wel naar de huisarts geweest en heb een doorverwijzing gehad naar de gyn. Als je een onregelmatige cyclus hebt sturen ze je ook voor je een jaar bezig bent door naar de gyn. Succes ermee!

13. Ankie25

Ankie25 Actief lid

Sep 30, 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor reactie jennii
    Ik ga deze week nog even afwachten en anders toch maar even bellen met de ha

14. Jennii

Jennii Actief lid

Apr 12, 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    @sjoeke, 'n streepje, hoe ligt of hoe donker ook, is gewoon een positieve test! Gefeliciteerd!

15. SabHout

SabHout Niet meer actief

Ik herken dit heel erg! In jan gestopt met de microgynon 30, pas na 58 dgn ongesteld geworden. Maar 5 dagen ervoor heftige pijnscheuten in de linker lies! Als het rechts was geweest had ik het aangezien voor een blindedarmontsteking...
    Nu op dag 27 van de tweede ronde maar nog geen menstruatie te bekennen hoor. Wel al dagen pijnlijke tepels. Pff, tja, die onregelmatigheid kan nog wel even aanhouden helaas.

Share This Page