Hij wil nu wel omgang :-(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door , 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Mijn ex heeft besloten om nu opeens wel omgang te willen met zijn kind.
    Ik ben hier helemaal niet blij mee! Zit er niet op te wachten om mijn kindje om de week het hele weekend kwijt te zijn + de nodige vakanties en feestdagen. + alles wat contstant besproken moet worden

    In hoeverre heeft hij recht op omgang? Hij heeft het kindje niet erkend.
    Ben ook nog maar net zwanger.

    Zit er zelfs aan te denken om het weg te laten halen.

    Vind t erg moeilijk allemaal. Ik kan maandag pas mijn advocaat bellen voor een afspraak.

    Wat moet ik nu?
     
  2. rainbow1984

    rainbow1984 Actief lid

    2 mrt 2008
    383
    1
    0
    lekker tegenstrijdig, alsof je wil zeggen 'als ik je niet alleen kan hebben, mag niemand je hebben!'.

    Waarom zit je niet gewoon eerst je zwangerschap uit en kijk je daarna hoe t gaat? Het is niet zo dat hij vanaf t begin je baby bij je weg haalt, in het begin heeft je baby alleen mama nodig, helemaal als je borstvoeding geeft en dan gaat de baby nergens heen zonder mama.

    Daarnaast, hij mag t kind alleen erkennen met toestemming van jou. Geef je die niet, dan zal hij dat moeten aanvechten via een rechter, en dat kost tijd, inspanning en geld, veel mannen zien daar vanaf.
    Je zegt dat je een advocaat gaat inschakelen... voor wat? Jij hebt er geen een nodig hoor... Tenzij je alimentatie gaat opeisen.

    Daarnaast moet je je afvragen waarom je niet wilt dat hij contact heeft met je kind. Dat hij een slechte partner is, betekend niet automatisch dat hij een slechte vader is...
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Is je ex een vreemde/vervelende jongen of valt ie wel mee? Objectief gezien lijkt het me namelijk een goeie stap van hem, hij wil een deel uitmaken van het leven van zijn kind.

    Zolang hij het kind niet heeft erkend, heeft ie weinig om vanuit te gaan. En ook al heeft ie het kindje erkend, dan nog heeft ie geen ouderlijk gezag. Weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij heb je zonder ouderlijk gezag ook geen recht op omgang. Beide zaken kunnen alleen geregeld worden als jij toestemming geeft.

    Wat is trouwens de reden dat je er over denkt om het weg te halen? Alleen omdat je ex nu toch contact wil hebben of omdat je al langer twijfelt? Als je al een banner voor je zwangerschap hebt, dan lijkt me dat je al besloten hebt om het te houden.
     
  4. Niet meer actief

    Nee hij is geen slechte vader. Ik zit er alleen niet op te wachten om mijn kind elke 2 weken een heel weekend kwijt te zijn. Plus de feestdagen en alles.
    Dit is een man die zich met alles wil bemoeien dus alles wat ik voor het kindje regel wil hij inspraak hebben. Dat betekend dat ik constant met hem geconfronteerd word.

    Hij heeft onze relatie beëindigd OMDAT ik zwanger was. En dan gaat hij over 7 maanden opeens de leuke vader spelen?

    Ik denk er inderdaad aan om het weg te laten halen omdat ik niet mijn hele leven verantwoording wil af leggen over het doen en laten van het kind.

    Nu vraag ik me alleen af wat zijn recht is qua gezag. Ook al zal hij via de rechter gelijk krijgen in het erkennen, het ouderlijk gezag krijgt hij nooit.
    Misschien dat het dan alleen bij een omgangsregeling blijft?

    Met de vader van mijn 2 kinderen heb ik het ook zo. Hij heeft wel de kinderen erkent maar geen gezag. Geeft een hoop rust moet ik zeggen. Hij heeft de kids elke vrijdag en om de week de zaterdag en verder is het aan mij wat er gebeurd met de kinderen.
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik neem aan dat je hier nu even emo reageert, althans daar ga ik voor het gemak maar even vanuit, en volkomen irrationeel. Dus ik zou even tot rust komen en dan nog eens denken wat je wilt, rationeel!


    je weet dus hoe het werkt, ik zou gewoon dezelfde regeling treffen.
    [/quote]
     
  6. Niet meer actief

    Hij heeft nu 3 lijsten met concepten gestuurd en of ik die ff wil tekenen.

    Alles staat erin vermeld tot aan het beslissing of het kind een beugel moet aan toe!

    En dan heeft hij vanaf april 2009 al een omgangsregeling van om het weekend ingepland!
     
  7. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Gewoon negeren ... niet tekenen.
     
  8. Niet meer actief

    Ja, jullie hebben gelijk. Ik maak me nu ook erg druk.

    Het komt me ook zo koud op mijn dak vallen. Voel me er helemaal naar bij :(

    Hij heeft een ex waarbij hij dit alles tot in de puntjes geregeld heeft. Tot aan het extreme aan toe. Heb het idee dat hij nu alles gekopieerd heeft en op mijn bordje heeft gekwakt.
    Zijn kinderen wonen bij hem, zijn ex wilde ze niet.
    Maar helaas, in mijn geval gaat dat niet op....

    Ben er wel ff ziek van hoor.. hoe moet het straks nu....

    Maar goed, misschien inderdaad even laten bezinken. Ik zal maar niet reageren....
     
  9. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    zolang hij je kind niet heet erkend, dan hoef je nergens mee in te stemmen
     
  10. Niet meer actief

    Nee maar ik weet ook dat als hij het via een rechter speelt, de rechter hem snel het kind laat erkennen. Er zijn maar weinig zaken waarin dat niet gebeurd.

    En dan begint het gedonder evengoed.

    Ik zou willen dat ik zekerheid had over het hele gebeuren.

    Pff... doet me denken aan 3 jaar terug toen mijn ex me constant dreigde de kinderen van me af te pakken.
    Je bent nog nooit zó kwetsbaar als wanneer het om je kinderen gaat :(
     
  11. rainbow1984

    rainbow1984 Actief lid

    2 mrt 2008
    383
    1
    0
    niet tekenen die papieren, je bent nu gedwongen tot helemaal niks, het kind is er niet eens! jij hebt nu 7 maanden de tijd om een regeling te treffen die JOU gelukkig maakt...
     
  12. Niet meer actief

    Inderdaad niet tekenen & negeren die dombo!
     
  13. shanice81

    shanice81 Actief lid

    15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik vind het wel een hele rare gedachtegang om je kindje weg telaten halen door deze toestand :( het kindje kan er immers niks aan doen dan kom je al gauw op de vraag; geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?
    Je hebt al kinderen dus weet je ook hoe heerlijk kids zijn.

    Je hebt nog ruim de tijd om actie's te ondernemen, ik zou gewoon alles laten uitzoeken. En hem met zijn regeltjes lekker negeren, nu kan hij toch niks doen.
    Heel veel suc6,.
     
  14. Majkuh

    Majkuh Fanatiek lid

    1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hoe vreemd dit misschien mag klinken.....het is ook zijn kind hoor.......ik snap dat je niet blij bent met de situatie, maar je reactie vind ik erg extreem.

    Ik ken het voorverhaal niet en wil niet oordelen, je zal je redenen wel hebben, bedenk echter wel dat hij ook rechten heeft, niet alleen voor hem, maar ook voor je kindje.....

    heel veel sterkte!
     
  15. Niet meer actief

    Ik vind je uitspraak extreem... ze zegt zulke dingen niet omdat ze die jongen 'gewoon niet aardig vind' waarschijnlijk!

    Mensen oordelen zo makkelijk in de richting van "ja maar hij heeft ook rechten" nou daar ben ik het zeker niet altijd mee eens... ! Een moeder houdt de vader echt niet voor niets op afstand! Zeker niet als het beter zou zijn voor haar kind om de vader in het leven te betrekken (wat over het algemeen wel zo is)
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wat ik een beetje mis in deze redeneringen is wat het beste is voor het kind. Ze zegt al dat het geen slechte vader is. Ik denk dat het voor een kind altijd het beste is om contact te hebben met zowel vader als moeder. Denk aan het welzijn van je kindje meid, waar jij wel of geen zin in hebt is minder belangrijk.
     
  17. Niet meer actief

    Je moet zeker denken aan het welzijn van het kind, maar ook aan het welzijn van de situatie in zijn geheel!
     
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja uiteraard, maar als ze zelf zegt dat die vent geen slechte vader is.. Dan kun je wel leuk zeggen: "ik heb geen ZIN in een omgangsregeling" maar dat lijkt me dan niet echt in het belang van het kind.
     
  19. Niet meer actief

    Daar ben ik het mee eens inderdaad.. maar je weet ook niet wat er verder gebeurd is... beetje vreemd dat wanneer het eigenlijk wel een goede jongen is dat je toch zo redeneert dan lijkt me... ben zelf alleenstaand & kan mezelf daar niks bij voorstellen vandaar..
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nouja, misschien was het een eikel van een vriend. Kan best, maar dat hoeft niets te maken hebben te hebben met hoe hij als vader is natuurlijk. Ik weet wel dat ik er alles aan zou doen om te zorgen dat mijn kind een relatie met de vader zou opbouwen, als het een goede vader is dan.
     

Deel Deze Pagina