hai, 2 dagen geleden ben ik er achtergekomen dat ik zwanger ben. Ik ben 21 jaar en alleen. Met de vader heb ik geen contact meer, we liepen met elkaar. Opeens kapte hij het af en 2 dagen later had hij een vriendin. Dus hij is buiten het zicht. Nu dat ik weet dat ik zwanger ben, voel ik me zo dubbel. Ene kant wil ik het kind houden, andere kant niet. Een kind is het mooiste wat je kunt krijgen, maar financieel gezien is het een domme keuze. Ik heb nu geen werk, druk bezig met een uitkering/werk en ik wil in september weer naar school. Een paar mensen om me heen die weten het en die zeggen, jou keuze maar ik zou abortus doen. Help wat moet ik, want ik weet het echt niet meer!
Rustig aan! Je hebt net ontdekt dat je zwanger bent, laat dit even bezinken. Je doet er goed aan om dit even met je huisarts te bespreken en je door te laten verwijzen naar een psycholoog die je kan helpen om alles op een rijtje te zetten en een goede keuze te maken. En "goed" is niet direct zoals je vriendinnen zeggen een abortus omdat de omstandigheden er niet naar zijn, maar "goed"is een keuze waar jij achter staat en waar welke voor jou de beste is.
Wow schrikken zeg! Ik kan alleen maar beamen wat hierboven gezegd is. Er is geen 'goed' of 'fout', als jij maar achter je keuze staat, is dat de juiste. Neem idd je tijd, zoek hulp, praat er veel over en dan kom je vanzelf bij de beslissing die jou past. Succes meid!
Ik ben het eens met iedereen voor mij. Denk er goed.over na, zoek hulp. En elke keuze die je maakt is de "goede" keuze, zolang het Jouw keuze is.. Veel sterkte met het nemen van deze beslissing xx
Is dat even schrikken zeg. Ik zou erg rustig over na denken. Die paar mensen om je heen die dat zeggen weten niet waar ze het over hebben omdat ze zelf niet in zo'n situatie zitten. Dan is het altijd makkelijker zo gezegd. Een abortus is namelijk niet zomaar iets en ook mentaal erg slopend als je er achteraf spijt van krijgt. Zorg in ieder geval dat je er met iemand goed over kunt praten die jou misschien wel goed kan helpen met het nemen van zo'n beslissing. Wat je ook beslist het kan niet fout zijn. Het belangrijkste is zoals er ook al gezegd is dat JIJ zelf achter de keuze staat. Heel veel sterkte!
Je vraagt je nu denk ik ook wel af, als je erover denkt om het te houden, hoe je het moet gaan doen. Dat snap ik. 21 is echt nog best wel jong. Maar weet dat het wel kan.Het zal niet makkelijk zijn en de weg naar je doelen is misschien met bochten en zijstraten, maar als je het wil dan kan het. Een uitkering krijg je ook als je een kindje hebt, bijstand toch iig en een opleiding kun je later ook nog doen. Natuurlijk allemaal een stuk moeilijker, maar je weet nooit wat de toekomst brengt en je blijft vast niet heel je leven alleen. Kan me niet voorstellen dat er een dag komt dat je naar je kindje kijkt en denkt wat heb ik hier spijt van. Als je anders beslist heb ik daar ook begrip voor hoor. Zo bedoel ik het niet. Wilde alleen maar even laten weten dat het nu uitzichtloos lijkt misschien, maar dat er mogelijkheden zijn en er zijn vast wel instanties o.i.d. die je kunnen helpen er iets van te maken.
Ja gewoon heeeeel goed over nadenken. Neem ff de tijd. Bespreek het. Zoek uit wat het kost en of je het kan veroorloven, denk na over wat je wilt. Sterkte!
Sluit me hier helemaal bij aan! Denk er veel over na en praat er veel over. Je moet echt 100% over je beslissing eens zijn! Je koet er geen spijt van gaan krijgen want dat sloopt je leven! Denk anders ook na over adoptie! Succes meid, alles wat JOUW eigen keuze is. Is goed!
Ook ik sluit me bij de rest aan Je zou ook nog aan adoptie kunnen denken?.. dan zou je een ander stel super gelukkig kunnen maken!! Veel succes met je uiteindelijke beslissing.
pittig, maar en ik snap dat de omstandigheden niet optimaal zijn, en ben ook niet anti-abortus, maar ik kan me nite voorstellen dat als je zoiets doet het niet de rest van je leven aan je vreet... denk daar ook aan.
Ik zou echt de tijd nemen en hulp zoeken om dit te bespreken.. en vooral om erachter te komen wat jij nu wilt, welke toekomst je voor jezelf ziet. Het is meer dan begrijpelijk dat je je nu bang en alleen voelt, en je ziet je zwangerschap misschien als een bedreiging voor je toekomstplannen en je voelt wellicht angst omdat je momenteel geen partner hebt. Maar meisje, een toekomst kan ook MET een kindje! Opleidingen, werk zijn tegenwoordig ingespeeld op ook jonge, alleenstaande moeders. Laat je alsjeblieft niet te snel afschrikken als het kan zijn, dat je gevoel misschien iets anders zegt.. Daarnaast wil ik je heel veel sterkte wensen en vooral veel lieve mensen om je heen en goede hulpverlening zodat je je gesteund voelt in deze periode!
Ik snap dat je raad wil, maar eigenlijk is dit iets wat je zelf moet doen. Iedereen zegt toch hun eigen mening, je moet doen wat voor jou goed voelt meid.
Lieve mensen, Heel erg bedankt voor de lieve reacties! Laatste paar dagen heb ik er veel over nagedacht en veel gepraat met mensen om me heen. Ik heb nu een echo gehad. Het was nog mini maar zo bijzonder om te zien. Me ouders heb ik het ook vertelt en ze helpen me en steunen me wat me beslissing ook is. Mede door jullie, vrienden, echo en me ouders heb ik besloten om het kindje te houden. En inderdaad waarom zou ik het niet kunnen? Tuurlijk er komt/is geen vetpot, maar ik weet nu wel zeker dat ik samen met mn ouders het kindje kan geven wat hij/zij verdient. Heel erg bedankt!
Wat dapper van je! Ik weet uit ervaring dat zulk onverwacht nieuws goed schrikken is. En hoe onhandig de situatie ook is, met support kom je een heel eind. Sterkte de komende tijd!
Wat dapper en stoer van je. Gefeliciteerd meid! Geniet er maar van. Een kindje is het mooiste wat je kan overkomen, en liefde geven is het aller belangrijkste!