Ben er zelf heel hard over aan't denken om (nu nog niet) bam te worden bij een 2e. Maar heb al verhalen gelezen hier over mannen via internet en dan zelf inseminatie te doen, maar dat ze ziektes ed kunnen achterhouden... Is die kans kleiner als je via zh doet? Maar als je dan via IVF of hoe gaat dat dan? doet, kost dat dan niet enorm veel geld? En hoe leg je uit aan je 2e dat het zogezegd geen papa heeft, maar de oudste wel? Wat als ze er naar gaan vragen ooit? Zeg je dan dat je een 2e het leed wou besparen van ruzies en heen en weer gedoe? Hoe pak je zoiets aan? Begin er nl. steeds meer over na te denken. Heb sinds 2 maand wel een nieuwe vriend, maar ook hier begin ik al te twijfelen of dit "hem" wel is... En wil absoluut niet nog een keer meemaken wat ik nu heb met m'n zoontje. En daarom begint steeds harder de wens te komen om het gewoon in m'n uppie te doen, wat ik nu ook doe, en wat ik in principe ook wel bijna allemaal alleen deed toen ik nog samen was met ex. Hoewel het waarschijnlijk met 2 nog zwaarder is. Maar het is sowieso niet voor de 1e 3 jaar, ga in september terug naar school dus wordt sowieso nog wachten. Dan is zoontje al 5 tegen ik mijn diploma heb, en dus al stukke zelfstandiger als nu. Iemand tips, opmerkingen? Hoe reageren familie/vrienden er op? Niet dat mening van vrienden er weinig aan zal veranderen, maar familie wel meer, ben er zeker van dat ouders me gek gaan verklaren. Zoontje gaat nu wel vaak naar hen, dus een 2e zou dat ook doen, dus heb hun steun toch wel nodig. Hoe maak je zoiets kenbaar, zonder teveel weerslag te krijgen?
Meisje, Ik kan je UZ Brussel heel erg aanraden! Mijn zoontje is via iui-d verwekt ( mijn ex was onvruchtbaar) Nu wil ik straks ook weer voor een 2e gaan, een vol broertje of zusje. Ik heb nog 7 rietjes gereserveerd. Maar zou zeker eens contact opnemen met hun voor info. Kosten zijn 200 euro per keer voor het zaad, met de iui kom je op 260 euro. Wat spannend! Groetjes One of kind.
Mijn vader trouwens had zoiets hmmmm zou je dat wel gaan doen straks, misschien leer je iemand kennen. Maar ik wil graag op deze manier weer verder.
Wow, maar 260 euro Serieus, ik had echt véél meer verwacht (lees: begin nu al maar te sparen ) Jee dat is ècht geen geld... Maar hoe leg je dat later uit? En STEL, je vindt inderdaad nog een nieuwe partner. Ik ben nog iets jonger als jij (denk ik?) ben er bijna 23, jonge mama dus, welke man wil een vrouw met 2 kinderen? Waarvan 1 dan nog bewust alleen gekozen/gemaakt/gedragen is , om geen problemen met een vader te krijgen. Zou die dat niet vreemd vinden? Heb geen zin in gedoe met een vent natuurlijk, maar om nu echt m'n hele leven alleen te blijven, dat zie ik ook niet zitten denk ik (stel: kinderen uit huis of zo, je weet nooit dat het zo lang duurt eer een man je ziet zitten met je 2 kinderen) En aangezien mijn oudste dan wel via "normale" manier verwekt is, kans om eentje te krijgen die er op zal lijken is wel héél klein dan. Of kan je iemand kiezen die dan beetje op jezelf lijkt (in mijn geval dan) zodat ie zogezegd meer van mij zou hebben dan van de vader? Zoontje lijkt ook meer op mij dan op z'n vader, maar om nu hetzelfde type als zijn vader te zoeken, zelfde geld lijkt ie dan opeens op z'n onbekende vader en dat zou nog vreemder zijn. Kans is sowieso 50/50 dat ie op de donor gaat lijken. Kan je ook geslacht kiezen? Is nu stomme vraag, zou al blij zijn met een 2e, uiteraard! Maar als je toch de keus hebt... Wil heel graag een meisje ook!
En wat na die 2e? Zou jij jezelf laten steriliseren? (tenzij je er 3 wil of zo, maar bedoel van als je kinderwens in je eentje vervuld is, nog voor je een nieuwe partner leert kennen) Stel die wil er samen met jou nog een. Zou je dan zeggen "nee, te veel problemen mee gehad" ?
Ik ben iets ouders als jij, 6 jaartjes, ik ben namelijk 29 jaar. Ik zal het mijn zoontje uitleggen dat mijn man toen geen kinderen kon krijgen en we dus voor deze keuze hebben gekozen. Ik wil gewoon een vol broertje- zusje nu is dat bij mij wat anders. Maar voor mij hebben ze echt een superkeuze qua donor gemaakt want mijn zoontje, niet verwaand bedoelt, is echt een heel mooi ventje hihi. Het is verboden bij de wet dat je het geslacht mag kiezen, zou ook niet goed zijn. Schijnt wel meer kans op een meisje te hebben maar ja bij mij dus een ventje. Ik zal mij nooit never laten steriliseren omdat ik weet wat de MMM is. Ik wil wel eicellen doneren straks als mijn kinderwens vervuld is. Ik weet niet met een evt nieuwe partner. Ik wil iig niet een man en situatie krijgen die zijn kind anders gaat behandelen als mijn zoontje. En als een man je echt echt leuk vind dan zal hij je kinderen ook accepteren.
Ja stel je vindt iemand, maar ik wil daar absoluut geen kind mee hoor... Geloof in ware liefde is bij mij wel héél ver te zoeken. Wil gewoon niet weer het risico lopen dat ik voor m'n eigen kind zo moet vechten zoals nu, ben zo bang dat ik hem ooit kwijt raak. Of dat ie door de verkeerde opvoeding van m'n ex en zijn familie helemaal "naar de knoppen" geholpen wordt. Ben bang dat ik na een 2e niemand zou kunnen vinden, zeker niet gezien de reden van de geboorte van die 2e, om het alleen te doen. Dan nog minder tijd ed om weg te gaan, zou al niet weten waar ik iemand zou leren kennen Maar goed, mijn kinderwens is te groot om het niet te doen. Roep al mijn hele leven dat ik mama wil worden, ben gewoon gemaakt om mama te zijn, dit is mijn ding, en wil het beste voor mijn kind. En mijn idee i nu dat ik het nog beter alleen opvoed dan miserie en discussie met een eventuele vader. Nee, dit wil ik niet meer. Ik weet wat goed is voor mijn kind, en zal het ook alles geven wat het nodig heeft. En heen en weer gerij tussen 2 woonplaatsen, nee dat is het niet... Heb wel gelezen dat je psychologische tests krijgt adhv gesprekken met een psycholoog. Heb jij die ook gehad? En hoe vielen die mee? Is het even streng als bij bv adoptie? Dat ze echt je hele leven uitpluizen om te zien of je het wel kan of niet? Zou het verschrikkelijk vinden moest een ander zeggen van "nee je mag geen kind meer krijgen" want wil het echt enorm graag... Moest ik niet nog een diploma halen dan zou ik sterk overwegen om dit jaar al te beginnen met tests, zodat er niet te veel leeftijdsverschil tussen zit. Maar kan beter nu eerst die opleiding volgen, dan heb ik meer kans op werk ook. Meer werkzekerheid en dergelijke.