Vandaag mag ik mijn nieuwe auto halen! Nu nog hopen dat ik volgende week in 1 keer slaag voor mijn rijexamen. Maar de auto voor de deur is een goede motivatie. Nu moeten we een extra autostoel hebben, anders blijf je heen en weer slepen van de ene auto naar de andere. Ik zag dat ze bij de kruidvat nu autostoelen in de aanbieding hebben voor 27,95. Vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met deze autostoelen? Kan op zich ook al wel een stoel verhoger nemen voor de jongste, maar ze kan nog wel eens in slaap vallen in de auto en dan is een stoeltje fijner. Het gaat om deze: View attachment 326947
Dit is ook een verhoger, maar dan met rugleuning en hoofdsteun. Je kind moet hier dus met de driepunts autogordel in. Hoe oud is je kindje? En waar zit ze nu in?
Ze word in juli 5 Ze zit nu in een maxicosi rodi fix, is dus hetzelfde idee als van de kruidvat, behalve dat die in slaapstand kan en daar zit een ander prijskaartje aan . Met een gewone stoelverhoger zonder rugleuning enz. lijkt het me niet echt prettig voor haar als ze wil slapen.
Onder de 1.35 zijn ze officieel verplicht om in een hoge stoel zoals op de afbeelding te zitten heh. Wij hadden alleen onderste gedeelte en nu na een jaar is die zitting kapot. Is namelijk piepschuim en geen plastic. Weet niet of dat bij die hoge ook zo is hoor. Lage was ook stukje goedkoper nog.
Als ik hem zo zie, vind ik de rugleuning zo recht... Ik heb het idee dat bij de stoel die Jelle heeft (een maxi cosi XR) de rugleuning meer gevormd is waardoor hij lekkerder zit. Voor korte stukjes is dat niet zo'n probleem als je even niet zo lekker zit, maar op langere stukken lijkt me dat niet fijn.
Hmm ik vind het lastig.. Hier een rodi Sps geloof ik.. Maar vind dat er niet extreem stevig en veiliger uitzien dan bijv de stoeltjes van de Hema. Heel anders dan bijv bij het voorgaande stoeltje of bij de MC... Vnd ik het maar lastig om kwaliteitsverschil te zien. Heb nu het idee dat de voornaamste winst zit in het feit dat ze goed in de gordel past. Zijdemping zit er nog nauwelijks in in deze stoeltjes lijkt het. En voor puur de gordel... Werkt een goedkoper stoeltje natuurlijk ook gewoon. Lastig vind ik het. Wij hebben nu dus de rodi sps... Maar bij 2 auto's zou ik er denk ik een goedkoop stoeltje voor de andere auto bij doen. En dan het luxere stoeltje (want ja, het zit wel beter qua vorm denk ik!) in de auto die je het meest voor lange stukken gebruikt. Overigens was onze rodi sps na handig inkopen ook maar 45.... Dat loste ons dilemma qua "goedkoop, duurkoop?" Aardig op.
Was inderdaad ook al op marktplaats aan het rondkijken voor een maxi cosi rodi, maar vind dat er nog best wel veel geld voor word gevraagd. Dit zitje zou meer voor de korte stukken zijn alleen in de stad en omgeving. @evi: meldse!
Lol Ontopic: hij lijkt op de nano die ik als tweede stoel gebruik. De mc zit in mn man's auto, voor lange afstanden. En de nano in mijn auto, voor korte afstanden. Hij was geloof ik 40 euro. Vind het prima. Zou het alleen niet voor lange afstanden doen.
Zit op een ander forum en daar is het de normaalste zaak van de wereld om samen het forum schoon en op orde te houden. Hier blijkbaar niet....
Nope ze zijn sowieso een zitverhoger verplicht. Het mag dus wel alleen een zitverhoger zijn onder de 1.35 @ts, ik zou het wel aandurven. Ik denk niet dat je er superlange afstanden meer rijd? Hier ook 1 van maxixosi ,maar dan idd zonder slaapstand en hij valt er op zich ook prima in slaap mee. Voor hele lange afstanden zou ik dan evt de andere nemen.
Ik heb de Bambino hier bij het kruidvat zien staan. Ik vond hem erg hard.. Lijkt me niet echt lekker zitten..
Je kunt het ook opvatten als "mocht je je afvragen waarom je topic verplaatst is... Dan heb ik dat even gemeld zodat je topic op de juiste plaats komt en je wellicht meer reacties krijgt" Dan is het eigenlijk heel sociaal
Jep, en meestal krijg je in het juiste onderdeel ook gerichtere antwoorden, omdat dat mensen zitten die er meer mee bezig zijn. Maar zal het niet meer doen