wij zijn ons alvast een beetje aan het verdiepen in de autostoeltjes-wereld, en nu loop ik tegen twee aan die mij wel wat lijken namelijk: MAXI-COSI autostoeltje 'Priori XP Black' of de MAXI COSI axiss axiss heeft een draaifunctie, maar heb je dat echt persé nodig? nee toch? handig is het uiteraard wel, en ze verschillen bijna 100,00 in prijs! dus als het bijvoorbeeld niet echt een gemis is, we hebben een renault laguna station .. Verder is onze mop vrij smal, is 1 van deze dan wel geschikt? hoop dat iemand tips/adviezen heeft,
Ik zou voor een stoel kiezen die je achterste voren kan zetten. I.v.m de veiligheid er is hier ook een topic over met de nodige info. Als je de maxi cosi cabriofix hebt dan kan ze daar nog heel in onze dochter is 80cm en zit er nog steeds in.
Mij is laatst verteld én gedemonstreerd dat zo'n draaifunctie leuk is maar wel minder veilig. Aangeraden werd door de winkel de stoel zonder draaifunctie als je die nodig hebt (is wel aan te raden als je bijv last van je rug hebt...). Kun je nagaan want ze verdienen uiteraard wel meer aan die met draaifunctie.
Ik heb voor de oudste een axiss en vind hem echt heel fijn. Nou heb ik wel heel erg veel rugklachten en daarom ook voor deze stoel gekozen. Zou nu echt niet anders willen.
Wij hebben een Tobi en een Priori. Als je kindje echt nog fijn en klein is, zou ik liever voor de Tobi gaan. Daar heeft onze oudste ingezeten en die is nu over naar de Priori. Dat past nu prima, maar voor de jongste (die aan de kleine kant is) zou die echt te groot zijn (73 cm lang is ze nu). Daarom zou ik altijd aanraden eerst te gaan passen in een winkel. Want onze oudste zat destijds eigenlijk alleen in de Tobi echt goed.
Ja een Tobi of Priori. (Wij hebben de Priori) De Tobi is iets hoger en dus leuker als je kindje nog iets kleiner is en uit het raam wil kijken. Ik zou iig. wel voor de 'bekende merken' gaan. Wij hebben er 3 gehad en de goedkope merken als Nania enzo... het is toch een stuk minder in kwaliteit en comfort.
Wij hebben de Axiss nu bijna een jaar in gebruik en ik vind hem top! Als je een beetje goed zoekt is hij niet duurder dan de Tobi. De Priori is aller goedkoopste variant toch? Ik vind hem zijn geld iig dubbel en dwars waard en hier komt er straks zeker weer 1 voor het 2e kindje. Die paar tientjes op zoveel jaar gebruik is mij de twijfel niet waard!
maxi cosi tobi, iets luxer als de priori. De 2e staat bij opa en oma en merk je ook wel. Wat minder zacht, comfortabel enzo. Wij hebben in de 2e auto een romer king plus, ook een heerlijke, beetje vergelijkbaar als de tobi. (alleen makkelijker vastmaken in de auto)