Onze kleine man is nu ruim 14 weken. Weegt ongeveer 6 kilo en is 61 cm. Sinds een aantal weken slaapt hij met een slaapzak, omdat we hem telkens dwars in bed vonden. We gebruiken nu de winterslaapzak van de Hema, maatje 50/62. Deze zit prima. Nu ben ik op zoek naar een slaapzak voor de zomer, omdat deze straks te warm gaat worden en de lengte aan de korte kant wordt. Maar..... Ik kan nergens een geschikte slaapzak voor hem vinden! Bij de slaapzakken die ik heb gevonden zijn de openingen voor de armen en met name bij zijn nek echt veel te groot. Vooral bij zijn nek zakt zijn hoofd helemaal weg in de slaapzak. Wie weet een goede slaapzak voor de zomer, ik denk lengte 70/80?, waarbij de opening voor de nek niet zo groot is? Dankjewel!
Heb je al bij prenatal gekeken? Daar kon ik altijd fijne slaapzakken vinden Edit: en onze meiden hebben beide een klein koppie, en zelfs daarmee dus fijne slaapzakken bij prenatal te vinden
gewoon met naald en draad de opening wat kleiner maken. Werkt prima en dan 'groeit' de slaapzak ook gewoon mee
Ik vind ze ook allemaal vrij groot, die armgaten en voor het hoofd. Ik leg mijn dochter altijd zo laag mogelijk in bed en vouw de onderkant van de slaapzak om de onderkant van het matras, zo kan ze niet in haar slaapzak verdwijnen.
Veiligheidsspelden of met naald en draad toen hier de armgaten kleiner gemaakt, totdat het niet meer nodig was.
Dat ligt heel erg aan het merk. Bij prenatal of v&d rekenen ze in centimeters. Dus of 70cm of 90cm of...... Bij de hema rekenen ze met maten. Ik heb ook een slaapzak gekocht voor mijn zoontje wat nu de goede maat zou moeten zijn maar deze valt veel te groot bij zijn armen en hals. Bij prenatal of ikea slaapzakken ervaar ik dat niet.