Wakker met ogen dicht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolevanl, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Herkent iemand dit? Mijn zoontje is 5 maanden en heeft eigenlijk nog geen nacht doorgeslapen.

Althans...

Hij krijgt zijn laatste fles om 19 uur en gaat dan slapen, maar rond 1 uur begint het (kan soms wel eens wat later of eerder zijn).

Dan gaat hij huilen en als ik naar hem toe dan heeft hij zijn ogen nog gewoon dicht, maar zodra ik zijn speen in zijn mond doe is hij alweer vertrokken. Hij ziet niet eens dat ik er ben...

Dit herhaalt zich soms wel eens 6 keer per nacht! Wat zou dit kunnen zijn????? Pff het is wel vermoeiend...

2. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Volgens mij komt hij dan in een hele lichte slaap. Hij wil dan weer in slaap vallen, maar heeft dan even troost/ hulp nodig. Op een gegeven moment moet hij jou dan niet meer nodig hebben (het geven van een speentje), maar dit zelf leren. Laat hem anders eens even jammeren s nachts. Eens kijken of hij dan vanzelf weer in slaap valt. Hij is nu natuurlijk gewend een speentje te krijgen. Leer je dit niet af dan kan je nog wel maanden doorgaan met speentjes/ troost geven.

Pff, valt niet mee hè ;) Heel veel succes!

Gr. shampoo

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    ja, dit heeft ons mannetje ook wel eens een nachtje. meestal slaapt 'ie gelukkig goed door, maar hij heeft van die nachten dat 'ie idd een paar keer van zich laat horen, niet eens echt hard huilen maar meer kreunen, beetje jammeren. Wij gaan dan vaak even kijken, hij ligt dan ook gewoon met z'n ogen dicht, het lijkt of hij gewoon slaapt eigenlijk, we geven hem dan een aai, of z'n speentje en dan is het weer goed, ik vraag me ook af wat er dan is.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vlgs mij zijn ze dan gewoon indrukken van de dag aan het verwerken (of een soort "nachtmerrie") I herken het ook, maar als ik ga kijken ligt hij gewoon met zn ogen dicht. Ik doe er ook niks mee, geen speen of aai over zn bol, hij slaapt gewoon weer verder! Nu ga ik ook niet meer kijken, tenzij het heel lang aanhoudt..

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs doet dit ook bij vlagen. Maar dan 's ochtends om 6.45. Ik geef hem dan zijn speentje en hij lijkt gewoon door te slapen. Na een paar dagen is het weer over en dan een paar weken later begint het weer. Hier is het gelukkig niet 's nachts, hij gaat 's avonds slapen zonder speen en valt tevreden in slaap. Overdag MOET hij een speen hebben om te slapen. Ik snap het ook niet, maar vind het prima zo!

6. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Thor heeft dit ook wel af en toe, nu zit hij weer in zo'n periode dat hij "wakker" wordt. Het eerst wat hij dan doet is zijn mobiel aanzetten (muziekje duur 10 minuutjes) en in die tijd slaapt hij zelf terug in.
    Ik zou hem dus een beetje laten doen, hij moet een manier vinden om terug in slaap te vallen denk ik. Vindt hij zijn speentje niet zelf of een knuffel ofzo?

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik wilde dus net een topic hierover openen. Evy doet dit opeens al dagen achter elkaar. Ze begint een beetje schreeuwend te huilen (heel zielig). Soms wordt ze wel wakker soms slaapt ze verder. Dus misschien toch wel dromen?? Het is moeilijk in te schatten vind ik of het niets is of iets is. Ik ga wel altijd kijken, maar als ik haar met de ogen dicht zie, laat ik haar. Maar ze kan er ook wel in blijven hangen. Dan weet ik niet zo goed of ze nou honger heeft, of gewoon wakker is.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi jamie heeft dit ook wel eens (weet niet of zijn ogen dan open zijn want doe nooit het licht aan)
    in het begin ging ik er bij de lichtste kik uit om zijn tut te geven. omdat ik dacht dat hij anders helemaal klaar wakker zou zijn, maar na 1x te blijven liggen viel hij weer vanzelf in slaap!

9. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wat wij wel eens deden toen hij kleiner was (en dus niet zelf zijn muziekje kon aanzetten) was gewoon binnengaan in zijn kamer (licht niet aan) en shhhhhhhhhh doen en dan was hij meestal snel stil.
    Denk dat het inderdaad iets in hun slaap is, ze verwerken dan alle indrukken van overdag. Daarom hebben ze het ook met periodes, vooral als ze iets aan het leren zijn ofzo denk ik.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ga ik ook eens proberen:D, geweldig!

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

#11 Juli2009, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2009
    Volgens mij komt hij dan inderdaad in een lichte slaap terecht en wil hij weer verder slapen. Volwassenen hebben lichte slaap, REM slaap en dan weer lichte slaap en als ik het mij goed herinner hebben babietjes dit proces een paar keer achter elkaar.

EDIT: ik heb het even voor je opgezocht. Had bovenstaande laatst gelezen in een boek "the no-cry sleep solution", wat gaat over slaapproblemen bij baby's. Hierin wordt o.a. beschreven hoe baby's slapen..... misschien heb je er iets aan.

Indommelen
    Lichte slaap
    Diepe slaap van ongeveer 1 uur
    Kort wakker worden
    Diepe slaap van ongeveer 1 tot 2 uur
    Lichte slaap
    Kort wakker worden
    REM slaap
    Lichte slaap
    Kort wakker worden
    REM slaap
    Kort wakker worden