zoon heeft nu interresse in zijn shirts uit/aan doen. hij wil dat ik hem verteel hoe dat moet. ik vertelde voor n lange mouw shirt= eerst met rechter hand linker arm uit de mouw binnen trekken dan over het hoofd daarna de linker arm uit. dat was naar mijn gevoel het beste manier die paste bij zijn eigen bewegingen toen hij het zelf uit proberde te doen.(hij kan wel al n tijdje broek onderbroek uit doen en onderbroek aan doen) maar hoe doe je het met aan trekken?eerst hoofd dan de armen? hoe dan ook: mijn vraag is= hoe gaat dit het makkelijkst? hoe doen de kindjes dat die het geheel uitzichzelf geleerd hebben? ik kleed me nooit aan/uit bij mijn zoon, papa ook bijna nooit. we komen altijd gekleed uit de douche zeg maar. zoontje durft meer als iemand hem de dingen stapgewijs uitlegt en leert. dus hij heeft wel zo een begeleiding nodig.hij vraagt zelf 'hoe' en mag ik leren.... etc...
Eerst armen dan hoofd, maar welke arm eerst heb ik nooit naar gekeken. Maar hier had hij verder geen begeleiding nodig, kleedt zichzelf wel uit. Aan is moeilijker maar dan eerst hoofd en de rest help ik wel insteken. Met broek laat ik hem eerst zitten en daarna eerst over zijn voeten en knieeen en dan pas gaan staan.
Mja.. Hier is dochter gek op eerst armen en dan pas hoofd. Vind ze makkelijker dan andersom, heeft ze op school van klasgenootjes afgekeken... Wijzelf hebben haar geleerd eerst haar hoofd te doen. Maar met wat strakkere shirts of een smalle hals... Is eerst armen eigenlijk toch echt makkelijker. Armen erin.. Boven je hoofd die armen en ze dan gewoon naar beneden doen.. Hop trui aan.
misschien zal mijn topik niet nodig zijn. hij heeft net zijn spencer en shirt uit getrokken (zonder uitleg) en kon zijn nieuwe shirtje ook over zijn hoofd getrokken en een arm er in. ik heb de andere mouw even vast gehouden en t ging spoepel. ik denk dat hij het zelf binnen n paar dagen kan. zo gaat het weer heel snel zeg met opgroeien!bedankt vr de reacties!