Ik ben erg blij met mijn Bondolino. Mijn zoontje valt er heerlijk in in slaap en ik vind het zo fijn geborgen om hem er in te hebben, echt genieten. Aangezien hij er lekker rustig in wordt gebruik ik de draagzak vaak als hij huilerig of onrustig is. Even in de zak en hij kalmeert al snel. Maar nu hij groter wordt en dus ook sterker is het soms lastig om hem met opgetrokken knietjes erin te doen. Hij strekt zijn beentjes, waardoor zijn voetjes onder de heupband geraken. Hij lijkt me echter nog te klein om hem al met beentjes wijd in de zak te zetten. Weten jullie vanaf wanneer je dit kunt of moet doen?
Mijn dochter was 6 weken toen ik haar met de beentjes er uit deed. Ik had een doek weliswaar, maar het principe is hetzelfde. Je kunt even kijken hoever je zijn beentjes kunt spreiden zonder het te forceren, maar grote kans dat het gewoon kan .
Je kunt zo'n kleintje al heel snel met de beentjes erbuiten doen. Het strekken kan ook een signaal van je kindje zijn dat hij het niet meer fijn vindt. Ik zou zeggen, probeer het gewoon, beentjes wijd en wanneer hij er in zit even onderaan de voetjes 'duwen' zodat de knietjes wat omhoog gaan en zijn billetjes wat zakken. Fijn he zo'n bondolino! Wij hebben er ook 1, ik gebruik meestal 1 van mijn doeken, maar mijn moeder en vriend gebruiken de bondolino
Je kunt de beentjes vanaf de geboorte al buiten het rugpand doen. Wel idd even de voetjes daarna even omhoog duwen zodat de knietjes hoger zitten dan het kontje (kikkerhouding).