Met de pot mee eten

Discussie in 'Voeding' gestart door MariamZ, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hoe gaat dat eigenlijk met de pot mee eten soms vragen k dat af. Binnenkort moeten wij ook beginnen, want k geef nu zelf gemaakte gepureerde hap met stukjes in en fruit ook. Maat kunnen ze wel kauwen als ze met de pot mee gaan eten. Bijvoorbeeld macaroni? Of een appel?

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier eet dochter af en toe al met de pot mee. Laat in haar eigen hapjes ook steeds meer/grotere stukjes inzitten.
    Macaroni krijgt ze al niet meer gemalen en gaat prima. Aardappels en groente prak ik, vlees maal ik nog wel.
    Maar brood gaat ook erg goed en ik denk dat als ze brood goed kunnen eten, ze ook de warme hap niet helemaal meer vermalen hoeven te hebben.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vanaf het begin met de pot mee alles in grote stukken nog nooit geprakt of gepureerd. Alleen appel geraspt want dat is heel hard.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

zelfde als Tuc.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dochterlief eet met de pot mee vanaf 6 maanden. Wat zij mag hebben, eet ze gewoon mee. Anders heb ik een klein voorraadje in de vriezer. Macaroni etc krijgt ze nog niet. Ze kan het ook moeilijk wegkrijgen, vandaar. Eenmaal met meer tandjes gaat het vast beter.

Over het algemeen gaat het echt goed. Fruit moet wel rijp zijn (dus geen keiharde peer maar hallo, die vind ik zelf ook niet lekker). Appel wordt nog gepureerd met stukjes maar dat vind ze ook gewoon heerlijk. Banaan in stukjes op het blad van de kinderstoel, dat pakt ze zelf.

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ik gaf onze kinderen op die leeftijd zo af en toe zelf een banaan in de hand zodat ze zelf leren doseren en eten, daarna probeerde ik een appel en dit ging prima, zonder tanden sabbelen ze hier heerlijk op en met 1 of 2 tanden konden ze er stukjes af schrapen en lekker eten. Zo ga je stapje voor stapje naar het vaste eten toe. Ik zou kleine hapjes macaroni geven en ervoor zorgen dat het allemaal klein & zacht is zolang ze nog geen tandjes heeft en dit dan langzaam opbouwen. Ze spugen het dan vanzelf uit als het niet klein genoeg is o.i.d.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jeetje..Hier meteen begonnen om echt voedsel te geven (stukje brood enzo, en dus ook wat wij eten, maar dan geen zout..) omdat ze al drie tandjes heeft..Had ik moeten wachten? Ze kauwt op haar eten en spuugt het niet uit en slikt pas als het gekauwt is..?

We voeren overigens niet, ze pakt het op van het bord en stopt het meteen in haar mond..Soms belandt er natuurlijk wel wat op de grond maar onze hond heeft daar geen moeite mee.

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Is toch prima!!!
    Veel handiger in ieder geval dan met 1 jaar ineens verwachten dat je kindje volledig met de pot mee kan eten in grote stukken...
    Daar hoef je helemaal niet mee te wachten tot ze 1 jaar zijn, mits je je pot natuurlijk wel aanpast wat betreft zoutgehalte etc.
    Hier kauwde ze ook gewoon op alles met haar tandeloze mondje, dat kan best goed hoor (steek je vinger er maar eens tussen)....

Deel Deze Pagina