Bambix ontbijtpap 6+/8+ maakt het uit?

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkie97, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Mijn dochtertje krijgt vanaf een maand of 6 de zonnige ontbijtpap van Bambix. Vind ze heeeeerlijk! We hebben altijd de appelsmaak omdat dat de enige is die de Kruidvat bij ons in de buurt verkoopt (en daar halen we eigenlijk alle babyboodschappen).

Nu is ze de 8 maanden gepasseerd dus dachten we, dan stappen we over op de 8 mnd+ variant van Bambix, de licht volkoren. Maar daar zit niet meer zo'n lekker fruitsmaakje aan... je raadt het al, mevrouw vindt er niks aan! Nou doen we heus nog wel een poging (of meer), maar als ze het nou echt niet lekker vindt, is er dan iets op tegen om haar gewoon nog een tijdje de bambix 6 mnd+ te geven?
    Of weet iemand nog een ander merk wat ze misschien lekker vindt?

Niet dat we nou persé pap willen geven, maar ze vindt het zo lekker, echt haar hoogtepuntje van de dag:) dus vindt het zo sneu dat ze dat nou ineens niet meer zou krijgen. (mijn vriend heeft nog een trauma van vroeger van de dag dat hij van 'zn ouders niet meer bambix mocht eten maar brinta kreeg :))
    En ik vind het wel praktisch de dag ermee te beginnen, heeft ze meteen granen én zuivel binnen en het vult lekker.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geef hier alleen de gewone variant om die reden. Maar lijkt me geen ramp als ze nog langere tijd die variant eet.
    Maar je zou kunnen mengen. Gewoon even een paar dagen 1 schep vervangen door de volkoren variant en daarna 2 scheppen, etc.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Omdat ze gisteren de pap kreeg na een half broodje en een restje van de 'oude' pap, deed ik vanmorgen nog een poging om te kijjken of ze het wel wilde eten als ze écht honger had.
    Nou 1 hapje..... en daarna brullen!! Echt met traantjes en al. Ze wilde gewoon haar lekkere flesje melk....

Maar dat mengen is misschien nog wel een optie. Maar ja het is niet dat ze persé pap móet eten. T is alleen jammer dat ze dit niet lust..

4. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha mijn zoontje vind die met appel juist smerig dus hier altijd de "gewone" variant.
    Hij is bijna 1 en krijgt nog elke ochtend pap, vind tie heerlijk!

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Mijn mannetje vind de 'gewone' granen ook niet lekker. Maar hij eet er wel wat van als ik er een beetje diksap door doe. De appelvariant vind ie beter. Ik heb vanmorgen yoghurtpapje vanaf 8 mnd gegeven van Nestlé en dat ging er ook wel in. Ik wissel een beetje af, hij is een slechte pap eter....

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik geef nog steeds de 6+ ook al is ze 18 maanden. Ze eet inmiddels volkorenbrood en af en toe nog pap. Maar ze kan niet tegen soja en dat zit er (helaas) in vanaf de 8+. Hier ook nooit met een smaakje gedaan.

7. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben die zoete smaken juist nooit gegeven om ze te wennen aan pure smaken.

verschil is met name suikgehalte en grofheid.

6 mnd fijne granen pap is heel glad en bevat geen suikers
    8 mnd pap van bambix wel

maar de pap die jij gebruikt zal nog veel zoeter zijn.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Het smaakt inderdaad vrij zoet (ik vind het zelfs lekker terwijl ik over mn nek ga als ik brinta alleen maar zie...), maar volgens mij zitten er niet echt suikers enzo in.

Die 8+ smaak zit helemaal geen smaak aan vind ik, ja melksmaak (of ik ben ook bedorven wat smaak betreft)

Maar goed, ze begint lekker brood te smikkelen momenteel dus misschien is het gewoon een broodeter.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is dus de reden dat wij hier altijd gewoon de 'naturel' versie hebben gegeven van pap...
    Die met appel is erg zoet, en als dat er niet meer in zit kan ik me voorstellen dat ze het niet meer wil.
    Zou het eerst ook proberen te mengen, dan is de overgang minder groot!

10. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 8+ maanden pap, bij een kindje van 14 maanden. Wij geven altijd met bananensmaak, want in die licht volkoren zit een hoeveelheid suiker waar je u tegen zegt (4% dextrose en dan ook nog honing) en dat gaat me toch een beetje te ver voor het ontbijt. Zelf vind ik het spul te goor voor woorden, maar m'n kind vindt het heerlijk.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vreem eigenlijk dat in die 6 maanden pap van Bambix geen suiker zit, de 8 maanden pap wel en de 12 maanden pap weer niet (gelukkig!)... Zie de link hieronder:

Suiker in babyvoeding | SuikerWijzer

12. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb voor strakjes als mijn dochter 6 maanden is, biobim spelt gekocht.. Schijnt erg goed te zijn, ben benieuwd!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier eet ze eigenlijk nooit pap, maar heel zelden geef ik haar een bakje moedermelk met twee scheppen Bambix 6 maanden erdoor. Zonder smaakje, juist om te voorkomen dat ze straks alleen vanille en smaakjes zou blieven.

Of ik mix de granen met een geplette peer. Vindt ze ook heerlijk.

14. Blays

Blays Niet meer actief

Ik doe gewoon de 8 maanden pap maken en dan twee scheppen 6 maanden pap appel erdoor, hij vind het heerlijk!

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou lekker die van 6 maanden blijven geven met appel!
    als ze dat nu lekker vind...
    waarom dan veranderen?? het is gewoon wat lichter voor de darmen. valt minder zwaar. dat betekent niet dat als ze 8 maanden is andere pap moet eten.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe denk je dat het aan de zoete smaak komt?
    100gr pappoeder bevat dit:

Verzadigd vet: 4,3 g
    Suikers: 48,1 g
    Voedingsvezels: 2,7 g
    Kalium: 516 mg
    Calcium: 369,0 mg
    Fosfor: 284,0 mg
    IJzer: 4,70 mg
    Magnesium: 51 mg
    Koper: 0,20 mg
    Zink: 2,20 mg

Bijna de helft suikers!