baby wil alleen potjes :(

Discussie in 'Voeding' gestart door Sunlover, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    We proberen al een paar dagen zoon van bijna 1 met de pot mee te laten eten, maar hij spuugt het uit. Fijn prakken, appelmoes erdoor.. Hij moet er niks van weten! Spijt natuurlijk dat ik nooit vers heb gekookt :( maar daar kunnen we nu niks meer mee..

Hebben jullie tips om hem aan vers eten te laten wennen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

bakje voor zijn neus zetten en zelf laten eten

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Door zetten, mijne was ook helemaal gek op potjes. En toen besloot ik vers te koken, heeft ze 4 dagen niet gegeten.. En daarna langzaam ( en inderdaad zelf laten voelen in het bakje, proeven op je vinger in hun mondje.

4. adi

adi Niet meer actief

Hij moet nog aan echte smaken wennen, potjes smaken vaak heel vlak en waterig.

Ik zou ook doorzetten, en dan geen appelmoes oid doorheen gooien want daarmee bereik je nog steeds niks. Je kind moet nog leren hoe bijv aardappel smaakt, dat duurt meestal maanden.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    misschien eerst beginnen met potjes van Hipp... die smaken naar mijn ervaring erg naar zelfgemaakt en dan langzamerhand een beetje afwisselen

6. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    ik heb ze de eerste dagen gemengd 50\50 dat ging perfect!

7. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Inderdaad doorzetten.
    Je zou ook potjes kunnen mengen met vers gekookt eten en dan de verhouding langzaam aan steeds meer door laten slaan naar meer vers / minder potje door elkaar heen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan ook de groente stomen dan is de smaak nog lekkerder en ik zou het hem dan af laten happen. En het er dus heel anders uit laten zien!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik lees mee. Ik meng het nu en dat gaat steeds beter. Mijn zoontje heeft wel steeds vers gekregen, maar hij moet ervan spugen. Toen gingen potjes makkelijker en nu wil hij geen vers eten meer. Hij is sowieso een moeilijke eter :(.

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Heel herkenbaar helaas. Alleen heb ik tot voor kort wel meestal vers gekookt en at ze het altijd goed. Totdat we op vakantie gingen en ik 3 weken alleen potjes kon geven (we zaten in hotels en eten in het land was niet van dusdanige kwaliteit dat ik haar dat in restaurants durfde te geven). Sindsdien vertikt ze op twee gerechten na het om nog vers te eten :(. Zo jammer, want het voelt alsof al die maanden werk voor niets waren door die stomme potjes.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    is een kwestie van wennen hoor. gewoon even volhouden
    aan 'echte' groenten zit zoveel meer smaak dan aan een potje, ja daar moeten ze echt weer even aan wennen!

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag macaroni.. Ook 50/50 wilde hij niet.. Hij heeft dus bijna niks op, zijn toetje ging er wel in ;)
    Zit me niet lekker dat hij weinig gegeten heeft nu!

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben eigenlijk ook nooit vers voor ons meisje gekookt.
    Nou hebben we haar al twee dagen mee laten eten met ons en ze wil het echt niet. Een paar happen. Worteltjes met aardappel en een beetje jus. En gister boontjes, rijst en gehakt. Wat 'sappiger' gemaakt met een beetje water.
    Doordat ze zo weinig eet drinkt ze 's avonds iets meer melk.
    Vanavond eten we macaroni, ben benieuwd. En anders misschien inderdaad gaan mengen met een potje, kijken of ze het dan wel wil.

Zorgen maken hoeft denk ik niet. Als ze niet willen eten hebben ze echt nog niet zo'n megahonger toch?! En de rest van de dag eten ze wel goed. Hopelijk eet ze binnenkort goed mee met ons.

Jij ook succes!

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook vandaag ging het er niet in.. Gemengd ging iets beter maar ook niet je van het.. Uiteindelijk half 12+ maanden potje op..

Zeehondje, hoe ging het bij jou?

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En zelf laten eten?

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou zeker geen alternatief meer aan gaan bieden als ze het vers niet willen. Hier gaf ik haar dan vaak als toetje een stuk fruit, of iets meer yoghurt oid. Zo kreeg ze toch iets binnen maar ze weet wel dat ze niet weer iets anders krijgt als het verse niet op gaat!

Hier zette ik gewoon een bordje voor haar neus met alles in stukken erop en dan kon ze zelf eten met haar handje en later met de vork/lepel. Wij bepalen wat er gegeten wordt, zij bepaald hoeveel ze eet!

Wij hebben nooit een overgang van potjes naar vers hoeven maken, maar het is wel een kwestie van volhouden. Iedere dag hetzelfde aanbieden als wat jullie eten, (evt) zelf laten doen etc.
    Probeer er vooral geen strijd van te maken, want dan gaat het van kwaad tot erger.
    Als je geen potjes meer wil geven, dan moet je ze niet meer in huis halen, krijg je ook niet die verleiding om het alsnog te geven.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De pasta gister ging al iets beter. Ook de pasta los (nog uit de pan) at ze lekker met de hand. Maar was niet veel.
    Ze krijgt geen potje hoor als ze niet veel vers eet.

Vandaag uiteten geweest en kreeg ze een potje. Leek of ze in dagen geen eten had gekregen zo ver ging haar mond open! Wel merk ik dat potjes veel smeuïger zijn.
    Hoe krijg ik vers ook zo smeuïg? Vooral aardappels en rijst wordt zo droog. Water of jus erbij haalt niet veel uit naar mijn idee.
    Ze kreeg nog verse boontjes van papa's bord en die gingen er ook goed in! Lekker zelf eten. Maar hoe die je dat met rijst en aardappel??????

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa heeft ook potjes gegeten, na haar 1e verjaardag begon ze dat minder lekker te vinden, wij zijn toen ons eten ook aan haar aan gaan bieden, gewoon voor haar neer gelegd. De eerste weken at ze er niets van, daarna probeerde ze het een beetje en heel snel at ze gewoon met de pot mee!

Ze kunnen alles wel zelf eten (behalve soep), rijst en aardappels gaat ook prima met de vingers en anders even helpen met een lepeltje/vorkje.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, gewoon doorzetten

20. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    probeer het leuk te maken
    laat hem voor zover het kan helpen met eten maken

en dat wat hij zelf gedaan heeft stoppen we in onze mond!
    net als mama en papa

en niet toegeven aan uiteindelijk de potjes!
    want elke keer als jij het wel geeft, heeft hij zijn zin!

dus, maak het leuk, leg vooral uit waarom je het doet (vertel dat het goed is gezond is en hij groot e sterk gat worden)
    en uiteindelijk komt t goed hoor

Deel Deze Pagina