Enkel groeimelk willen.

Discussie in 'Voeding' gestart door Valora, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Toen mijn zoon 10 maanden was, zijn we begonnen met volle melk te geven. Dit dronk hij goed. Dan toch de overstap gemaakt naar groeimelk, en dit heeft hij ook altijd goed gedronken.
    Nu hij toch alweer 18 maand is, willen we terug naar gewone volle melk. Maar hij wil het niet meer!

Ondertussen hebben we al vanalles geprobeerd. Volle melk, halfvolle melk, met wat cacaopoeder erbij, ... Maar hij wil enkel maar zijn groeimelk. Overdag drinkt hij wel gewoon water, diksap, fruitsap, alles wat je hem aanbied, maar bij zijn melk is hij blijkbaar gewoon zindelijk.

Wat kunnen we nog doen om van die groeimelk af te raken? Want ik wil wel gewoon dat hij tenminste nog een beetje melk drinkt op een dag. Of moet ik maar gewoon accepteren dat het bij groeimelk zal blijven?

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Langzaam aan steeds beetje meer volle melk toevoegen aan de groeimelk?

Zit er aan de groeimelk een zoete smaak? Ik ken die melk namelijk niet. Maar kan me voorstellen dat als je van iets zoets over moet stappen op gewone melk dat het voor je kindje beetje kan tegenvallen. Op met 18 maanden kunnen ze dan heel goed weigeren ;)

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mengen? En dan op een gegeven moment steeds minder groeimelk en meer gewone koemelk?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou ook mengen, en anders nog groeimelk blijven geven. Er zit geen zoete smaak aan, ik vind het zelfs nogal ranzig. Maar dochter is er ook dol op. Wij blijven hier dus nog even aan de groeimelk.

5. Valora

Valora Niet meer actief

Mengen hebben we al geprobeerd, maar dat heeft hij direct door. Dan weigert hij de melk ook. We hebben nu wel gevonden dat hij ook fristi lust, maar dat lijkt me nu niet bepaald gezond. Dus ik denk dat het voorlopig bij groeimelk zal blijven.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Veeel liever groeimelk dan Fristi inderdaad, Fristi voegt echt niks toe en zit vol suiker.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Dan groeimelk toch en blijven "oefenen" met gewone melk.

Groeimelk is toch ook gewoon goed, zit geen zooi in zoals bij fristi ofzo.

8. Valora

Valora Niet meer actief

Dat het goed is, daar heb ik geen twijfels over, maar het is zo duur. Gewone melk is toch veel goedkoper. :)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan natuurlijk ook gewoon de melk schrappen, en zorgen voor voldoende andere zuivel. Prijsprobleem opgelost :)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gewoon groeimelk geven tot melk niet meer nodig is. Of mengen met melk en zo afbouwen. En mengen is dan 150 groeimelk plus 30 ml volle melk. Of misschien in het begin nog minder gewone melk. En na enkele dagen acceptatie opbouwen, maar dit moet je gewoon in heel kleine stapjes doen. Dan krijg je het echt wel voor elkaar.
    Geld boeit mij allerminst op dit gebied.

Deel Deze Pagina