Dag, Mijn zoontje van 2,5 week valt 's avonds of heel diep in slaap of hij heeft "huiluurtjes" tot aan de late fles van ca. 23.00 uur. Als hij echter 's avonds in slaap valt, krijgen we hem echt niet meer wakker voor de laatste voeding. Gisteravond bijv is hij na de fles van 19.30 gaan slapen. Om 23.30 sliep hij nog en ben ik 45 minuten bezig geweest om hem op allerlei manieren wakker te krijgen en te proberen hem wat te laten drinken. Echt onmogelijk, meneertje lag "in coma"! Uiteindelijk maar weer in zijn bedje gelegd en om 03.30 sliep hij nog. Toen was hij wel wakker te krijgen voor een fles. Hoe dan ook, heeft iemand tips/raad want die fles op de late avond moet hij toch echt nog hebben (dit is zijn 6e fles op een dag)!
Heb je weleens geprobeerd om hem al slapend een flesje te geven? Dochter van mijn zus en zwager kregen ze ook niet wakker maar bewoog even met speen langs de lippen en mondje ging dan open om te drinken en ze sliep dan gewoon door. Dronk dus op automatische piloot Wel stond dan het bedje aan hoofdeind wat omhoog.
dit heeft die van mij ook een tijdje gehad op het begin hij dee het ook wel slapend opdrinken, maar als ik hem wel wakker kreeg uit die diepe slaap was die helemaal van regel af en kwam die na 3 uurtjes weer voor de volgende fles, dus ik dee het slapend en anders niet dan liet ik hem slapen en dan kwam die s'nacht vanzelf wel
Onze oudste dochter sliep vanaf dag 1 van 20.00 tot 8.00 was niet wakker te krijgen. mochten we gewoon laten slapen. Onze andere dochter die sliep in de eerste week overdag heel veel en wou niet wakker worden kraamzorg deed dan een koud washandje in haar gezichtje Wel zielig maar ja ze moest toch eten.
Ik had hetzelfde met mijn dochter, ik moest haar voor de fles van 23 ook wakker maken. Ze dronk het wel op en kwam dan 3 uur later weer voor de volgende fles. Op een gegeven moment ben ik gestopt met het geven van de fles van 23 uur, met als gevolg dat ze doorsliep tot ongeveer 4 uur (na de fles van 20 uur). (wat eigenlijk hetzelfde is als de fles om 23 uur en daarna weer om 7 uur eten). Blijkbaar had mijn dochter een ander ritme dan ik in mijn hoofd en heb ik dat maar aangehouden, met als gevolg dat ze vrij snel daarna door ging slapen (en om aan de juiste hoeveelheid te komen heb ik overdag minder tijd tussen de voedingen laten zitten). Succes!
Gewoon lekker laten slapen hoor! Ieder kind heeft een ander ritme en geeft zelf wel aan wanneer die weer honger heeft!
Dag, Inmiddels ruim een week verder. De ene dag drinkt hij zijn late fles wel. de andere dag nauwelijks. Nu hebben we gisteravond alleen een fles om 20 uur gegeven en toen gewacht tot hij kwam. Om 4 uur 's nachts sliep hij nog dus hebben we hem toen maar wel een fles gegeven (dronk hij prima). Maar ja van 20 tot 4 is natuurlijk niet zoals het doorslapen bedoeld is. En als we hem om 23/24 uur de fles geven slaapt hij ook tot 4. Zouden jullie hem dan toch blijven wakker maken om een uur of 23 (of evt eerder als hij nog niet in zo'n diepe slaap is)??
Ik zou gewoon laten slapen en ook om 4 uur niet wakker maken, ik heb de eerste week de kleine iedere keer tussen 23 en 24 uur wakker gemaakt voor de laatste fles. Ene keer dronk ze hem helemaal leeg andere keer niet. Toen heb ik besloten, af te wachten wanneer ze kwam. Eerst was dat 4 uur en na een week sliep ze van 8 tot 8.
De algemene stelregel is dat ze per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mogen slapen 's nachts. En tja: als ie dus voor de laatste fles niet wakker word, zou ik zelf die aanbieden op een moment dat het wel gaat...