Nutrilon Omneo of Standaard met JHBPM?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moonlight159, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ons meisje spuugt de laatste dagen behoorlijk. Het komt er soms met hele bogen uit. Vorige week heb ik nog overleg gehad met het CB en die hadden het over de Omneo wanneer het aan hield. Ze heeft verder geen last van het spugen, behalve dat ze steeds weer omgekleed moet worden. Mama heeft er meer last van, aangezien de wasmachine overuren draait ;).

Ze is een hele rustige baby, heeft weinig tot geen krampjes en geen moeilijke ontlasting. We houden haar zeker een kwartier rechtop, maar dit werkt dus niet altijd. Nu zat ik te denken dat Nutriton samen met de standaard voeding van Nutrilon ook zou volstaan ipv. de Omneo?

Heeft iemand ervaring wat ik het beste zou kunnen doen?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hadden ook een spugerd, bij ons was Nutriton toevoegen (aan de Friso Standaard) voldoende. Soms spuugt hij nu ook nog wel ns, maar voornamelijk als hij na de fles wat drukker ligt te doen in de box bijv. Dan laat ik hem eerst een tijdje op schoot zitten, daarna in de box en met het spelen komt er nog wel ns wat uit, maar lang niet meer zoveel als voordat we nutriton gebruikten.
    Hij doet nu vaak ook gewoon met 1 truitje per dag, dat was voor de nutriton wel heel anders

3. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon de standaard aanmengen met nutriton. Dat deden wij eerst ook, maar voor zijn ontlasting zijn wij overgestapt op omneo, maar dat moeten we ook nog gewoon indikken met (2scheppen per 120 ml) nutriton omdat de omneo naar mijn idee niks dikker is als de standaard

4. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb ook nog even met m'n CB gebeld om raad. Zij gaven aan dat A.R. een optie was. Dit kon ik bij ons bij beide AH's niet vinden, dus ik heb Nutriton meegenomen. Ze drinkt der fles al een stuk rustiger en ook komt er sowieso al geen mondje terug. Nu hopen dat ze de fles binnen houd!

5. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kinderarts vertende mij dat als je het indikt wel een groter gat speen moet nemen, omdat een baby meer krampen krijgt als hij/zij te veel moeuite moet doen met drinken. Dan komt er te veel lucht mee. Te snel drinken is niet goed, maar te langzaam ook niet

6. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb de Difrax fles met speenmaatje s. Die ging eigenlijk iets te snel voor haar, maar met andere spenen kan ze niet overweg. Nu doet ze er een paar minuutjes langer over en hoeven we ook niet om de 10cc een pauze in te lassen, anders drinkt ze hem zo binnen 5 minuten helemaal leeg (ze heeft ook een enorme zuigkracht, wat mijn tepels ook niet ten goede is gekomen, toen ik trachtte haar aan te leggen...*auw*).

Ik denk nu niet dat het te langzaam gaat, maar juist goed nu. Wel bedankt voor je tip!

Deel Deze Pagina