10 maanden - nauwelijks meer melk willen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door margreet78, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Goedemiddag,

Onze dochter is nu bijna 10 maanden. In verband met koemelkallergie krijgt zij Nutramigen vanaf dat ze 3,5 maand oud is. Sinds een ruime week wil ze echter steeds minder melk drinken. Brood, fruit, groente, aardappels en af en toe wat kip gaat allemaal prima. Ze drinkt ook ruim voldoende (water en rooibosthee, iets anders wil ze niet). Met heel veel moeite krijgen we er nog 200 à 250 cc Nutramigen op een dag in. Warm of koud, beker of fles, pap of vloeibaar: het maakt allemaal niet uit, ze drinkt eventjes goed, maar na max 100cc stopt ze en dan krijgen we er echt niets meer in.

Omdat ze verder voldoende eet en drinkt maak ik me daar op zich ook helemaal geen zorgen om, maar ik vraag me wel af of ze zo voldoende vitaminen/mineralen binnenkrijgt. Vitamine D geven we haar al, is er verder iets wat we extra zouden moeten geven?

En hoe zit het met de eiwitten? We kunnen haar ivm haar allergie uiteraard geen yoghurt oid aanbieden. Wel doen we nog een klontje plantenmargarine en een scheutje olijfolie door haar aardappels.

Alvast bedankt.
    Margreet

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Margreet,

Vervelend dat je dochtertje wat slechter drinkt. Is ze soms verkouden of krijgt ze tandjes? Dat is hier vaak een oorzaak van (gaat dus vanzelf weer voorbij). Fijn dat ze verder wel goed drinkt.

Qua vitamines is het inderdaad fijn als je vitamine D druppels geeft zolang ze nog geen 500 ml op een dag drinkt. En verder het normale eten, dan is het prima. Je zou ook eens kunnen proberen om een klein beetje hele gladde fruithap door de melk te doen, soms willen ze dan nog wel een beetje drinken.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina