Hoi Eveline, onze dochter van bijna 15 maanden krijgt 's ochtends een bordje Bambix pap. Ze krijgt de hoeveelheid pap die op de verpakking staat als 1 portie, niet met groeimelk maar met gewone koemelk (100cc). Soms heeft ze zo'n honger dat ze 1,5 portie krijgt ongeveer. Nou vraag ik me af: is dit een goed ontbijt? Is het eigenlijk de bedoeling dat ze brood gaan eten en is pap een tussenstap om daar te komen, of kun je het bij pap houden? Ik zelf een Brinta 's ochtends, vandaar. Tussen de middag eet ze wel gewoon brood met boter en beleg (op het ogenblik zo'n 2 boterhammen zonder korstjes). En wanneer mogen ze Brinta? Ik zag dat daar 10x meer zout en 2x minder calcium in zit, dus dat scheelt nogal. Maar vanaf wanneer kunnen kinderen gewoon Brinta mee-eten? Bedankt alvast voor je reactie! Chantico
Hallo, Het is prima om je kindje pap in de ochtend te geven naast 2 boterhammen per dag. Brinta mag vanaf 1 jaar, maar het is wel goed om op het zout te letten, minder is altijd goed. Groeten eveline