Bambix/Brinta

Discussie in 'Voeding' gestart door BabeBabe, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    onze zoon krijgt elke ochtend nog bambix 12mnd met halfvolle melk als ontbijt, en ook nog uit de fles,
    ik zit hier niet mee... het is een superactief mannetje, speelt veel, kan goed alleen spelen is altijd vrolijk en blij en aant dansen/gek doen etc... dus verbruikt veel energie, en ben dus altijd blij dat hij de dag met een goede bodem begint.
    nu kreeg ik commentaar dat op een gegeven moment kindjes 's ochtends MOETEN ontbijten met brood..............:( why? is bambix slecht? moet ik ook over op gewone brinta? of maakt dit niks uit?
    wat is er beter aan brood? mijn zoontje is gek op brood... tussen de middag, ochtends krijgt ik het er niet in.... dan wil hij zijn bambix, vind IK geen probleem, tussen de middag eet hij zo 2 bruine boterhammen + 1 volkoren cractotte weg.... en avondeten gaat ook redelijk, ups and downs;)

maar goed, komt er op neer
    - is bambix/brinta slecht??
    - zou ik over 'moeten' 'kunnen' van bamix naar brinta, en zit er verschil in?
    - meer kindjes die nog (jaren) ontbijten met bambix/brinta?

p.s.
    bambix uit de fles ga ik uiteraard wel ooit vervangen door lepelen:p

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    oh ja, mijn zoon is 2 jaar en 1 maand :)

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou volgens mij heeft iemand tegen je lopen te zwetsen..legio volkstammen eten 's morgens pap, het is juist een hartstikke goed en gezond ontbijt en brinta hoeft echt niet hoor. Zolang je rekening houdt dat hij niet teveel zuivel kruigt (ongever 300 cc totaal per dag) is er volgens mij niets aan de hand. Ik persoonlijk heb altijd pap als ontbijt gehad, kan 's morgen geen brood wegkrijgen, al eet ik nu vaak yogurt met cruesli.

Mijn dochter krijgt altijd al pap 's morgens en ik ben dat van plan er ook lekker in te houden. Maar ik zou wel gaan lepelen hoor :)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Pap prima maar de fles zou ik toch weg gaan laten als hij al 2 is. Gewoon een lekker kommetje pap niks mis mee. Ik denk dat Brinta wel kan ja.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Pap is prima, bevat bovendien ook minder zout dan brood.
    Ik zou er wel een bordje van maken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Brinta of de goedkope brinta van de eigen merken zit zout aan toegevoegd. En het dikt sneller in, 3 eetlepels fijne granen in de fles gaat hier goed, 3 eetlepels brinta word beton.

Waarom zou je over MOETEN naar brood? Ik eet ook nooit brood als ontbijt, zou dat echt niet weg krijgen 's ochtends. Ik eet lekker muesli, cornflakes, brinta ( uit een bordje, niet uit de fles meer... ) kwark met fruit of wat dan ook, maar geen boterhammen. Mn dochter eet 's ochtends zowel een papfles als een boterham, ze heeft de energie idd wel nodig voor al dat spelen.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mooi, vriendelijk bedankt voor de bevestiging :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne eet ook nog regelmatig brinta, en die wordt in augustus 5 ;)

Hier wisselen we het af, we geven hem 's ochtends 2 keuzes. Als hij mag kiezen, dan eet hij beter. Als we iets dwingen, dan heeft hij er soms echt geen zin in. opties zijn: brood, muesli met yoghurt, brinta, en soms cornflakes of chocoflakes..

9. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hoihoi!

Mijn dochtertje wordt over 1,5 maand 2 jaar en ze eet elke ochtend pap.
    Ik ben toen ze ongeveer 1,5 was overbestapt van bambix op 'gewone' pap (brinta, maar dan goedkope huismerk). Is een stuk goedkoper dan bambix (en brinta).
    Ze krijgt het wel altijd uit een bordje.
    Ik weet eigenlijk niet of ze brood zou willen 's ochtends, maar ze wil brood niet altijd eten tussen de middag en pap wil ze altijd. Dus dan weet ik zeker dat ze een goede start van de dag heeft.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad niks mis met pap!
    Hier krijgt ze ook nog regelmatig Bambix 's morgens of 's middags... Is juist hartstikke goede start van de dag en vergelijkbaar met boterham qua granen!
    Lekker blijven geven... Als ik haar hier de keuze zou geven wil ze denk ik steeds pap (terwijl ze boterham ook goed eet hoor!).

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom moet brood? Dat mag die persoon je nog wel eens uitleggen...je kunt met van alles ontbijten, brood, pap, cereals, rijst...pap is juist prima! Legt een goede bodem voor de dag (maar als je twee bent natuurlijk wel uit een kom, en niet uit een fles).

12. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn dochtet van 22 maanden krijgt ook bambix uit een fles. Ik heb vaker bord geprobeerd maar dat vindt ze vies:$

13. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik ben juist sinds een week of 1,5 van een boterham sochtends naar een bordje pap (bambix 12mnd) gegaan.
    Ze heeft nooit pap gegeten/gedronken, maar wilde steeds vaker haar brood niet meer in de ochtend dus dan een bordje pap, gaat eigenlijk heel goed.

14. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier een meisje van ruim 3 jaar die nog steeds bijna elke ochtend een heerlijk bordje granenpap van Bambix eet (12+).
    Soms kiest ze voor een boterham, maar dat gaat er toch minder goed in en dan drinkt ze ook minder melk.

15. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hier ook nog steeds Bambix uit de fles, hij vindt het heerlijk. Maar uit een bordje lust hij het niet..............? Dus dan maar lekker uit de fles, lekker makkelijk en snel. Mede omdat er in Bambix geen zout zit, geven wij dit 's ochtends.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    onze zoon drinkt elke ochtend nog een papfles. op dit moment is dat brinta, anders pap van het jumbo huismerk. wanneer ik hem enkel brood voorzet, is hij ten eerste laaaaaaang bezig, en krijgt hij niet zoveel binnen als met pap.

bambix is zonder zout, brinta is met zout.

(mijn vriend ontbijt overigens zijn hele leven al met wake up. hij krijgt s ochtends geen brood door zijn keel, enkel vloeibare dingen :p)

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, ik lees veel over bordjes, maar heb dat dus geprobeerd, ook afgelopen dagen... geen succes!! nu kan ik daar wel mee doorzetten, maar wat ik al zei, voor de rest interesseert eten hem weinig, en ben altijd wel blij met de bambixfles dat onze actieveling een goede start heeft :)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En een gewone beker misschien?

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn dochter is bijna 3 en krijgt iedere ochtend brinta!
    Ik heb tot mijn 10de iedere ochtend Brinta gegeten omdat ik brood niet weg krijg.
    Moet wel zeggen dat het hier niet uit een fles komt maar uit een kom.
    Was blij dat ik van die flessen af was.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind de fles juist nog een heerlijk moment, 's ochtends even op schoot de fles drinken en daarna gaat ze weer snel door met spelen en boterhammen eten.

Deel Deze Pagina