overstap naar halfvolle melk, wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door BabyBergen, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Wanneer hebben jullie de overstap gemaakt naar halfvolle melk, hoe hebben jullie dat gedaan en hoe is dat gegaan? of bevallen?

Ik moest vorige week van CB dus de overstap gaan maken naar halfvolle melk (ik geef friso 3)
    ik vertelde CB dat ik haar al eens had laten proeven maar zij dit niet lekker vind
    ik moest van CB dan maar gaan mengen en haar zo over zetten

Maar zij spuugt van halfvolle melk :(
    Dus ik laat haar voorlopig maar op de friso??

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben tot 11 maanden melkpoeder gegeven (nummer 2) ze zeggen dat de overstap van nummer 3 naar melk moeilijker is dan van nummer 2 naar gewone melk.
    Nina vond het gelijk lekker en ik heb het niet eens afgebouwd. Nu drinkt ze vaak volle melk of een beker karnemelk.

Echt tips heb ik niet en anders gewoon mengen.

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja dat hebben we gedaan, maar dan spuugt ze dus
    (het is een reflux kindje en heeft nog steeds medicijnen)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heb je volle melk al geprobeerd? Onze dochter moest ook niet veel weten van halfvolle melk (wel naast borstvoeding, niet naast flesvoeding overigens), maar volle melk ging er wel in.

5. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    ik lees even mee..mijn meisje wil geen FV meer dus geef ik halfvolle melk ... maar hoor veel dat ze dat nog niet mogen ze is bijna 11 mnd en reageert er goed op

6. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nee volle melk nog niet geprobeerd, is dat niet te vet?

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Kindjes hebben vetten nodig... Vroeger werd er ook gewoon volle melk gegeven.

En anders misschien nog even wachten totdat de reflux wat minder is en je gestopt bent met de medicatie.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij zijn met een jaar overgegaan op halfvolle melk. In jou geval zou ik gewoon nog KV blijven geven en het over een maandje of wat weer eens proberen om te kijken hoe ze er dan op reageert.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dan stap je toch niet over?

Dreumesmelk is prima. Wij zijn alleen overgestapt omdat koemelk goedkoper is ;)

10. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Hier voor onze dochter van 3,5 en zoon van 18 maanden nog steeds poedermelk...

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn met een maand of 11 over gegaan van nummer 2 naar volle melk, halfvolle melk begon madam hier ook van te spugen, volle melk ging wel goed. Na een maand of 3-4 zijn we weer gaan proberen met halfvolle melk, en toen ging het wel goed.

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Volle melk is juist harstikke gezond, misschien houdt ze wel van karnemelk dat drinkt ze hier ook graag

13. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou volle melk proberen, dat heeft toch weer een andere smaak... En dan begin je desnoods gewoon met 3/4 poedermelk 1/4 volle melk en dan steeds meer mengen totdat je alleen de volle melk over houdt!
    Het wordt juist aangeraden om volle zuivelproducten te geven (melk,yoghurt,kwark etc). Karnemelk daarentegen zitten nauwelijks vetten in, wel lekker voor een keer maar zou ik niet standaard als vervanging van je poedermelk geven...

Hier overigens bij 11,5 maand helemaal over. Daarvoor ook steeds gemengd...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hier overgestapt op volle melk:

zoon met 11 maanden

dochter met 13,5 maand (eerst nog even op vakantie.. dan is poedermelk wel heel handig)

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij zijn vanaf 11 maanden gaan mengen en toen helemaal over op halfvolle melk.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi babybergen

Ook hier een reflux kindje.
    Eerst spuugde hij ook veel toen wij om 15 uur water gingen geven,maar na een tijdje ging dit goed.
    Dus ik vermoed dat dit ook zo gaat met gewone melk.
    Zolang je kindje iig geen pijn heeft kun je het het beste maar loslaten (denk ik)
    Wij zijn gisteren begonnen met een fles 50/50 te geven.
    Volle melk.
    Dit ging prima,dus vandaag gaan wij een fles alleen maar volle melk geven.
    Eerst warm.
    En als dat goed gaat proberen we morgen koud.
    Sccs iig.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oja, zoon ging direct over naar koud
    Bij dochter heeft dat een paar maanden geduurd... steeds lauwer hihihi

18. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Je kunt gewone melk ook indikken met Nutriton!! Hier wil die nu al geen opvolgmelk meer en krijgt volle melk en gaat al vanaf dag 1 super, heb het ook op begin ingedikt ivm met reflux en hij drinkt het nu gewoon zonder Nutriton.

Misschien het proberen waard! ;)

19. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik gaf al halfvolle melk vanaf 9 maanden ongeveer(voor tussen de middag bij het brood) en vanaf 1 jaar helemaal overgestapt. Dat ging heel goed. Hij drinkt ook karnemelk, dat vindt hij heerlijk.

Maar als je dochter het uitspuugt misschien een ander soort melk proberen(karnemelk, volle melk), of nog even wachten met overstappen? Het hoeft volgens mij niet meteen met 1 jaar.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Sorry dat ik inbreek maar heb een vraag:

Als je bij 11 maanden overstapt naar halfvolle melk, mag je daar dan ook nog maar 300cc van geven, of geldt die regel pas vanaf 1 jaar?

Deel Deze Pagina