Bambix/Brinta

Discussie in 'Voeding' gestart door BabeBabe, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn oudste zoon heeft tot zn 4 jaar bambix uit een fles gehad.
    Hij was (en is) een enorme moeilijke eter en ik was blij als er eens een maaltijd zonder problemen in ging.

Op een gegeven moment ging het eigenlijk vanzelf dat hij 's morgens een boterham ging eten.
    Maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt.Ik dacht:als hij 18 is zit ie heus niet meer 's morgens met een fles pap in zn hand haha.
    Ik was allang blij dat hij iig 1 keer per dag normaal ging eten..

2. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje ontbijt ook met een kom pap elke ochtend. Nu wel sinds een paar dagen met brinta ipv Bambix. Omdat zijn vader dit af en toe ook wel erg lekker vindt! Volgens mij is de bambix wat zoeter dan brinta. Tenminste, zo proef ik het. Zit er veel meer zout in brinta dan bambix? Hij moet natuurlijk ook niet teveel zout binnenkrijgen... Ik hou er verder met zijn eten goed rekening mee. Op de verpakking van brinta staat dat het geschikt is voor kinderen vanaf 1 jaar...

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me ook inderdaad af, bambix is veel zoeter dan brinta. Zelf doe ik suiker door de brinta, maar wat doe je dan met je peutertje?

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben zo blij om dit allemaal te lezen!!

Mijn zoontje (14,5 mnd) krijgt namelijk ook elke morgen nog een fles, maar dan pyamapapje.
    Ik heb vandaag wel brinta gehaald, en een grotere speen voor op zijn fles.

Ik voelde me zo "schuldig" dat hij nog een fles krijgt sochtends.
    Omdat je veel leest dat mensen vinden dat hij brood moet krijgen, want het is geen baby bla bla bla.
    Maar hier ook een moeilijke eter, en wel héél actief.
    Dus liever een goeie start sochtends.

Een bordje pap of brood dat duurt uren. Hij heeft geef zin, en wilt gaan spelen, totaal geen interesse, vandaar een fles.

Vaak is hij ook sochtends al rond 6 uur wakker, en na zijn fles gaat hij weer terug zn bedje in om verder te slapen (en ik ook ff)
    En met een bordje pap of brood zit je beneden en is hij meteen klaar wakker, en krijgt hij een gek ritme.
    (lees: dat hij sochtends om half 11 moe word, en dat hij smiddags van 16.30 tot 18.30 ofzo ook wilt gaat slapen)

Vraagje: Als je een fles met melk en brinta maakt, hoeveel schepjes doen jullie er dan in??? (verhouding?)
    Want heb dit al eerder geprobeerd, maar is vaak te dik waardoor hij de laatste helft niet meer wegkrijgt.

5. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Echt onzin dat brood zou 'moeten'. Mijn zoontje krijgt gewoon Bambix 8 granenpap of van Bonbebe. Ikzelf eet dan ook Bambix meek, dat eet ik al jaren. Ik vind het ook veel lekkerder dan Brinta.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    euhmmmm weet niet, een geut :p (ik denk een bodem de dikte van een halve wijsvinger kootje). het luistert hier niet zo nauw eigenlijk, ik heb met een schaar een stuk van de tip van de speen afgeknipt :)

omg, ik moet hem écht brinta gaan aanbieden in een beker zie ik al weer :) maar dat zorgt voor geknoei denk ik omdat hij nu iets van 250ml pap drinkt en ik hem halve bekertjes drinken aanbied om morsen en klieren te vermijden.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Goed dat je pap gaat geven ipv pyamapapjes! Daar zitten zoveel suikers in! Brinta dikt hier gigantisch snel in, althans, ik koop de granen van eigen merk van de winkel voor mezelf maar als ik dat in de fles doe krijgt ze 't bijna niet aangezogen. Qua fijne granen doe ik 3 eetlepels op 150 +5 ml opvolgmelk. Met brinta denk ik dat 2 eetlepels genoeg zou zijn? En ik gebruik een papspeen van avant of een 123 speen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#28 Saskia78, 5 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2012
    mja bambix is inderdaad zoeter.. omdat iemand bedacht heeft dat er suiker in moet? :)

vond ik wat vreemd dus toen zijn we overgestapt op brinta.

zoveel zout krijg je niet binnen als je het enkel in je brinta eet tenslotte en suiker vind ik echt not done in babyvoeding.
    dat krijgen ze later nog genoeg :)

en pyamapapjes is al helemaal idioot.. giet je kind even vol met suiker voordat het naar bed gaat? die logica ontgaat me echt :) 225kcal... dat is zegmaar evenveel als 5 glazen cola. En natuurlijk zitten er gezonde dingen in.. maar eh.. ik vind het toch bizar :)
    Als ontbijt is het nog 1 ding (al doe ik dat dus echt niet) .. maar voor het naar bed gaan?
    dan maar een paar scheppen rijstepap door de fles hoor

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik geef ongezoete pap (havermout en dan iets van pap, nu is het speltpap maar dat wissel ik af). Heel soms doe ik er gedroogd fruit, zoals abrikoosjes, doorheen.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    In de fles deed ik ook altijd bijvoorbeeld 150cc (koe)melk + 50cc water en dan 6 kleine eetlepels bambix erbij. Even roeren met een vork en het kan gewoon door de speen hoor...
    Toen ze kleiner was had ik het gat in de 1-2-3speen van Difrax wat groter geknipt! Anders moest ze te hard werken...

Toen ze nog opvolgmelk kreeg was het 180/6 met 3 kleine eetlepels bambix..had/heb het idee dat die met opvolgmelk veel sneller (te) dik is!

Deel Deze Pagina