schema bijna 6 maanden en vroeg wakker

Discussie in 'Voeding' gestart door claudia21, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Onze dochter is 's ochtends altijd vroeg wakker en daarom ziet ons schema er als volgt uit:

4.30/5.00 uur borstvoeding
    8.00 uur borstvoeding
    10.00 uur fruit
    12.00 uur flesvoeding 180 +6
    16.00 uur flesvoeding 180+6
    18.00 uur groente
    20.00 uur borstvoeding
    23.00 uur laatste fles 180+6 +3 nutrix

Groente en fruit is nog niet veel aangezien we net begonnen zijn maar ze krijgt dus nog wel 6x melkvoeding 3x fles en 3x borst.

Ik heb het gevoel dat ik het met minder niet redt maar eigenlijk zou ik nu op 4 melk voedingen moeten zitten.
    Ik heb geprobeerd om 's ochtends met een speentje haar nog even te laten slapen maar dat lukt niet. Ik denk echt dat ze wakker wordt omdat ze honger heeft. Ze valt daarna ook weer als een blok in slaap.
    Wat vinden jullie van dit schema?

Groet,
    Claudia

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Moet je haar voor de voeding van 23:00u wakker maken? Want die zou ik sowieso proberen te laten vervallen.

En verder, misschien van de voeding van 16:00u. een kleine fles maken en dan een iets van een liga of rijstwafel ofzo erbij.

Maargoed, ik weet 't ook niet zo goed, want wij zitten ook nog steeds op 6 à 7 voedingen, met 6 maanden.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Het kan zijn dat ondanks het feit dat je al een aantal voedingen FV doet, je dochtertje nog niet geleerd heeft om alles wat ze nodig heeft overdag te drinken. Dit betekent dat ze niet voldoende tot zich neemt bij de BV. Inmiddels krijgt ze door de happen wel voldoende binnen maar is er misschien een gewoonte ontstaan om 's nachts te drinken.
    Het is natuurlijk ook moeilijk te controleren hoeveel ze nou echt drinkt. Ik weet niet hoeveel je aan de paar keer bv hecht maar anders zou ik zeggen om deze ook te vervangen. Anders proberen de BV 's nachts kort te houden en af te bouwen. Op een rustige manier kan je je kindje dan leren om de hoeveelheid die ze nodig heeft overdag tot zich te nemen.
    Succes

Deel Deze Pagina