Bambix door de flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dobbel, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Even een vraagje he,
    onze kleine man is bijna 4 maand, en heeeft zo`n honger steeds nu was het advies om langzaam te beginnen met bambix of reistbloem door de fles. maar vergeten te vragen hoe zo iets werkt.

hoeveel moet ik door de fles doen, en door elke fles. hoe zijn jullie er mee begonnen.

oja voeding voor hongerige babys kan niet, volgendeweek hebben we de 2 de testdag voor koemelkallergie.

gisteren en vanmorgen 1 zo`n schepje van de peptie erbij gedaan, maar dan alleen in de ochtend fles,

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou wel kiezen voor gewone rijstebloem. Of de bambix vanaf 4 maand (is ook rijstebloem dacht ik). De pakken vanaf 6 maanden bevatten gluten, en dat wordt afgeraden tot 6 maand..

Wij zijn begonnen met 1 schepje in de avondfles. En dan opbouwen. Maar wij deden Nutriton (johannesbroodpitmeel) door de voeding tegen de honger. Dus hij was al wat stevige melk gewend. Ik denk dat we uiteindelijk 4 scheppen erin deden. Maar de dosering staat ook vast wel op de verpakking. En dan rustig opbouwen..

Dat nutriton gebruikten we vanaf 3 maand ongeveer. Mijn jochie kreeg al Forte, maar had nog meer honger. Nutriton is geschikt vanaf de geboorte, en helpt bij sommige kinderen tegen de honger. Bij ons jochie wel in ieder geval. Maar met 4 maand kun je ook rijstebloem proberen inderdaad..

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nutriron krijgt hij al, maar voor de honger helpt dat hier echt niet, nu 3 uur naar de vorige fles weer schreeuwen om een fles, dikke voeding is die dus al gewend, en hij zit al echt op de max we gaan er de laatste week zelfs regelmatig over heen

ik geef nu de bambix vanaf 4 maanden, die was goed zij de kinderarts, hoeveelheid kan ik niet vonden op het pak.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij allergie zou ik niet met bambix of rijstebloem beginnen! Dat kan de klachten namelijk verergeren.

ALs hij al nutriton heeft, dan heeft hij zeker reflux?
    Grote kans dat hij dan niet schreeuwt van de honger, maar van de pijn. Reflux kan namelijk flink pijn doen en het enige moment waarop ze die pijn niet voelen is als ze drinken. Ook al drinken ze dan teveel waardoor de reflux weer erger wordt.

Reflux en koemelkallergie gaan vaak hand in hand. Je ziet vaak dat kinderen minder huilen, pijn hebben of hongerig lijken als ze naar een sterkere dieetvoeding gaan. Het kan dus heel goed zijn dat de pepti niet sterk genoeg is.
    Daarnaast: krijgt hij wel voldoende medicatie?

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou nog geen bambix nemen. Dat is pas vanaf 6 maanden i.v.m. de darmen die dat nog niet kunnen verwerken. WIj deden rijstebloem in de fles. Alleen voor het slapen gaan savonds. Wij waren daar weer snel mee gestopt omdat het erg verstoppend werkt.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nee hij heeft geen echte reflux,. alleen de pepti is gewoon enorm dun, en sinds dien geeft ie wat melk terug, sinds we een beetje bij dikken geen last meer van, en NEE hij schreeuwt absoluut niet van de pijn, en hij krijgt bambix vanaf 4 maanden, mensen ik vroeg alleen naar de hoeveelheid, ik geloof dat de kinderarts wel weet wat ze zegt, die heeft er immers voor gestudeert.

bedankt voor het wijzende vingertje, sinds vandaag gaat het goed, hij slaapt heerlijk tussen door, en schreeuwt niet meer om de honger. Ik heb alweer spijt dat ik een topic geopend heb, met al die mensen die het beter weten als kinderartsen, maar het mag dicht ik ben er al uit.

ik geef nu 2 schepjes per voeding, extra door de voeding. dan dat werkt nu super. hier weer een tevreden mannetje,

OJA het huilen om de honger is sinds 2 weken, hiervoor huilde hij nooit om de honger, mannetje heeft gewoon wat meer nodig, gelukkig heb ik een goede kinderarts waar we super veel aan hebben, en altijd terecht kunnen.

Bambix Rijstebloem, de eerste stap op weg naar pap.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou dan toch liever indikken met nutriton en niet met nutrix. Nutrix wordt door de enzymen in het speeksel al in de slokdarm vloeibaar. Met nutriton is de kans op spugen kleiner, en je hebt minder nodig. Daarnaast kan nutriton door alle dieetvoedingen ook bij ernstige allergieën. Nutrix mag pas vanaf 6 maanden omdat het bijvoeding is.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Lees dan toch moeilijk he, je hebt ook bambix dat mag vanaf 4 maanden, overgens ik heb meer vertrouwen in mijn kinderarts als jou, no offence. ik vroeg alleen naar de hoeveelheid, maar aangezien ik hier geen andwoord op kreeg, heb ik allang gebeld en ja het werkt super voor vandaag.

nutriton geeft geen verzadigt gevoel, heb ik al gezecht, dit mannetje heeft heel veel te halen,

donderdag weet ik of hij koemelkallergie heeft, maar dit betwijvelen we, zoniet dan krijgt hij gewoon weer normale voeding,

zoals ik al zij ik ben er uit, ken mijn kind toch echt het beste en de kinderarts overgens ook, hij komt daar al vanaf dat ie 4 weken is. discussie is voor mij nu gesloten. en zal hier niet meer reageren.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina