Welk numer Aventspeen moet ik gebruiken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Druif, Jul 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

omdat ukkie tot nu toe alleen borstvoeding uit de fles kreeg, gebruikte ik altijd een speentje met een lager nummer dan voor flesvoeding geldt.

Nu ik rustig ga overstappen op fv vraag ik me af welk nummer speen van Avent ik nu moet nemen voor een kindje van ruim 5 maanden. Ik heb de speentjes al wel in huis, maar heb de bijbehorende papiertjes niet meer. Wie weet welk nummer ik moet hebben?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou beginnen met nummer 1, die heb ik erg lang gebruikt en kindjes die gewend zijn aan bv hebben over het algemeen een heel goed ontwikkelde zuigkracht ;). Als je tijdens het drinken merkt dat dit niet helemaal prettig is (te langzaam gaat) kun je altijd nog een nummer 2 proberen.

3. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    @Manuela,

oke, de kleine drinkt nu prima met nummer 2. Dan hou ik het daar nog maar even op.

4. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Hier ook zeker nog niet aan 2 toe, het flesje is altijd leeg binnen 10 minuten...

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Gewoon even testen wat het fijnste is.. die 'maten' zeggen niks. Als ik een (Tommee Tippee) 3-speen erop doe, 6+ mnd, heeft ze de fles in 6 minuten leeg en blijft ze erin..

We gebuiken de 2 speen, en dan is de voeding nog erg ingedikt met Nutriton ook, en dan doet ze 15 min over de fles.

Ik weet eigenlijk niet tot welke leeftijd eigenlijk die regel geldt dat ze 15-20 minuten over een fles moeten doen..weet iemand dat?

6. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Dat laatste vraag ik me ook af, waar die tijden vandaan komen.
    Lana krijgt ook de fv ingedikt met Nutriton tegen het spugen, we gebruik de nr 2 speen van Avent, maar nog doet ze net 10 min over 120+4. Als we de nr 1 gebruiken word ze boos, omdat het niet snel genoeg gaat...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Baby's hebben gemiddeld tot 9 maanden een zuigbehoefte.. Maar die wordt natuurlijk wel minder in de loop van de maanden.. Hier was het advies met 5 maanden nog 20 minuten..
    Wij gaven de nr1 melk met nutriton, dan deden we de eerste helft van de fles met de nr2 speen, en de rest met de standenspeen op nr1.. Anders was het gewoon te dik om eruit te krijgen..
    Nu drinkt hij alle voedingen (zonder toevoegingen) uit de nr2 speen.. Zolang dat goed gaat, houden we dat erin..

8. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik zou het gwoon op nummer 2 houden. Tegen de tijd dat je nieuwe spenen nodig heb kun je een keerje nr 3 kopen als je denkt dat je kindje daar an toe is.

Hier sinds 2 weken nummer 3 en dat gaat goed.

9. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Mijn kleintje is nu 4,5 maand en doet het prima op speen nr. 3
    Ik geef ook bv erbij. Ik heb het idee dat er uit nr. 3 evenveel komt als uit mijn borsten.

10. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Als Nova BV uit een flesje krijgt is het ook een maatje kleiner dan met FV. Nu inmiddels een 2 speen voor BV en een 3 speen voor FV. Ze heeft heel lang BV met een 1 speen gedronken, maar op een gegeven moment werden de hoeveelheden meer en deed ze erg lang over een fles met BV. Daarom zijn we overgestapt naar een maatje groter.

Voorzichtig (lees klein) beginnen en langzaam opbouwen indien nodig, denk ik.

Share This Page