Hallo allemaal, Deze maand gaan we de borstvoeding echt helemaal afbouwen. 8 maanden vind ik zelf de max. Nu was ik net bij het CB en zij adviseerden 's ochtends Bambix- graan-ontbijt. Ik net een pak gekocht, staat er op de verpakking dat je er echt pap van moet maken. Nu vind ik het heerlijk om de kleine te voeden in bed an dan nog even te blijven liggen. Met een bord pap gaat dit natuurlijk niet en om 6 uur beneden zitten vind ik geen pretje. Weet iemand of je van Bambix groeiontbijt ook een papfles kan maken en zo ja, hoe veel schepjes doen jullie dan in de fles? Bedankt alvast!
Je kan er ook een papfles van maken hoor 2-3 eetlepels door een fles van 200 cc doen. Kan je gewoon lekker knus in bed blijven voeden. Veel succes!
Bij mij kwam er echt niks uit sinds ik die Bambix 8 van maanden gebruikte. Ik deed 4 scheppen bambix door 200 cc melk+water. Eigenlijk moeten er 7 door. Ik gebruik een papspeen, met de nutrix ging dit prima, met de Bambix voor 6 maanden ook prima. Ik doe nu maar 2 scheppen erdoor, geef ook liever een fles 's morgens, niet teveel gedoe hoor, 's morgens vroeg....
Omdat ik het in bed ook wel gezellig vind, krijgt ze hier bambix met mm tussen 10 en 11 (met een lepeltje), niet als ontbijt maar als brunch. Gaat super. Ook op het kdv gaat het zo.
@ anakin, 6 scheppen in de fles? jemig dat je het er dan nog uit krijgt... @marlous, die 7 scheppen is ook bedoeld als je het met de lepel geeft. Ik geef hier ook 7 scheppen en lepe de pap dan ,toen ik het nog in de fles deed, waren het ca 3 scheppen.
hier ook nog heerljk een flesje 's morgens 200 cc en dan 8 maatschepjes pap ( maatschepjes van de kunstvoeding) en dan een L speen
ik geef sophie 's ochtends een papfles, gemaakt van koemelk met bambix. en gebruik een 123 speen, als ze begint te drinken staat ie op 1. en langzamerhand wordt de pap dikker en kan ie op 3.
Hoi, ik heb hetzelfde gedaan... tot 7.5 mnd borstvoeding & daarna 's morgens een papfles... ik gebruik de 123-speen van Avent en doe 180 ml water met 6 maatschepjes melk en 6 maatschepjes Bambix groeipap... dit drinkt mijn dochtertje er gemakkelijk uit de fles op haar kamertje ergens tussen 06:00 en 07:00 uur, daarna slaapt ze nog lekker tot een uurtje of 9. Sinds deze week krijgt ze trouwens pas de groeipap vanaf 8 mnd, daarvoor de variant voor baby's vanaf 6 mnd. Ik heb het trouwens nog nooit uit een bordje gegeven, lijkt me idd geen doen zo vroeg op de ochtend... Succes!