vies mondje afvegen...

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Even een gek vraagje. Als je worteltjes uit potje geeft (of andere groente of fruit). Gebruik je dan een 'gewoon' spuugdoekje om het mondje af te vegen? Of krijg je die vlekken daar nooit weer uit? Of moet je gewoon een nat aanrechtdoekje gaan gebruiken voor vieze monden?

Groetjes!

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat dacht je van een billendoekje?

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

spuugdoekjes zijn toch niet voor de mooi, maar om te gebruiken..

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Spuugdoekjes of toetenboeners/snoetenpoetsers/toetenvegers (van elk merk heten ze weer anders ;) ), ik vind ze ideaal iig!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Zijn die billendoekjes dan ook voor de mond?? Is dat wel goed dan? Zit daar niet 'verkeerd' parfum in dat niet in de mond mag komen?

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een nat aanrechtdoekje..... blegh! Dat zou ik dus niet doen, zit vol bacteriën.

Ik gebruik al heel lang de snoetenpoetsers.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Gewoon een washandje met wat water. Geen parfum oid, werkt perfect...Je kunt er zelfs nog voor kiezen om grote wattenschijven in de buurt te leggen en die even nat te maken met water en daar het mondje mee af te vegen. Zelf ben niet zo snoetepoetserig of met billendoekjes in het gezicht, liever wat water....

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    We noemen ze zelf billendoekjes, maar op de verpakking staat babydoekjes....

9. Alita

Alita Niet meer actief

keukenpapier.... en daarna een nat washandje. de vlekken krijg je er inderdaad niet meer uit en een spuugdoekje met alle kleuren van de regenboog is niet zo mooi nee!!!

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oke.. ze worden er niet mooier op in de loop van de tijd (gebruik hier alleen nog maar melk dus alles nog schoon)
    wat doe je dan met een vaatdoekje, ruim je daar ook niet alles mee op als hij van kleur kan veranderen?
    Ieder voor zich natuurlijk. Bij mij zien ze er niet uit, maar ik ga mijn vaatdoekjes niet bewonderen :D
    Eventueel kun je het spuugdoekje eerst uitspoelen en dan alvast in een emmer met koud water doen en met de eerstvolgende was meewassen. Maar een vaatdoekje ervoor gebruiken vind ik een vies idee.
    Oja op de babydoekjes van Pampers staat een icoontje dat ze ook voor het gezicht gebruikt kunnen worden.
    groetjes

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik vindt het persoonlijk niet zo mooi uitzien....maar ik was ze gewoon meteen uit als ik ze heb gebruikt, snappie... ik heb nu een washandje die vieze vlekken heeft van het fruit en dat ziet er echt niet uit!!!
    als mijn vaatdoekje vies is gaat ie gewoon lekker in de was, ik vindt de snoetepoetsers te duur om iedere keer te gebruiken voor thuis tenminste.
    Wel als we weg zouden gaan zou ik ze wel gebruiken maar voor thuis gebruik ik net zo lief keukenpapier en washandjes enz....

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb maar bedacht dat ik gekleurde (rood en oranje) hydrofiele spuug/monddoekjes hiervoor ga gebruiken. Lekker nat maken onder de kraan en dan het mondje afvegen. En mochten de vlekken er niet uit gaan... Dan maar niet.

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier gewoon een spûugdoekje en dan op het einde een nat (billen)doekje om alles helemaal weg te krijgen ;)

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik gebruik de goedkope natte doekjes voor babys. ik koopdze bij action voor 1 euro en er zit iets van 80 of 90 in

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben we gewoon slabbertjes (of slabbetjes, hoe schrijf je het) gewoon met zo een elastiek rand die dan om het nekje sluit. Maar vaak worden ze niet eens gebruikt want er valt weinig te knoeien. Mondjes en handjes die vies zijn worden hier altijd schoongemaakt met zwitsal billendoekjes ;)!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik pak gewoon een vaatdoekje schoon uit de kast en gebruik die voor zijn mondje. Leg ik daarna weg en gebruik ik evt nog een keer en anders aan het eind van de dag in de was.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik pak gewoon een vaatdoekje schoon uit de kast en gebruik die voor zijn mondje. Leg ik daarna weg en gebruik ik evt nog een keer en anders aan het eind van de dag in de was.

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    ik gebruik hydrofiele washandjes, vind ik wel prettig voor de huid. Heb er een hele stapel van en kan lekker vaak een schone pakken. Ze zijn wel vlekkerig van de banaan, maar ja daar heb ik ze voor, niet voor de mooi.

19. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik was meestal gewoon zijn handjes en snoetje onder de kraan. Even onder mijn arm en daarna afdrogen.
    En anders gebruik ik ook een billendoekje.

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    WIj gebruiken ook gewoon billendoekjes... Wat zacht is voor het kontje is zacht voor het mondje zeg ik altijd... :) Jelle snapt inmiddels wel dat ze niet zijn om op te eten... :) In het begin ging zijn mond wagenwijd open met zijn tong eruit om maar wat te proeven van het doekje... :)

Deel Deze Pagina