sinds een paar dagen heeft onze kleine man steeds meer moeite met poepen, het is ook erg hard, hij krijgt nutrilon forte. de chiropractor adviseerde om over te stappen op een ander merk, ivm de samenstelling kijken of het dan beter gaat, hebben jullie advies hoe ik zomaar kan switchen en welk merk dan het beste is? moet ik helemaal overstappen, of ik kan ik 2 soorten combineren? 3 flessen van het ene merk en 3 flessen nutrilon bijvoorbeeld? alvast bedankt!
Wij hadden hetzelfde probleem met de Friso extra. Onze dochter kon toen ook moeilijk haar ontlasting kwijt en je zag haar ook veel persen. Wij moesten toen 10 ml extra water in de fles doen en ik had van VSM druppels voor de moeizame ontlasting, dit hielp ook wel goed. Ik zou in ieder geval niet twee verschillende merken van voeding gaan geven, ik ben bang dat je kindje dan last gaat krijgen van de verschillende voedingen. Succes!
oke, die druppels van vsm lijken me dan wel wat, heb de pakken vergeleken van friso extra en nutrilon forte wat een verschil in samenstelling zeg.. friso is veel vetter zo te zien, heb vandaag een fles friso klaargemaakt, hij drinkt dit veel moeizamer, en heeft na 80 cc al genoeg, lijkt me niet goed. terwijl hij normaal na 4 uur echt wel 165 cc lust.
Wat kaatje zegt idd... Je kan de voeding ook gewoon mengen. Bijv. 3 schepjes gewoon en 2 schepjes forte of hoe het heet op een flesje van 150 ml. Je kan ook wat extra water toevoegen aan de voeding. De voeding lekker warm maken en er evt. een lepeltje sinaasappelsap of olie aan toevoegen zijn huismiddeltjes die je kan overwegen. Verder krijgen heel veel kindjes met die leeftijd last van de darmpjes... Lekker buikje masseren met olie na een warm badje kan ook verlichting geven. Als je overstapt kwa voeding, doe het heel geleidelijk! Elke dag een schepje vervangen ofzo. Anders maak je het soms alleen maar erger...
wij hebben toen ook die druppels gebruikt, en na ze 2x te hebben gegeven, was het 2 wkn niet nodig, toen weer 2x gegeven (5 druppels meen ik me te herinneren) en daarna eigenlijk helemaal niet meer, dus uit ervaring zou ik zeggen haal die druppels en verander vooralsnog niets aan de voeding.
Stijn poept 1 keer in de 2-3 dagen als ik hem geen Cinababy geen! En dan poeptie zich dus heeelemaaal onder :S dus wij blijven vrolijk verder gaan met Cinababy!