Hallo, Mijn tweeling is over een paar dagen een half jaar. Tijd dus om te starten met bijvoeding. Ik wil graag op de Rapley manier bijvoeden, daar ik denk dat dit de meest natuurlijke manier is. Ik geef helaas geen volledige borstvoeding meer, mijn schema ziet er nu ongeveer als volgt uit. 08.00 uur Borstvoeding aan de borst 11.00/12.00 uur 150 cc water + 5 scheppen kv tot 230 cc aangevuld met moedermelk 16.00 uur 150 cc water + 5 scheppen kv tot 230 cc aangevuld met moedermelk 19.00/20.00 uur 210 water + 7 scheppen kv. Iemand ervaring met Rapley en KV en hoe is jullie schema? Ben heel benieuwd! Verplaatst en aangepast, Elmo
heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou eens kunnen kijken op http://www.bijvoedingforum.org/portal.php groetjes, Miranda
Geen ervaring met Rapley en KV, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. In het begin gewoon tussendoor de stukjes groenten aanbieden. Naarmate ze meer/goed eten kan het eventueel een fles vervangen. Je zou kunnen kijken of het boek van Stefan Kleintjes in de bieb te vinden is. Gaat over bijvoeden alaRapley
JE zou om een uurtje of 10 een stuk zacht fruit kunnen geven, banaan, meloen papaya Als avond eten kan je bv om 17 uur een stukje bloemkool, broccoli wortel kunnen geven. Wij geven ook kv en grotendeels ala rapley Zal eerst kokhalzen worden denk ik, maar geef het de tijd klinkt en ziet er vaak erger uit dan het is. Als het op een gegeven moment goed gaat kan de de middag fles laten vallen. Dit kan je trouwens ook doen met je brood Eerst een korstje en als jij en je kleine er aan toe is stukjes brood zelf laten eten.