Tot welke leeftijd een laatste fles rond 22:00/23:00?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot welke leeftijd kreeg jou baby een late avondvoeding rond 22:00/23:00u

1. Tot 4 a 4,5 maand

2. Tot 5 a 5,5 maand

3. Tot 6 a 6,5 maand

4. Tot 7 a 7,5 maand

5. Tot 8 a 8,5 maand

6. 9 maanden en ouder

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi hoi, ik ben benieuwd tot welke leeftijd jullie een late fles geven.

ik lees hier het meeste adviezen van de laatste fles laten vervallen op al een leeftijd van 4 maanden soms...maar ik ben juist ook benieuwd naar de andere die wel langer een fles kregen...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb alleen ervaring met borstvoeding, maar mijn dochter begon al met 3 maanden door te slapen. Ze ging dan om 19.30/20 uur naar bed en sliep tot 7 uur 's ochtends. Geen late avondvoeding meer en geen nachtvoeding. Dit heeft ze tot 6,5 maand gedaan.

Nu komt ze standaard weer voor een late avondvoeding en ook voor een nachtvoeding. Niet zo gek, ze is verkouden geweest, zat toen in een enorme sprong en er zijn nu twee tanden tegelijk door! Het slapen begint nu weer wat rustiger te worden en bijv. eergisteren heeft ze de late avondvoeding overgeslagen en is ze alleen 's nachts gekomen. Ze zal op den duur heus wel weer door gaan slapen, ik wacht het rustig af.

Zou gewoon afgaan op je dochter en haar volgen... dan weet je zeker dat je het goed doet! De meesten laten een late avondvoeding vallen zodra zij eraan toe zijn. Dan slapen ze gewoon door en hoef je dus ook niet meer wakker te maken. Maar het kan best zijn dat ze later wel weer een late avondvoeding of nachtvoeding nodig gaat hebben. Ze worden niet voor niets wakker, denk ik dan.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ZL van 5,5 maand haalt het echt nog niet van 19u-5/6u zonder late avondvoeding. Als ik hem niet wakker maak als ik naar bed ga, dan komt hij om 00.30 als ik net een uurtje slaap en dat is pas beroerd... Dus hier nog gewoon een late fles. Mn dochter kreeg die met 8 maand nog, tussendoor sliep ze een periode van 19.30-5u en toen ze later als 5u ging komen moest ze wel weer een fles om 22u.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik kan mijn keuze niet maken... 8 weken staat er niet bij!

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze oudste rond 4-5 maanden.
    Onze jongste is 10 maanden en krijgt hem nog. Dit ivm slecht drinken overdag en weinig groeien.

6. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ;) hahaha....natuurlijk! jou ventje was nog vroeger:p

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Onze laatste fles is om 20.45 uur sinds de kerst. En dan slapen ze door tot half 7:D Heerlijk, zo kunnen we altijd voor tien uur naar bed en heel de nacht slapen.

De meiden zijn ruim 5 maanden, maar 3,5 gecorrigeerd. Volgens mij hebben wij best geluk met twee slaapkopjes:p

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier hetzelfde :)

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ja sorry... Heeft hij zelf zo geregeld. Ik viel ook van mn stoel hoor... Haha

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb er 2. De ene ging rond de 5 maand naar 5 flessen in 12 uur. De oudste heeft tot 8 maand een fles gehad tussen 9 en 10. De kreeg het niet voor elkaar om 12 uur door te slapen.

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb de keuze gemaakt 4/4,5 maand dit was bij de oudste zo.
    De middelste vanaf 13 weken en jongste vanaf 9 weken... maar die keuze staat er niet bij.

12. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties! jammer dat er niet meer gestemd hebben op de Poll...haha...altijd leuk te zien!

ik weet alleen wel nu dat het niet uitzonderlijk is dat ons meisje om 22:00 u nog een fles drinkt. Eerst de nachten maar eens rustig krijgen! Maar ik durft het bijna niet te zeggen: het gaat alweer 2 dagen goed (06:30/07:00!!).

Volgens mij is ze uit een sprong / groeispurt.
    Ze slaapt dus sinds 2 nachten weer door, sinds 2 dagen drinkt ze haar flessen niet meer leeg (210+7) dus zijn we gelukkig weer terug naar 5 flessen van 180+6, en ze draait erg veel van rug naar buik en weer terug maar nu sinds 2 dagen probeert ze ook haar kont omhoog te duwen: eerste oefeningen voor t kruipen zeg maar.
    Erg leuk dit weer te zien!! Ze trappelt er op los, t is een vrolijk wilderbrasje!

13. Koon

Koon Niet meer actief

Rond 4 maanden moesten we hem ineens wakker maken voor de late fles en na een week of 2 hebben we geprobeerd wat er zou gebeuren als we hem niet wakker zouden maken. Hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend.
    Dus toen ineens op 4 flessen (van 200ml).
    Nu heeft hij een iets ander ritme. Ipv 4 uur, laat hij er regelmatig 4,5 tussen waardoor zijn laatste fles 's avonds rond 20.00/21.00 is.

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier begon met ze met precies 4 maand te huilen toen ik haar om 23 uur wakker maakte voor de fles.
    Haar snel weer terug gelegd en ze sliep tot 8 uur net als normaal.
    Volgende dag over op 4 wat grotere flessen en ze is er nooit weer wakker voor geworden:)

15. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    Mijn meisje begon met 4 maanden zelf de avondfles al af te bouwen (steeds minder drinken) is toen een periode ziek geweest waarin ze dagen maar 25% dronk van wat ze zou moeten hebben en zelfs hiervoor 1 dag ziekenhuis. Daarna dronk ze de avondfles weer helemaal leeg. Sinds een week of wat begon ze 's avonds weer minder te drinken en vooral te spelen/lachen naar papa/mama. Nu krijgt ze overdag natuurlijk ook wel steeds meer bijvoeding. Gisteravond heeft ze om 7 uur de laatste fles gehad en vanochtend om 7.15 moesten we haar wakker maken. Dus ik denk dat ze er nu (met een kleine vertraging) weer aan toe is. 1 nacht is natuurlijk niets maar we wachten de komende nachten rustig af. Ik probeer haar zo goed mogelijk te volgen. Ik weet niet of alle baby's het zo zelf aangeven?.

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ze was een week of 8 dat ze doorhaalde van 18.30 tot 7 uur (maakte haar wakker ivm school jongens) zo nu en dan geef ik haar wel een late fles dit omdat ze best wel veel spuugt en dan te weinig groeide dus op een spug dag krijgt ze nog een vijfde late fles rond 21.00/21.30

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon 15 weken (3 maanden)
    Dochter 18 weken (4 maanden)

Wij hebben niet geschoven in de schema's. De kate voeding verviel gewoon en werd de laatste voeding die van 19:30 (doorslapen tot 8:00)
    Beide op 4 flessen, geen bijvoeding

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb op de laatste optie gestemd.

Mijn dochter begint nu pas met doorslapen (nog niet eens elke nacht). En heeft dus ook in overleg me de KA, omdat ze zo'n slechte drinker is, nog steeds avond/nachtflessen gehad.

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier met een week of 2. Want ze dronk op dat tijdstip gewoon niet.
    2slokken en viel weer in slaap. En kwam dan om 3 u snachts wel.
    Toen de late avond fles verplaatst naar 21.00 en dan kwam ze ook om 3u
    Na een maand had ze de nachtfles ook niet meer nodig.

20. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Hier sinds 3 dagen geen late avondfles meer en ook geen nachtfles :) Ze is nu 12 weken en 2 dagen

Deel Deze Pagina