hoi, ik heb een zoontje van bijna 3 weken wat extreem gulzig drinkt, ik heb al verschillende flesjes geprobeerd maar ik zie weinig verbetering (avent, tommee tippee, difrax en nu dr brown) hij krijgt nu 7 voedingen van 90+3 van nutrilon en ik doe er een beetje nutriton in (verdikkingsmiddel) is dat teveel? te weing? hij woog 5 dagen geleden 3650gra na het voeden spugt hij soms veel, niet altijd maar meestal wel(4 van de 5 voedingen moet hij toch spugen, soms een beetje soms veel), mondjes vol, hij boert meestal niet, soms wel maar meestal krijg ik er geen boertje uit, wat ik ook doe,... ook heeft hij last van krampjes wat ook echt zielig is, als hij krampjes heeft en moet spugen kijkt hij echt heel zielig uit zijn oogjes als hij moet spugen houd hij ook altijd zijn hoofd stijf naar achteren, waarom doet hij dat? ik hou hem dan naar voor maar dat laat hij moeilijk toe met die nutriton is het nog uitzoeken, 1 maatlepel is teveel, dan moet hij te lang doen over de fles maar een half lepeltje is dan weer te weinig zijn er tips? ik voed hem al zo rechtop mogelijk, ik neem 1 tot 2 pauzes met het flesje, heb al veel manieren gedaan om hem te laten boeren wat niet lukt
Om 19u. 20 min na zijn laatste voeding ongeveer begon hij weer te huilen. We dachten aan kraampjes. Uiteindelijk de lege papfles in zn mondje gedaan en hij stopte onmiddellijk en wou drinken dus snel nog 40cl voeding bijgemaakt. Hij heeft die helemaal opgedronken en is nu stil Is 90cl voeding + 3 schepjes te weinig? Dat hij nog honger had? Die 90cl drinkt hij wel niet altijd helemaal op
het gaat beter! ik volg nu hem en niet meer de klok. ik hou wel alles netjes bij en als hij overdag langer dan 4u zou slapen maak ik hem wakker. gisteren dronk hij: 4.45u : 100ml 9u : 110ml 13u : 105ml 16.30u : 80ml 20.15u : 80ml 23.45u : 90ml in totaal dus 565 ml, hij woog een week geleden 3650gr, ik schat nu rond de 3800gram dus dan mag hij 570 max hebben of tel ik fout? hoeveel is eigenlijk het minimale wat mn moet drinken? ik maak nu flesjes van 120ml en doe er 4 scheppen nutrilon in en 1 bijna volledig schepje nutriton tegen het overgeven dat in combinatie met de dr brown fles doet hij nu wel lang over een flesje maar hij geeft veel minder over als eerst, daarmee dat hij de laatste flesjes minder dronk vermoed ik, als je de helft overgeeft heb je daarna ook meer honger het huilen is ook stukken minder nu en ik behandel hem rustiger. eerst maakte ik hem om de 3u wakker voor een flesje, ik zou dan ook huilen denk ik, nu bepaalt hij het ritme en hij meld zich denk ik niet te laat?
Beste Sydneys, Gelukkig gaat het alweer wat beter met je kindje. Vaak is het ook beter om naar je kindje te luisteren dan stug een voedingsschema te blijven volgen. Je kindje heeft ongeveer 150 ml voeding per kilogram lichaamsgewicht per 24 uur nodig, dus jouw berekening klopt. Probeer dit dus gewoon aan te houden. Laat verder nu even je kindje het ritme bepalen, dat geeft rust voor jullie allebei. Groet, Anne