Mijn zoontje drinkt smorgens haast zijn fles niet. Ik biedt 180/6 maar gemiddeld drinkt hij maar 100cc op en soms zelfs nog minder. Ik kan ook niet wachten totdat hij 6 maanden is en ik dan bambix ontbijtgranen pap kan geven want alles van een lepeltje is wel lekker.. en dan kan hij wel veel op. Op een of andere manier vindt hij de fles niks meer overdag. Nu heb ik ook zitten denken om evt. smorgens 180/6 maar een paar schepjes rijstebloem en dan van een bordje. Hij krijgt savonds wel al een behoorlijke papfles 210/7 en 5 maatschepjes rijstebloem en het gaat allemaal op. Hij lijkt ook gewoon tevreden na zijn ochtendfles en neemt gewoon zijn fruithap om 11.00 en dan pas weer een fles om 12.00 180/6 wat ook een gevecht is maar vaak toch gemiddeld 160cc naar binnen krijg. Heeft iemand nog tips? Want volgens mij mag je niet teveel rijstebloem geven toch? Hij poept wel goed maar dat kan ook hierdoor weer minder worden toch?
6 maanden is een richtlijn. Kan zijn dat je kindje er eerder aan toe is. Zou gewoon even overleggen met het cb. Ik denk dat het geen kwaad kan om een paar schepjes rijstebloem toe te voegen aan de ochtendfles. Ik geef mijn dochter 4 flesjes per dag en in alle flesjes gaat 1,5 schepje (klein lepeltje) rijstebloem. reden is dat ze anders snel weer komt voor de volgende fles, dit vult iets beter. Ze heeft geen moeite met poepen dus gaat goed! Succes!