Mijn dochter is nu 4 maanden. Sinds een maand geef ik kv, omdat bv niet meer wilde ivm terugloop en werken....Daar baal ik van. Vanaf het begin is ze al niet echt een mager meisje. Maar ze weegt nu 7300 gr en is 63,5 cm. Mijn zoon woog op die leeftijd bijna een kilo minder en was 3 cm langer. Ze krijgt nog tot vandaag 6 flessen, maar met een max van 1 liter. Vandaag heb ik geprobeerd om 200 cc te geven met 6 scheppen ipv 165 cc en dan 4 uur ertussen. Dit is wel gelukt, behalve dan dat ze om 17.00 165 cc heeft gehad, omdat ze met slapen om 19.00 eigenlijk ook nog wat nodig heeft om in te slapen. Maar nu wil ik toch gaan proberen om 5 flessen te geven met 200 cc en 5 scheppen. Zo hoop ik dat ze toch niet heel veel zwaarder wordt. Maar kan dit wel of krijgt ze dan te weinig voedingsstoffen binnen? Ze krijgt trouwens in haar laatste fles pap.. Niet dat het veel helpt, maar ipv 02.00 komt ze om 05.00 . Ik hoor graag tips voor zover je die kan geven, want ik weet ook wel dat ieder kind anders is.
Goedenavond, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou